گزارش جی پلاس/ تحقیقات جدید محققان نشان داد:

چرا باید ساعات کاری را در همان اداره تمام کنید؟!

تحقیقات نشان می‌دهد که قرار ندادن مرز بین ساعات کاری در محیط کار و ساعات غیرکاری می‌تواند برای سلامت کارمندان و خانواده آنها مضر باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ تداخل زندگی کاری و غیرکاری معضلی برای کارکنان است که باعث بروز احساس اضطراب و نگرانی در آنها شده و سلامت آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چک کردن ایمیل‌های کاری توسط کارمندان در ساعات غیرکاری نه تنها برای سلامتی آنها مضر است بلکه حتی روی سلامت اعضای خانواده آنها هم تأثیر منفی می‌گذارد.

محققان بر این باورند که کنترل ارتباطات الکترونیک در کارمندان ارتباط مستقیمی با سطح اضطراب در آنها و حتی خانواده آنها دارد. در واقع، استرس ناشی از افزایش حجم خواسته‌های شغلی در کارمندان که باعث می‌شود بخشی از کار از اداره به منزل منتقل شود برای سلامت افراد بسیار مخرب است.

مطالعات اخیر حاکی از آن است که استرس‌هایی که کارمندان در محیط کار دارند، تنها در همان اداره دامن‌گیر آنها نمی‌شود بلکه با افزایش فشار ناشی از کار، این اثر منفی تا محیط‌ها و ساعات غیرکاری هم ادامه می‌یابد. برخلاف خواسته‌های مرتبط با کار که بخش اعظمی از زمان کارمندان را به خود مشغول می‌کند، مشکلات فیزیکی و روان‌شناختی هم به دنبال دارد. در واقع، مرزهای منعطف کاری که اغلب از محیط کاری فراتر رفته و آن را به کاری بدون مرز تبدیل می‌کند، سلامت خود کارمندان و خانواده‌های آنها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش جی پلاس؛ محققان معتقدند یکی از کارهایی که کارمندان می‌توانند برای کاهش این مقدار استرس و اضطراب در محیط‌های غیرکاری کم کنند، چک نکردن پیغام‌های الکترونیک در ساعات غیرکاری است. برای مقابله با این فشارها، بهتر است مرزهای کاری و غیرکاری را مشخص‌تر کنید تا وظایف و کارهایی را که در محیط و ساعات کاری انجام می‌دهید، در اداره تمام شوند و ادامه آنها تا خانه ادامه پیدا نکند.

ارتباط  با خانواده و افزایش تقابلات به اعضای خانواده می‌تواند جایگزینی مناسب برای کارهایی باشد که در ساعات غیرکاری در منزل انجام می‌دادید. این کار به کاهش درگیری‌ها کمک کرده و سطح رضایت ارتباطی را بین اعضای خانواده بالا می‌برد.

دیدگاه تان را بنویسید