گزارش جی پلاس درباره خرید جدید استقلال

بشار رسن، ذخیره همیشگی همام طارق!

هافبک توانمند پرسپولیس همواره ذخیره خرید جدید استقلال در تیم های عراقی بوده است. همام طارق بازیکن توانمندی است که در 16 سالگی اولین بازی ملی خود را مقابل تیم عربستان، تجربه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ همام طارق خرید جدید استقلال یکی از دوستان قدیمی بشار رسن است. هافبک پرسپولیس که یکی دو فصلی است پیراهن این تیم را پوشیده و در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بازی های درخشانی به نمایش گذاشته. رسن برای فوتبالدوستان ایرانی، یک بازیکن ویژه است. بازیکنی که در پرسپولیس و با توجه به کمبود بازیکن و پنجره بسته نقل و انتقالات، به یک مهره کلیدی تبدیل شده است. رسن اما در تمام تیم هایی که همام طارق حضور داشته، ذخیره او بوده و کمتر فرصت بازی به دست آورد.

طارق و رسن فوتبال خود را در باشگاه نیروی هوایی عراق آغاز کردند. فصل 2012-2011 آغاز هیجان انگیز این دو در سطح اول فوتبال عراق بود. دو بازیکنی که تنها 16 سال داشتند. هر دو به عنوان یک نوجوان در ترکیب نیروی هوایی قرار گرفتند و نام خود را در قامت یک پدیده مطرح کردند. البته که از همان ابتدا، عراقی ها روی طارق حساب دیگری باز کردند و برای او لقب مسی عراق را در نظر گرفتند.

رسن و طارق، حدود چهار فصل در ترکیب نیروی هوایی عراق بازی کردند. هر دو هم پست بودند اما به دلیل اینکه قابلیت بازی در نقاط مختلف زمین را داشتند، در رده باشگاهی و به طور همزمان در ترکیب قرار گرفتند. یکی وینگر چپ بود و دیگری وینگر راست. این اتفاق فقط در ره باشگاهی رخ داد و کمتر دیدیم که این دو در ترکیب عراق، همزمان حضور داشته باشند.

تورنمنت های مشترکی که این دو بازیکن، همراه هم تجربه کردند، یکی بازی های آسیایی اینچئون بود و دیگری مسابقات قهرمانی زیر 23 ساله های آسیا در قطر. عراق در بازی های آسیایی سال 2014 که در کره جنوبی برگزار شد با شکست تایلند در بازی رده بندی، عنوان سوم را به دست آورد.

در این تورنمنت طارق و رسن که تنها 18 سال داشتند در ترکیب عراق بازی کردند. همام طارق در هر 7 بازی، بازیکن ثابت بود و هرگز تعویض هم نشد. او آمار 630 دقیقه بازی را در کارنامه خود ثبت کرد. رسن اما در همان تورنمنت، فقط سه بار در ترکیب عراق قرار گرفت و روی هم 159 دقیقه در زمین حضور داشت.

در تورنمنت بعدی که قهرمانی زیر 23 ساله های آسیا در سال 2016 بود، همام طارق یا به نقل برخی ها "طارق همام" یک بازیکن ثابت بود و رسن بیشتر به عنوان جانشین وارد زمین شد. آمار نشان می دهد رسن، ذخیره طارق در این بازی ها بود. طارق روی هم 5 بازی انجام داد و 425 دقیقه در زمین بود اما رسن در سه دیدار به میدان رفت و آمار 84 دقیقه بازی را از خود به جا گذاشت. تیم زیر 23 ساله های عراق در این تورنمنت، با شکست 2 بر یک قطر در بازی رده بندی، عنوان سوم را کسب کرد.

مقایسه تعداد بازی های ملی رسن و طارق هم ثابت می کند، مربیان تیم ملی عراق نگاه ویژه ای به هافبک جدید استقلال دارند. همام وقتی 16 ساله بود نخستین بازی ملی خود را برای تیم بزرگسالان عراق انجام داد. سال 2013 ، مقابل تیم ملی عربستان در منامه. او از آن روز تا کنون پای ثابت اردوهای تیم ملی عراق بوده و حضور در دو مقدماتی جام جهانی و یک جام ملت های آسیا را تجربه کرده. تعداد بازی های ملی طارق هم به عدد 26 رسیده، در حالی که رسن تنها 9 بار برای تیم ملی بزرگسالان عراق به میدان رفته است.

به گزارش جی پلاس؛ هافبک 22 ساله پرسپولیس که یک مهره موثر در ترکیب این تیم است، همیشه ذخیره همام طارق بوده و این یعنی باید منتظر درخشش یک عراقی دیگر، با سطحی بالاتر از رسن در لیگ برتر باشیم. بازیکنی که بعد از دو تجربه حضور در لیگ ترکیه و امارات و بازی در نیروی هوایی عراق، پیراهن استقلال را پوشیده تا همکاری با وینفرد شفر را تجربه کند.

** آشنایی بیشتر با هافبک هجومی 22 ساله استقلال

دیدگاه تان را بنویسید