مجید اسداللهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون 55 درصد از وجه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده و مابقی مطالبات در حال پرداخت است.
وی با اشاره به خرید 197 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خراسان جنوبی افزود: 90 درصد وجه این محصول به کلزاکاران پرداخت شده است.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: تاکنون هفت میلیارد و 823 میلیون تومان بابت گندم و کلزا خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده که امید است موجب تقویت بنیه مالی کشاورزان استان شود.
وی میزان فروش گندم برای نانوایی و سایر مصارف در ماه جاری را 91 هزار و 432 تن اعلام کرد و گفت: یکهزار و 256 تن برج و 180 تن شکر نیز در قالب طرح تنظیم بازار از طریق شبکه های زنجیره ای، تعاونی ها، نمایشگاه ها و غیره به فروش رسیده است.
اسداللهی موجودی ذخایر راهبردی کالاهای اساسی و غلات در انبارهای استان را مطلوب ارزیابی کرد.
وی پیش از این در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا قیمت خرید گندم امسال را هر کیلوگرم یکهزار و 300 تومان عنوان کرد و افزود: این قیمت برای گندم پاک، یکهزار و 352 تومان است.
22 مرکز جمع آوری در استان خراسان جنوبی خرید محصولات کشاورزی را به عهده دارند که بخشی از این مراکز تعاونی های روستایی محلی هستند و چند مرکز دولتی نیز عهده دار این کار است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.