حسین شبانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 13 ‌گردشگر خارجی در قالب 2 گروه یکم آبان وارد نهبندان شدند و به مدت چهار روز از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند.
وی بیان کرد: پنج گروه شامل 49 نفر نیز اکنون در نهبندان حضور دارند و در حال بازدید از جاذبه های گردشگری شهرستان هستند.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهبندان گفت: این تورها میانگین یک تا پنج شبانه روز در منطقه حضور دارند و علاوه بر بازدید از کوه های مریخی، ریگ یلان، آسبادها، موزه مردم شناسی و قلعه نهبندان مهمترین مقصد آنان بیابان لوت و روستای دهسلم است.
وی اضافه کرد: روستای کویری و دیدنی دهسلم نهبندان یکی از هدف‌های مهم گردشگری در خراسان جنوبی به شمار می‌رود که محل اسکان تورهای گردشگری خارجی است.
شبانی گفت: تمامی شرایط برای حضور گردشگران خارجی و داخلی و بازدید آنان از ظرفیت های گردشگری نهبندان فراهم است، همچنین چهار اقامتگاه بوم گردی برای استقبال از گردشگران در شهرستان فعال است.
وی اظهار داشت: از مهمترین مزایای ورود گردشگران خارجی و داخلی به این شهرستان فراهم کردن زمینه های توسعه منطقه است که فرصت هایی را برای اشتغال و درآمد روستائیان فراهم می سازد.
شهرستان نهبندان با 140 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و 26 هزار کیلومتر مربع وسعت در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی و ناحیه کویری قرار دارد.
این شهرستان از شمال به شهرستان بیرجند، از شرق به افغانستان و شهرستان زابل، از جنوب به سیستان و بلوچستان و از غرب به کرمان محدود است.
خراسان جنوبی 11 شهرستان و سه اثر ثبت جهانی دارد که یکی از آنها کویر لوت مشترک بین این استان مرزی و استان های سیستان و بلوچستان و کرمان است.
بنابر اعلام مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی ورود گردشگران خارجی به این استان در سال جاری نسبت به پارسال افزایش داشته است.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.