گزارش جی پلاس از جایگاه متزلزل کریم در المپیاکوس؛

انصاری فرد ذخیره گوئررو!

ناکامی پروژه انتقال مهاجم تیم ملی فوتبال ایران به آلمان و ترکیه، این بازیکن را به نیمکت نشینی کشانده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ قبل از آغاز جام جهانی و بعد از درخشش کریم انصاری فرد در سوپرلیگ یونان و به ثمر رساندن 17 گل زده، اخباری درباره پیشنهاد چند تیم مطرح به مهاجم تیم ملی ایران منتشر شد. اخباری از علاقه اشتوتگارت و آگزبورگ در آلمان و فنرباغچه و بشیکتاش در ترکیه. این اخبار همه را برای انتقالی هیجان انگیز امیدوار کرد. به خصوص که کریم می توانست با حضور در آگزبورگ و اشتوتگارت، تنها نماینده فوتبال ایران در بوندس لیگا باشد.

انصاری فرد همه این پیشنهادها را در جیب گذاشت و به روسیه رفت تا در جام جهانی بازی کند. دومین تجربه حضور در مهمترین تورنمنت فیفا در رده ملی که با انجام سه بازی و گلزنی مقابل پرتغال از روی نقطه پنالتی برای کریم به پایان رسید. انصاری فرد بعد از حضور در روسیه، دو هفته ریکاوری کرد اما در تمام این مدت، تمرکز خود را روی انتخاب تیم جدید گذاشت.

اشتوتگارت و آگزبورگ همچنان روی جذب انصاری فرد نظر داشتند اما با قیمتی که المپیاکوس روی کریم گذاشت، تمام این علاقه به یکباره رنگ باخت. این دو باشگاه قادر نبودند مبلغی در حدود 9 میلیون یورو برای صدور رضایتنامه انصاری فرد هزینه کنند و همین کافی بود تا آنها خود را کنار بکشند و به گزینه های بعدی شان فکر کنند.

با انصراف دو تیم آلمانی، فنرباغچه و بشیکتاش برای جذب انصاری فرد اقدام جدی تری انجام دادند. آنها مذاکره های بسیاری با مدیران باشگاه المپیاکوس انجام دادند اما انگار زمینه برای جدایی کریم و انتقال او به سوپرلیگ ترکیه فراهم نبود. مبلغ بالایی که المپیاکوس به عنوان حق انتقال انصاری فرد می خواست، با بودجه باشگاه های ترکیه ای همخوانی نداشت و همین باعث شد تا آنها نیز از خیر جذب مهاجم 28 ساله تیم ملی ایران بگذرند.

در همین شرایط بود که سنول گونش، سرمربی مشهور بشیکتاش در مصاحبه ای از علاقه بشیکتاش به جذب انصاری فرد گفت. انتقالی که از نظر او نافرجام ماند تا کریم به بازی در المپیاکوس، لیگ یونان و لیگ اروپا ادامه بدهد. انصاری فرد که مدتی را برای ریکاوری و چند روزی را هم به دلیل شایعه جدایی، از دست داده بود از تفکرات پدرو مارتینز به عنوان مهاجم اصلی خارج شد و جای خود را به میگوئل آنخل گوئررو داده است! مهاجمی که از ابتدا در تمرین المپیاکوس حضور داشت و در بازی های تدارکاتی نیز آماده بود.

کریم انصاری فرد

دیدگاه تان را بنویسید