انفجار در مرز ایران و افغانستان + عکس و فیلم

در پی آتش‌سوزی در گمرک اسلام قلعه ده‌ها تانکر گاز و مواد نفتی منفجر شده‌اند. سید وحید قتالی، والی هرات می‌گوید که این آتش‌سوزی گسترده‌، هنوز جریان دارد و برای مهار آن از ایران کمک خواسته‌ شده‌است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سخنگوی گمرک گفت: حدود ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه، تانکر گازی در گمرک اسلام قلعه، افغانستان منفجر شد.

اداره کل گمرک دوغارون خراسان رضوی برای بازگشت کامیون‌ها و دور شدن از خطرات احتمالی برای محموله‌ها مسیرهای ورودی را باز گذاشته است.

کامیون‌های حامل گاز و سوخت برای ترک از محل در حال هدایت هستند، و سایر کامیون‌ها نیز در پاسگاه ۱۷ شهریور که بیش از پنج کیلومتر با محل انفجار فاصله دارد مستقر خواهند شد.

از تجار درخواست می‌کنیم تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله صادراتی ممانعت کنند، از پرسنل گمرک نیز خواسته شده تا از محل آتش سوزی فاصله بگیرند. 

 

 درخواست وزارت خارجه برای کمک به افغانستان در پی آتش سوزی در گمرک «اسلام قلعه»

 رسول موسوی مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه در توییتی نوشت: هشدار، آتش در خانه همسایه، آتش در خانه ماست، آتش سوزی گسترده در اسلام قلعه مرز، ایران با افغانستان باید با تمام قوا به کمک افغانستان رفت

هر کاری را که در حیطه وظایم بود انجام دادم، اکنون منتظرم ببینم در عمل چه خواهد شد.

 

 ایران در پی درخواست والی هرات نیروهای امدادی به افغانستان اعزام می‌کند

محسن نجات مدیرکل دفتر بحران در استانداری خراسان رضوی گفت که در پی درخواست والی هرات در همسایگی خراسان رضوی عملیات اعزام نیروهای امدادی و تجهیزات آتش‌نشانی برای اطفای حریق به داخل افغانستان در جریان است.

 

صدمه‌ای به اتباع ایرانی در حادثه گمرک اسلام قلعه افغانستان وارد نشده است

خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با انفجار در یکی از مخازن گاز در محوطه گمرک اسلام قلعه افغانستان گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه و مرزبانی و سایر دستگاه‌های ذیربط مرز اسلام قلعه – دوغارون به روی کامیونها، خودرو‌ها و افرادی که برای گریز از آتش سوزی به سمت مرز‌های کشورمان گریخته بودند باز نگاه داشته شد.

جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آسیب دیدگان و مجروحین احتمالی حادثه، تدابیری اتخاذ کرده است و تماس میان مقامات ذیربط دو کشور در این ارتباط در جریان است.

تاکنون در خصوص آسیب دیدگان احتمالی حادثه گزارشی واصله شده و همینطور در خصوص وارد آمدن صدمه به اتباع ایرانی نیز اطلاعی دریافت نکرده ایم.

حجم ویدیو: 744.90K | مدت زمان ویدیو: 00:00:13 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید