حسین حسین پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات ملی عشایر استان نیز امسال 90 میلیارد ریال مصوب و نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.
وی اظهار داشت: از نیمه دوم پارسال تاکنون 41 میلیارد تومان تسهیلات اعم از زنجیره گوشت قرمز ماده 10 و 12، بحران و اشتغال پایدار به 2 هزار و 203 نفر از عشایر استان خراسان جنوبی پرداخت شده است.
سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: امسال باید 2 میلیارد و 800 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده در حوزه عشایر هزینه شود که اعتبارات آن به فرمانداری های شهرستان های استان واریز شده است.
وی خراسان جنوبی را چهارمین استان عشایری کشور معرفی کرد و افزود: در حال حاضر 25 درصد تولیدات صنایع دستی و 30 درصد گوشت قرمز استان توسط عشایر تولید می شود.
حسین پور جمعیت عشایری این استان را 81 هزار نفر در قالب 15 هزار خانوار عنوان کرد و گفت: عشایر 13 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه آب شرب 50 درصد عشایر استان از طریق آبرسانی سیار انجام می شود یادآور شد: امسال 100 هزار متر مکعب آب به وسیله تانکرهای سیار بین عشایر و دام آنها توزیع شده است.
سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی اضافه کرد: روزانه به طور متوسط 420 مترمکعب آب حمل و بین مناطق عشایری توزیع می شود.
وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار و 500 تن کالاهای اساسی از جمله آرد بین عشایر استان توزیع شده است.
حسین پور مجموع دام سبک عشایر خراسان جنوبی را یک میلیون و 200 هزار راس دام ذکر کرد و گفت: از این تعداد تاکنون 330 هزار راس دام بیمه شده اند.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 25 هزار تن نهاده های دامی جو و کنسانتره بین دام عشایر استان توزیع شده است.
سرپرست اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر یکهزار و 800 نفر از خانوار عشایری بیمه تامین اجتماعی هستند و از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 400 خانوار عشایری استان از سوخت فسیلی مانند گاز مایع برخوردار شده اند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.