جعفر شهامت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه های ثبت تخلف در 6 ماه نخست امسال، رقمی بیش از کل تخلفات ثبتی سال 96، کارکرد داشته باشد لذا تقویت مدیریت سرعت در محورهای اصلی یک ضرورت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه فعالیت سامانه های موجود با هدف ثبت تخلفات سرعت متوسط ارتقا یافته است تصریح کرد: این کار با برنامه نویسی جدید انجام شده و از این پس سرعت میانگین توسط همه دوربین ها ثبت می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: داده ها نشان می دهد تردد در اغلب محورهای استان دارای تخلف سرعت بیش از میانگین کشوری است.
وی بیان کرد: مدیریت سرعت ترافیک در محل های فاقد ایستگاه ثبت تخلف نشان می دهد از مجموع 16 هزار و 276 تخلف ثبتی در آبان ماه امسال، 9 هزار و 185 تخلف با سرعت میانگین بوده که 56 درصد از کل تخلفات ثبتی است.
شهامت با اشاره به فعالیت 52 دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در محورهای اصلی استان خراسان جنوبی گفت: این دوربین ها در محورهای بیرجند، سربیشه، نهبندان، قاین، خوسف، فردوس و طبس جانمایی شده است.
وی با تاکید بر اینکه هر گونه تخلف سرعت در جاده ها رصد می شود افزود: همچنین نتایج برگرفته از سامانه های تردد شمار مرکز مدیریت راه های استان، رشد 12 درصدی تردد در آبان ماه را نسبت به بازه مشابه سال قبل نشان می دهد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار داشت: اوج سفرهای ماه گذشته به ترتیب 15 و 18 آبان ماه غالبا در بازه ساعت 15 تا 19 عصر بوده است.
طول راه های خراسان جنوبی 17 هزار و 82 کیلومتر است که از این میزان، 472 کیلومتر راه اصلی چهارخطه، یکهزار و 62 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 982 کیلومتر فرعی و یکهزار و 193 کیلومتر راه فرعی دسترسی است. همچنین این استان دارای 11 هزار و 370 کیلومتر راه روستایی است.
استان مرزی خراسان جنوبی با 6 استان کشور همجوار و مسیر عبوری زائران امام رضا (ع) به مشهد مقدس است.
عملیات دوبانده سازی در اغلب محورهای خراسان جنوبی در دست انجام است و با توجه به نبود راه آهن مسافربری و محدود بودن پروازها در این استان بیشتر سفرها از طریق جاده ها انجام می شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.