حجت الاسلام احمد علیپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 70 روحانی و مبلغ از حوزه های علمیه مشهد و قم و بقیه بومی شهرستان هستند.
وی عنوان کرد: این مبلغان برای برگزاری آیین های دهه نخست محرم، تبیین فلسفه قیام عاشورا و پاسخ به سئوالات شرعی مردم راهی این مناطق شدند.
علیپور ادامه داد: همچنین 10 مبلغ بومی خواهر نیز به مناسبت ماه محرم فعالیت های فرهنگی خود را در نقاط مختلف شهرستان آغاز می کنند.
وی عنوان کرد: 120 هیات مذهبی در ایام محرم و صفر در 160 مسجد، حسینه و تکایا در مناطق شهری و روستایی قاینات به عزاداری سرور سالار شهیدان می پردازند.
مدیر تبلیغات اسلامی قاینات اظهار داشت: آیین سوگواری امام حسین (ع) باید منطبق بر فرهنگ اسلامی و رهنمودهای بزرگان دین و معنویت باشد و از ورود بدعت ها به این آیین ها جلوگیری شود.
علیپور افزود: خادمان هیات های مذهبی، مداحان و روحانیون تلاش کنند تا مراسم محرم با خروجی مناسبی همراه باشد و برگزاری برنامه های دهه محرم باعث افزایش معرفت دینی عزاداران حسینی شود.
شهرستان قاینات در شرق ایران قرار دارد و از شرق به شهرستان زیرکوه و از شمال به خراسان رضوی، از غرب به شهرستان سرایان و از جنوب به شهرستان های درمیان و بیرجند محدود است.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 110 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.