علیرضا جهاندیده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری بیرجند با حمایت از تولیدات داخلی و معادن استان برای زیباسازی معابر شهری اقدام کرده و قرار است تا پایان سال جاری 20 هزار متر طول سنگ در این پروژه ها استفاده شود.
وی افزود: تاکنون بلوارهای غفاری، شهید بهشتی، شهید عبادی و خلیل طهماسبی زیبا سازی شده و ادامه طرح در بلوارهای زکریای رازی، توحید، پاسداران، امام رضا (ع) و بلوار معلم در حال انجام است.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند هدف از زیباسازی بلوارهای سطح شهر را اصلاح هندسی معابر، مناسب سازی آیلندها برای معلولان و بزرگسالان، طراوت محیط شهری و اجرای آبیاری قطره ای عنوان کرد.
وی با اشاره به دوام پایین جداول بتنی به دلیل ناسازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه ای و شهری اضافه کرد: بسیاری از جداول بتنی با گذشت زمان و صرف هزینه های گزاف نیاز به تعویض دارند اما سنگ های طبیعی با استحکام و مقاومت بالا، سطح طبیعی خود را حفظ کرده بدون آنکه به زیبایی آن لطمه ای بخورد.
جهاندیده، زیبایی، غیر قابل نفوذ بودن و دوام زیاد را از دیگر مزایای این سنگ ها دانست و بیان کرد: با توجه به پتانسیل معدنی استان سنگ های طبیعی از معدن سرایان خریداری و در زیبا سازی شهری استفاده می شود.
وی با بیان اینکه کیفیت سنگ های مورد استفاده در بلوارهای سطح شهر توسط آزمایشگاه مکانیک خاک استان بررسی شده افزود: بکارگیری این سنگ ها با کاهش مشکلات زیست محیطی به زیبا شدن خیابان های شهر کمک می کند.
17 سال پیش شهرداری بیرجند در زیباسازی آیلند حد فاصل میدان اول مدرس تا تقاطع نواب از سنگهای سفید استفاده کرده که هنوز آسیبی ندیده و بعد از گذشت سالها قابل استفاده است.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.