به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی سه شنبه شب در دیدار با بسیجیان پایگاه های مقاومت مساجد و محلات شهرستان بیرجند افزود: دشمن در نهایت شکست می خورد اما باید به دنبال کار با طرح و برنامه همراه با دلسوزی بود.
وی اظهار داشت: ماه محرم و صفر فرصتی است که مسلمان و غیر مسلمان از آن بهره مند می شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مهاتما گاندی هندو، که مسلمان نیست و تحصیلکرده اروپا است در مقطعی از تاریخ که انگلستان ابرقدرت دنیا بود و خون مردم شبه قاره هند را می مکید، این فرد با تاسی از قیام امام حسین(ع) ملت هند را از چنگال استعمار پیر نجات داد.
وی گفت: امام حسین(ع) در همه دل ها جا دارد و این فرصت محرم و صفر متعلق به ما است و باید از وقت حداکثر بهره برداری شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: کربلای سال 61 هجری کربلای همه جهان و در امتداد تاریخ است و باید با ظلم هایی که امروز در دنیا می شود گره زده شود.
وی تصریح کرد: امروز مظلومیت بشریت زیر سلطه جهنمی استکبار باید بیان شود و جوان مسلمان باید هوشیار شود.
امام جمعه بیرجند اضافه کرد: این محرم و صفر است در دوره ای که بلوک شرق به سرکردگی شوروی و با انواع تبلیغات حزب توده بود نقل شده که ما یک سال روی جوانان مسلمان کار کرده تا آنها را از تعهد و فضیلت بیگانه کنیم اما تا ماه محرم می آید همه زحمات ما از بین می رود و این جاذبه امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: انقلاب ما برخاسته از محرم و صفر است و این معجزه را این ماه ها ایجاد کرده است.
وی افزود: در جنگ هشت ساله هم سلاح های شوروی و اروپایی و آمریکایی روی سر ما ریخته می شد و امروز 40سال است که سرنوشت را در منطقه رقم می زنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر امروز رهبر معظم انقلاب نامه شماره یک و دو را به جوانان اروپا و آمریکا می نویسند اینها حساب شده است چون طرفداران شما در اروپا و آمریکا هستند.
وی یادآور شد: برای آنچه دشمن خواب دیده از هر نوع باید به شکل کارشناسی راهکار مقابله آن به شکل تخصصی انجام شود و اینها عملی و سهل است و تنها نیاز به عزم جزم ما دارد.
امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: اگر همه اعمال نیک را در یک کفه ترازو گذاشته و امر به معروف و نهی از منکر را در کفه دیگر بگذاریم همه آنها به اندازه ترشح بزاق در مقابل یک دریا است.
وی اظهار داشت: اگر در یک مقطع ایثار و از خودگذشتگی در مقابل کفر و جور شود اما نگهداری نشود فایده ای ندارد چون جامعه ای می تواند فضیلت را حفظ کند که با چشم باز آن را نگهداری کند و این کار امر به معروف و نهی از منکر است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: در گذشته تاریخ، هر جا امر به معروف و نهی از منکر ضعیف شد آسیب ها و فساد ها همه ارزش ها را نابود کرد.
وی افزود: 700 سال قبل مسلمانان پیشرفته در اندلس به دلیل فساد فرهنگی دیکته شده توسط اروپایی ها رو به زوال رفتند.
وی تصریح کرد: آنها ابتدا مسلمانان را فاسد و بی غیرت کرده و سپس به شکل وحشیانه آنها را قتل عام کردند و از فجیع ترین قتل عام های تاریخ قتل مسلمانان آندلس است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه بیان کرد: با فساد افرادی که به اسم مسلمان هستند بقیه مسلمانان را قتل عام و شهرها و کشورهای اسلامی را تخریب می کنند.
وی گفت: آنچه در میانمار و دیگر نقاط جهان می گذرد با وجود چندین کشور اسلامی و سازمان همکاری اسلامی، هیچ صدایی در حمایت از مسلمانان شنیده نشده و همه بی تفاوت هستند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: بزرگداشت 2 هزار شهید استان خراسان جنوبی صرفا یک مراسم نیست بلکه باید شرح حال شهیدان را بخوانیم و ببینیم که چقدر مقاومت کرده و از جان گذشتند.
وی یادآور شد: در دنیایی که در دو نیمکره الحاد شرق و غرب بود به برکت خون شهدا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شد.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی معجزه تاریخ بود، امروز به کشورها اجازه بیان کردن حتی کلمه «آزادی» را نمی دهند.
امام جمعه بیرجند گفت: همه دارایی کشورهای حوزه خلیج فارس را به غارت گرفتند و بعد از 70 سال سلطه بر فلسطین هر هفته که مظلومان فلسطین فریاد حق بازگشت آواره ها را سر می دهند، صدها و یا هزاران نفر را زخمی می کنند و کشورهای اسلامی تنها از دور نظاره گر هستند.
وی ادامه داد: دشمن به تعبیر خودش همه گزینه ها را روی میز دارد و اینجا نباید کم آورد و بالاترین خدمت حفظ سلامت جامعه است.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.