به گزارش ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی روز شنبه در آیین کلنگ زنی کمپ عشایری گردشگری در گواب خوسف گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه گردشگری شهرستان خوسف آغاز شده که نتیجه این اقدامات در آمار فروش محصولات صنایع دستی، میزان گردشگران و بازدیدکننده از این شهرستان مشهود است.
حسن رمضانی با اشاره به نبود بعضی زیرساخت ها در منطقه آبگرم لوت افزود: سال گذشته مبلغ 2 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای آبرسانی به این مجتمع گردشگری و یک میلیارد ریال برای محوطه سازی تخصیص داده شده است.
وی یکی از عمده ترین مشکلات این مجتمع گردشگری را نبود اتصال به شبکه توزیع برق دانست و اظهار داشت: با پیگیری های فرمانداری برق فشار قوی مجتمع گردشگری آبگرم لوت احداث خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه دهکده و بازارچه صنایع دستی در ورودی شهر خوسف سال گذشته احداث شد گفت: این اقدام ارزشمند توانست به معرفی این شهرستان در نوروز 97 کمک شایانی کند.
وی ادامه داد: کمپ عشایری گردشگری گواب خوسف یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار مصوب دارد که با همکاری شهرداری و اداره عشایری این شهرستان تمامی تلاش ها برای به بهره برداری رسیدن این طرح در نوروز 98 انجام خواهد شد.
فرماندار خوسف هم گفت: با توجه به اینکه حدود 11 درصد جمعیت شهرستان خوسف در مناطق عشایری ساکن هستند و در جهت معرفی آداب، رسوم و فرهنگ این قشر و همچنین اشتغالزایی و جدب گردشگر این کمپ ساخته می شود.
محمد شفیعی افزود: تمامی مراحل زندگی عشایری در اندازه کوچکتر با استفاده از مصالح بومی و آنچه که در مناطق عشایری شهرستان وجود دارد، بنا خواهد شد.
وی بیان کرد: استخر مصنوعی، چادرهای عشایری، کوله و خانه های عشایری از جمله مواردی است که در طرح اولیه آن پیش بینی شده است.
فرماندار خوسف اظهار داشت: اقدامات ارزشمندی در بخش گردشگری شهرستان شروع شده است که آینده نزدیک با ادامه این روند، خوسف به عنوان قطب گردشگری استان خراسان جنوبی مطرح خواهد شد.
وی به ظرفیت های گردشگری مانند روستاهای هدف گردشگری آرک و خور، بافت تاریخی و ارزشمند شهر خوسف، روستاهای ییلاقی گل و عیلکی و همچنین منطقه گردشگری دق و کویر اکبرآباد اشاره کرد و گفت: استفاده از این ظرفیت ها می تواند تحولی در حوزه گردشگری این شهرستان بوجود آورد.
شفیعی افزود: در منطقه گردشگری دق و کویر اکبرآباد نیز برای معرفی آن اقدامات خوبی انجام شده است و با جذب سرمایه گذار اولین مجتمع گردشگری در نزدیک ترین منطقه کویری به بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی احداث خواهد شد.
وی با انتقاد از عملکرد بانک های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی گفت: طرح هایی که توسط دستگاه های اجرایی شهرستان و استان تایید شده است بانک های عامل متاسفانه به دلایل نامعلومی از پرداخت تسهیلات آن امتناع می کنند که این موضوع تبعات منفی در راستای توسعه استان در پی خواهد داشت.
فرماندار خوسف گفت: هر شهرستان و استانی شرایط خاص منطقه ای خود را دارد و نمی توان با توجه به شرایط سایر استان ها برای این استان نیز تصمیم گرفت.
خوسف در فاصله 36 کیلومتری بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است.
9866*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.