وصیت سید محمد به دوستان دانشگاهی اش چیست؟

«اگر می ‌گویند در آتش و سوگ زینب (سلام ‌الله‌علیها) بگریند و اگر در حماسه شهید و حفاظت از حریم او می ‌رزمند، زینب (سلام ‌الله علیها) را و سلحشوری او را پیش روی داشته باشند.» اینها جملات کوتاهی از وصیت نامه سید محمد شکری است، دانشجوی ممتازی که رشته پزشکی را انتخاب کرد تا بتواند متخصصی متعهد باشد برای رسیدن به دردهای حاشیه نشینان.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: خدا جان، خود گواه هستی که عشق حسین (علیه السلام) و زینب (سلام ‌الله علیها) در قلبم می ‌جوشد. عشق بسیجیانی که در راهت جانفشانی می ‌کنند، در قلبم می‌ خروشد. سلام و درود خدا و سید ما، رسول‌ الله بر مادران شهدا که در دامان پرمهر خودشان پروانه‌ هایی را پرورش می‌ دهند که از عشق و سوز شمع وجود باری‌ تعالی می ‌سوزند و می‌ سازند.

سلام خدا بر مادرم که مرا اینگونه پرورش داد و مهر و محبت خود را نصیبم کرد اما ذره‌ای از محبت ‌هایش را نتوانستم جوابگو باشم. خدایا! بر من ببخشای و از مادرم نیز عفو و بخشش و حلالیت می‌ طلبم. مادر! دوست دارم همان گونه که بر بالای سر علی[1] فریاد تکبیر برآوردی و با فریادت خصم را زمین ‌گیر کردی، بر بالای سر من نیز فریاد برآوری و با اراده آهنین، ضربه ‌ای دیگر بر خصم فرود آوری.

به پدر عزیزم که زحمات زیادی برایم کشیده، سلام و درود می ‌فرستم و می ‌خواهم که در هر جا و در هر زمان پاسدار حرمت خون شهدا باشد و از بابای عزیزم حلالیت می ‌طلبم.

به خواهرانم سفارش می‌ کنم که زینب(س) را، این گوهر تابناک حفاظت از حریم امامت را پرچمدار و علمدار کوه‌آسای کربلای معلی را الگوی خود قرار دهند و مصایب او را در نظر داشته باشند.

اگر می ‌گویند در آتش و سوگ زینب (سلام ‌الله‌علیها) بگریند و اگر در حماسه شهید و حفاظت از حریم او می ‌رزمند، زینب (سلام ‌الله علیها) را و سلحشوری او را پیش روی داشته باشند. در برخورد با مصایب همچون کوه استوار باشند و اجازه ندهند که عشق و علاقه به دنیا، که جسم ما جزئی از آن است، برخواست و رضای خدا غلبه کند. فرزندان خود را نیکو پرورش دهید تا زینب اسلام باشند.

به برادران عزیزم متذکر می ‌شوم که دفاع از انقلاب و مرام آن، ولایت فقیه و دفاع از کیان اسلام است و دفاع از دین خداست در مقابل خصم. در هر لباسی که هست کوبنده و پر صلابت باشید و بدانید که دشمن اسلام، به هر شکل و قیافه ‌ای درمی‌آید. پس راه امام را فرا راه خود قرار دهید تا در ضلالت و گمراهی نیفتید.

خون سرخ خود را برای برپایی پرچم سرخ تشیع بریزید و بدین گون خط سرخ محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) را پیرو باشید.

به دوستان عزیزم سفارش می ‌کنم که در سنگری که هستند، صلاح اسلام و انقلاب را مد نظر داشته باشند.

دوستان عزیز بسیجی ‌ام سنگر مسجد را رها نکنند و بدانند که خدا در آسمان ملائکه و در زمین بسیجی ‌ها را دارد.

دوستان دانشگاهی ‌ام، شما نیز رسالتی سنگین بر دوش دارید و اساس و بنیان مملکت را شما باید بسازید.

جامعه اسلامی نیاز به متخصص متعهد دارد. هر کدام، از این‌ها به تنهایی ارزش ندارد، لذا در کسب این دو فضیلت کوشش کنید.

در کنار کسب علم، فعالانه و پرتوان، در صحنه سیاست و جامعه حضور داشته باشید.

خون شهدا را پاسدار و مراقب باشید که مسئولیتی سنگین بر دوش بازماندگان می ‌گذارد.[2]

 

 
  1. شهید سید علی شکری که در عملیات رمضان به شهادت رسیده بود.
  1. دانشجوی ممتاز پزشکی که در سال 63 با کسب رتبه ششم کنکور وارد دانشگاه علوم پزشکی تهران شد. سید محمد شکری در دوازدهم اسفند سال 65 در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید