محمدرضا بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای احداث این مجتمع آموزشی زمینی به مساحت بیش از 10 هزار متر مربع و زیربنای هفت هزار و 500 متر مربع در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از پایان سال 90 در استان آغاز شد و تاکنون حدود چهار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: به دلیل کمبود اعتباری ساخت پروژه برای مدتی متوقف شده بود اما اکنون با مناقصه جدید مجدد عملیات ساخت ادامه می یابد.
وی مدت زمان تکمیل این مجتمع را 18 ماه پیش بینی کرد و گفت: اگر اعتبارات پایدار بوده و مجدد متوقف نشود این پروژه طی بازه زمانی یاد شده به بهره برداری خواهد رسید.
بیگی یادآور شد: اختلاف عجیب قیمت ها در سال 91 سبب شده بود پیمانکار خلع ید و بعد از آن زمان نیز با تنگناهای اعتباری برخورد کردیم که سبب متوقف شدن پروژه شده شود.
وی افزود: امسال بخش عمده ای از اعتبار مورد نیاز این پروژه تامین شده اما به صورت اوراق است و مقداری اگر شرایط اقتصادی کشور ثابت تر شود می توان پروژه را تکمیل و به بهره برداری رساند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: حدود 15 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است که بخش عمده ای از طریق اوراق و بخشی توسط مشارکت راه و شهرسازی تامین شده و منتظر پیمانکار هستیم.
وی در ادامه به همکاری خیرین مدرسه ساز در استان اشاره کرد و گفت: اگر خیرین نبودند هیچکاری نمی توانستیم برای تامین فضای آموزشی استان به سرانجام برسانیم.
بیگی ادامه داد: با مشارکت خیران سال های قبل به ویژه امسال شاهد فعالیت های خوبی در استان بودیم و تامین اعتبار 20 میلیارد تومانی توسط آستان قدس برای احداث مجتمع آموزشی امام رضا (ع) مهر شهر بیرجند بیش از کل تعهد سالانه خیرین است.
وی اظهار داشت: امید است از توان و ظرفیت اینگونه منابع مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و آستان قدس رضوی بیشتر بتوان در استان استفاده کرد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.