در گفت و گو با جی پلاس؛

توصیه جالب نامجومطلق به تبریزی و مقایسه با تیام/ مراقب گابی و ژاوی باشید!

پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد وینفرد شفر هنوز ترکیب ثابت و اصلی تیم را به دست نیاورده است.

لینک کوتاه کپی شد

بعد از پیروزی پر گل استقلال مقابل تراکتورسازی، هواداران در انتظار بازی های پر گل بعدی بودند اما نتایج آبی ها در دو بازی گذشته به مذاق آنها و کارشناسان خوش نیامده و برخی نگران دیدار با السد قطر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هستند.

مجید نامجو مطلق در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ عملکرد اخیر استقلال به خصوص در بازی مقابل فولاد خورستان را مطلوب ندانست و اظهار کرد: استقلال خوب بازی نکرد، اما نباید غافل شویم که فولاد بازی دفاعی انجام می‌داد و جناحین به خصوص جناح راست را بسته بود. با این وجود، استقلال تیم همیشگی نبود که انتظار داشتیم. شاید تمرکزشان را برای دیدار با السد قطر در آسیا گذاشته بودند، اما با این شکل امتیاز از دست دادن، لیگ را از دست می‌دهند.

پیشکسوت استقلال نبود سرعت در بازی را دلیل اصلی ناکامی استقلال عنوان کرد و ادامه داد: استقلال کمتر به بازی سرعت می‌داد. برنامه این تیم استفاده از عمق خط دفاعی فولاد بود که حریف هم این نقطه را بسته بود. آبی‌پوشان از معدود موقعیت‌هایی که بدست آوردند، نتوانستند استفاده کنند، به خصوص مرتضی تبریزی که فرصت خوبی برای گلزنی داشت.

او یک توصیه برای مرتضی تبریزی دارد و می گوید: نصیحتی برای تبریزی دارم. اینجا استقلال است و تماشاگران از تیم و بازیکنان انتظار دارند. تبریزی می‌توانست به راحتی گل بزند و باعث پیروزی تیم شود، اما نتوانست موفق عمل کند. این شرایط شاید در آینده برای او مشکل ساز شود. تبریزی باید بیشتر تلاش کند و بداند که تیم‌ها برابر استقلال بسته بازی می‌کنند و موقعیت‌های زیادی نصیب بازیکنان نمی‌شود. تبریزی با وجود اینکه بازیکن خوبی است، اما باید طوری فوتبال بازی کند که مانند مامه تیام محبوب تماشاگران شود.

نامجو مطلق به دیگر مهاجم خارجی استقلال اشاره کرد و به جی پلاس گفت: الحاجی گرو به هیچ وجه نقش تیام را ایفا نکرده و امیدوارم در آینده شرایط بهتری پیدا کند. تنها بازیکنی که ما را امیدوار کرد، طارق همام عراقی بود. نمی‌دانم چرا این بازیکن دیر به زمین آمد. او توان مضاعفی به استقلال تزریق کرد. شاید شفر می‌خواهد ترکیبش برای بازی با السد قطر ناشناخته بماند، اما نباید لیگ را از دست بدهد و امیدوارم حداقل برابر السد نتیجه بگیرند.

این پیشکسوت آبی پوشان، السد را تیمی هجومی و خطرناک دانست و درباره این مسابقه تصریح کرد: السد نسبت به سال قبل خیلی تقویت شده و بازیکنان خطرناکی را در ترکیب دارد. خط هافبک این تیم که قلب تپنده تیم است با حضور بازیکنانی مانند ژاوی و گابی از قدرت مضاعفی برخوردار است. از سوی دیگر استقلال هنوز به ثبات لازم نرسیده و شفر ترکیب اصلی تیم را پیدا نکرده است. امیدوارم فرشید باقری بتواند به خوبی وظایف دفاعی را در خط هافبک انجام دهد و دست تنها نباشد.

نامجو مطلق تاکید کرد: نتیجه بازی غیرقابل پیش بینی است. هم استقلال و هم السد سال گذشته عالی کار کردند اما تیم ها نسبت به فصل گذشته تغییر کردند. امیدوارم استقلال در تهران پیروز شود تا در قطر با آرامش بیشتری به میدان برود.

دیدگاه تان را بنویسید