راه اندازی سامانه الکترونیکی طلاق در قزوین

قزوین- مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از راه اندازی سامانه الکترونیکی طلاق در استان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مریم بیدخام در سومین نشست ستاد ساماندهی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: این سامانه به زودی در قزوین و در آینده در شهرستان های استان راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: هر چند قزوین در فهرست استان های دارای اولویت در راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق نبود اما به منظور پیشگیری و به حداقل رساندن این معضل خانوادگی ایجاد این سامانه برای تقویت آموزش های پیش از ازدواج در دستور کار جدی مسئولان استان قرار گرفته است.

بیدخام تصریح کرد: راه اندازی این سامانه بیانگر همکاری بین بخشی دستگاه های اجرایی است و بهزیستی، دادگستری، شهرداری و آموزش و پرورش در اجرا و اختصاص مکان و تامین تجهیزات آن مشارکت جدی داشته اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: آمار طلاق در قزوین طی سه ماهه اول سال جاری ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

این مسئول بیان کرد: این آمار نشان می دهد با همکاری بین بخشی و تلاش سمن ها می توان به نتایج موثر و قابل قبولی در این حوزه دست یافت.

بیدخام در ادامه با تاکید بر تقویت آموزش های پیش ازدواج و مهارت زوحین، گفت: نقش آموزش ها در کاهش طلاق انکارناپذیر است زیرا نداشتن مهارت های زندگی می تواند زوج ها را با چالش و مشکلات جدی مواجه کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآورشد: بیشترین آمار طلاق در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد که نشان می دهد داشتن مهارت های زندگی در این ایام می تواند در تداوم زندگی مشترک و درک متقابل آنها کمک موثری کند.

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید