برای این که گل نرگس خراسان جنوبی در فهرست صندوق بیمه کشاورزی قرار گیرد لازم است وزارت جهاد کشاورزی موافقت خود را با درخواست خراسان جنوبی و دو استان دیگر در این زمینه اعلام کند.
مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان در گفت و گو با روزنامه خراسان جنوبی از قرار نگرفتن گل نرگس در فهرست محصولات صندوق بیمه کشاورزی خبر داد و گفت: برای این که محصول خاص و مزیت دار خراسان جنوبی که فراوانی آن در خوسف بیشتر از دیگر نقاط استان است در فهرست محصولات صندوق بیمه کشاورزی قرار گیرد، از سوی این مدیریت و مسئولان مرتبط در خراسان جنوبی چند نوبت با وزارت جهاد کشاورزی مکاتبه شده است.
مهندس «غنچه» با بیان این که به جز خراسان جنوبی دو استان دیگر در کشور نیز متقاضی زیر پوشش بیمه قرار گرفتن گل نرگس هستند افزود: برای این که این محصول در فهرست بیمه قرار گیرد باید معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد آن تصمیم گیری و موافقت خود را به صندوق بیمه کشاورزی ایران منعکس کند.
به گفته وی با این که درخواست های زیادی در مورد زیر پوشش بیمه قرار گرفتن گل نرگس به وزارت جهاد کشاورزی ارسال شده اما هنوز این وزارتخانه پاسخ مثبتی به این خواسته نرگس کاران خراسان جنوبی نداده است.
این مسئول در ادامه اشاره ای به تلاش های انجام شده برای زیرپوشش بیمه قرار گرفتن محصولات ویژه و مزیت دار خراسان جنوبی کرد و این که پیگیری ها منتج به بیمه تنه زرشک و عناب برای اولین بار برای این دو محصول خاص استان شد.
«غنچه» با بیان این که محصولات مزیت دار استان مانند زرشک، زعفران، عناب و پسته زیر پوشش بیمه قرار دارد افزود: خراسان جنوبی متقاضی زیر پوشش قرار گرفتن گل محمدی نیز بود که با این درخواست استان هم جهاد کشاورزی موافقت کرد.
تاکنون دو جشنواره استانی و محلی برای معرفی قابلیت ویژه گل نرگس استان به ویژه خوسف در خراسان جنوبی برگزار شده و یکی از درخواست های نرگس کاران بیمه این محصول به دلیل تغییرات اقلیمی رخ داده در استان بود که هنوز عملیاتی نشده است.
بنابراین گزارش در خراسان جنوبی سالانه 16 میلیون و 800 هزار شاخه گل نرگس تولید می شود که از این تعداد 12 میلیون و 200 هزار شاخه گل مربوط به خوسف است که رتبه پنجم کشور را در تولید این محصول دارد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.