به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت مرحوم دکتر سید تقی نوربخش مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمان تاج الدین معاون وی در بیرجند افزود: وقتی زیرمجموعه اش خبطی انجام داد و کیف هایی را برای یک مجموعه خریداری کرد، از جیب خودش مبلغ را پرداخت و حاضر نشد از بیت المال پرداخت کند.
وی گفت: نوربخش طیب بود و باید بدانیم طیب با خبیث مساوی نیست چون این قانون خداوند است و جهان هستی طیب است.
امام جمعه سابق بیرجند اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم به پیامبر (ص) می فرماید آنچه طیب است حلال تو اما به سراغ خبیث ها نرو، خداوند اکسیژن طیب به ما داده و ما آن را خبیث می کنیم پس باید به دنبال خانواده، شهر، فرهنگ و مردم طیب باشیم.
وی افزود: مسئولان و کسانی که لباس روحانیت، خدمت و غیره را دارند باید بزرگی کرده و جامعه را رشد دهند، چون از طیب بودن فاصله گرفتیم جامعه ما دچار آسیب شده پس باید به دنبال این باشیم که همه شئونات زندگی و جامعه ما طیب باشد.
رضایی گفت: اگر می خواهیم بخشنده باشیم باید از آنچه به شکل پاک و طیب به دست آورده ایم بذل کنیم و تا وقتی طیب گونه زندگی نکنیم به درجات عالی انسانی نمی رسیم.
وی نعمت هایی را که خدا برای بندگانش آفریده، طیبات خواند و اظهار داشت: باید از طیبات استفاده کنیم اما نباید طیب ها را خبیث کرد، پدران، مادران، فرزندان و قلب های پاک، طیب هستند که نباید با سیاسی بازی، دروغ، کلک، خودنمایی و خودخواهی جامعه را دچار بخل، حسد، تنگ نظری، غیبت و تهمت کرد.
مدیر مسئول موسسه علوم و قرآن اولوالالباب گفت: تعلقات دنیایی انسان، او را گرفتار می کند و اگر خداوند انسان را بخواهد، مرگ مثل بهشت برای او است چون مرگ مثل آینه است و انسان حقیقت خود را لحظه مرگ در آن می بیند.
وی تصریح کرد: مومن یعنی ایثار، اقیانوس و کشتی نجات بودن که هم خودش حرکت کند و هم دیگران را به حرکت درآورد و زمنیه رشد دیگران را فراهم می کند.
مدیرعامل موسسه املاک و مستغلات سازمان تامین اجتماعی هم در این آیین با اشاره به همکاری اش با مرحوم نوربخش از سال 1376 گفت: او انسانی بردبار، حلیم و صبور، مرد اخلاص و مردم دار بود و آنچه به عنوان علم و دانش داشت به عمل تبدیل می کرد.
محمدعلی موهبتی افزود: دکتر نوربخش نه تنها از بسیاری بیماران هزینه مطب نمی گرفت بلکه خودش پول داروی بعضی از مریضان نیازمند را از جیبش پرداخت می کرد.
وی اظهار داشت: در سفرهای استانی مرحوم نوربخش رکورددار بود و هیچ مدیرعاملی به اندازه ایشان سفر استانی نداشت و صدها پروژه درمانی، بیمه ای، صنعتی و تولیدی در سطح کشور انجام داد.
مدیرعامل موسسه املاک و مستغلات سازمان تأمین اجتماعی گفت: دکتر نوربخش مدارج علمی و تخصصی خود را با اخذ دکترای پزشکی عمومی در دانشگاه تهران شروع و مدرک فوق تخصص جراحی و تعویض مفصل زانو را از دانشگاه کشور اتریش کسب کرد و دوره فوق تخصص ترمیم و تعویض مفصل(آرتروپلاستی هیپ و زانو) را از آلمان گرفت.
وی اظهار داشت: مرحوم نوربخش به لحاظ تخصص پزشکی در حیطه خود از چند نفر انگشت شمار در مسائل زانو و از چهره های شناخته شده پزشکی جهان بود.
موهبتی گفت: وی دبیر ستاد جنگ و جهاد دانشگاه تهران بود و در بیشتر عملیات ها به دلیل درمان مجروحان جنگ حضور داشت و از نادرترین مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی است که از بدنه سازمان بالا آمده و مدیرعامل شد.
وی بیان کرد: مرحوم نوربخش موسس بیمارستان های مختلف کشور از جمله در بیرجند است و طراح نظام ارجاع درمان تامین اجتماعی در سال 1377 و تدوین کننده سطح بندی خدمات درمانی این سازمان بود.
به گزارش ایرنا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از مسئولان این وزارتخانه روز پنجشنبه (24 آبان) سفر کاری به استان گلستان داشت که خودرو همراهان وی در حومه گرگان بر اثر برخورد با تریلی صدمه دید.
بر اثر این حادثه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاون وی به شدت مصدوم شدند و پس از انتقال به بیمارستان جان باختند.
پیکر مرحوم نوربخش عصر روز (جمعه) 25 آبان با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و قشرهای مختلف مردم در صحن دارالرحمه حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری به خاک سپرده شد.
شادروان نوربخش سال های 1376 تا 1380 قائم مقام سازمان تامین اجتماعی و سال های 1382 تا 1384 قائم مقام سازمان نظام پزشکی بود که از سال 1392 مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی شد.
مراسم بزرگداشت مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی و «عبدالرحمن تاج الدین» معاون پارلمانی این سازمان دیروز (شنبه) با حضور سرپرست استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و مردم در زادگاهش شهر قاین خراسان جنوبی برگزار شد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.