به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شهرداری بیرجند حمید فخیم زاده در محل بازدید از این اراضی اظهار داشت: طرح تفکیکی پلاک 246 که سال 89 تهیه شد و به دلیل مشکلات متعدد، قابلیت اجرایی نداشته اوایل سال جاری توسط حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند اصلاح و برای مراحل تصویب به کمیسیون ماده 5 ارسال شد.
وی افزود: در طرح تفکیکی 246 با مساحت 30 هکتار که 14.5 هکتار آن مسکونی است 888 قطعه وجود دارد.
معاون شهردار بیرجند با اشاره به مشکلات این طرح گفت: تعدادی از قطعات طرح هنگام پیاده سازی، روی جداول و جوبه های بلوار شهید فایده قرار می گرفت، از سوی دیگر در مرز پلاک های 245 و 246 مغایرت وجود داشت و همچنین در 172 قطعه ای که در حال انتقال از بنیاد مستضعفان به اشخاص بود مساحت قطعات در طرح تفکیکی با مساحت قطعه واگذار شده، مغایرت داشت.
وی ابراز امیدواری کرد: شهروندان پس از آماده سازی معابر و ابلاغ طرح توسط استانداری به شهرداری بیرجند، در هفته آینده بتوانند پروانه را دریافت و شروع به ساخت و ساز کنند.
فخیم زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر آماده سازی معابر، شیب بندی و غیره در این اراضی انجام می شود ادامه داد: از همکاری مقام قضایی، اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان و اداره کل ثبت اسناد و املاک که همکاری موثر و بسزایی در به ثمر رسیدن این طرح و حل مشکل شهروندان داشتند تشکر می شود.
اراضی مشهور به موسوی در بیرجند موضوعی نام آشناست که بیش از 820 مالک آن حدود چهار دهه منتظر صدور اسناد بودند.
موضوعی که بارها مسئولان استانی و حتی کشوری را نسبت به حل آن به واکنش و پیگیری واداشته است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.