به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، محمد کاظم شکر گزار افزود: ماموران نیروی انتظامی با مشکوک شدن به یک دستگاه خودروی سواری که در مسیر زابل به بندرعباس در حال تردد بود، در بازرسی از آن موفق به کشف و ضبط پرندگان شکاری بالابان شدند.
وی ادامه داد: این پرندگان توسط قاچاقچی به طرز بسیار ماهرانه ای مهار و چشمان آنها توسط کلاه مخصوصی پوشانده و شاه پرهای بال و دم این پرندگان نیز چسب زده شده بود.
شکرگزار اظهار داشت: به این دلیل که پرندگان در داخل خودروی سواری حمل می شدند و مدتی را در این شرایط نامناسب بسر می بردند هنگام انتقال به اداره حفاظت محیط زیست مشخص شد 2 قطعه از این پرندگان از ناحیه پا و انتهای منقار دچار آسیب شده اند.
وی بیان کرد: در حال حاضر این پرندگان در محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، به گونه ای که حداقل استرس به آنها وارد نشود تیمار و مراقبت می شوند.
شکرگزار گفت: تلاش شده تا چسب های شاه پرهای آنها با آب ولرم و مراقبت کامل که حداقل آسیب به شاه پرها وارد شود تمیز و تغذیه آنها نیز علیرغم مقاومت پرندگان انجام شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان اظهار داشت: در خصوص آماده سازی هرچه سریعتر آنها برای رها سازی در زیستگاه طبیعی، اقدامات لازم صورت گرفته اما به نظر می رسد همه پرندگان با توجه به شرایط موجود، امکان بازگشت به طبیعت را نداشته باشند.
وی در ادامه گفت: تمام سعی و تلاش ممکن انجام خواهد شد تا در صورت نیاز به مراقبت کوتاه مدت از دامپزشکان و متخصصین امر برای بازگرداندن آنها به طبیعت کمک گرفته شود.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.