علی رجبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از این طرح ها در حوزه آبخیز افین و در روستاهای «زردان و نخرود» با اعتبار 600 میلیون تومان اجرا شد که اجرای یکهزار و 280 متر مکعب عملیات سنگ و ملاتی و 19 هزار متر مکعب عملیات احداث بند خاکی از مشخصات فنی آن است.
وی بیان کرد: مطالعات و اجرای طرح آبخیزداری دیگر در حوزه آبخیز تجنود و گزخت با اعتبار 600 میلیون تومان انجام شد که این سازه از نوع بند خاکی است،
رئیس اداره آبخیزداری و منابع طبیعی زیرکوه گفت: تعلیف دام و بهره برداری مرتعداران در 18 هزار و 300 هکتار از مراتع قرق شده این شهرستان آزاد شده است.
وی افزود: این آزادسازی در سطح 15 سامانه مرتعی شهرستان زیرکوه و برای تعلیف 10 هزار و 600 واحد دامی انجام شد و پیش بینی می شود دامداران از این مراتع 550 تن علوفه به ارزش 400 میلیون تومان استحصال کنند.
رجبی اظهار داشت: آزادسازی مراتع قرق شده با توجه به ظرفیت پوشش گیاهی آنها انجام می شود و با توجه به ظرفیت پوشش گیاهی، هر مرتع 2 تا 3 ماه در اختیار دامداران خواهد بود.
وی گفت: 760 هزار هکتار مرتع در شهرستان زیرکوه وجود دارد که بیشتر آن از نوع فقیر و متوسط هستند.
شهرستان مرزی زیرکوه سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد، مساحت زیرکوه 9 هزار و 185 کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 45 هزار نفر است.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.