به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمد وفایی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از حدود 18 سال قبل دغدغه مشکلات اقتصادی کشور را داشتند که این دغدغه در 10 سال اخیر با طرح موضوعات اقتصادی در شعارهای سال بیشتر نمود پیدا کرده است.
وی ادامه داد: طرح مساله اقتصاد مقاومتی نیز نتیجه همین دغدغه ها بود که باید توده مردم نیز وارد میدان شوند.
مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با اشاره به تاثیر گذارترین مخاطب ها در مساجد بیان کرد: امام جماعت باید از پیش نماز بودن به امام منطقه خودش تبدیل شود و در این راستا حرکتی جدیدی از 10 ماه اخیر شروع شده است.
وی با اشاره به وجود 6 هزار و 500 مسجد فعال در سه استان خراسان جنوبی، رضوی و شمالی گفت: ائمه جماعت این مساجد برای پای کار آوردن مردم به بحث اقتصاد مقاومتی می توان نقش مهمی داشته باشند.
وفایی تاکید کرد: امامان جمعه می توانند در شناخت مشکلات معیشتی جامعه و نیاز فعلی مردم نقش داشته باشند و این شناخت می تواند با توانمندی های فکری و اقتصادی گره بخورد.
وی با بیان اینکه زمینه برای استقلال امور مساجد خراسان جنوبی فراهم شده است گفت: این استقلال در ایجاد ساختارها و بحث بودجه مستقل نیز می تواند اثرات مثبتی داشته باشد.
مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان ضمن تقدیر از ارتباط قوی خراسان جنوبی با خراسان رضوی در حوزه مساجد افزود: این ارتباطات باعث شده که خراسان جنوبی نسبت به سایر نقاط عملکرد، پیشرفت بیشتری داشته باشد.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.