جی پلاس/ محققان به تازگی دریافتند:

زردچوبه دشمن جدی سرطان!

محققان به تازگی دریافته اند که زردچوبه با تأثیر روی فعالیت متابولیسم سلول‌ها می‌تواند در مقابله با انواع سرطان‌ها مؤثر باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، زردچوبه به عنوان یک ماده غذایی مفید نقش بسیار مؤثری در کاهش پیشرفت سرطان در غده تیروئید به شمار می‌رود. مطالعات جدید حاکی از آن است که این ماده، یک گزینه درمانی طبیعی و بی‌خطر برای سرطان است.

سه نوع عصاره‌ مختلف را از ریزوم زردچوبه و کورکوما لانگا جمع‌آوری می‌کنند. درصد ماده نارنجی موجود در این عصاره‌ها 65، 80 و 87 درصد است. محققان، این عصاره‌ها را روی نمونه‌های انسانی مبتلا به سرطان تیروئید آزمایش کرده‌اند.

مقایسه بین این عصاره‌ها نشان می‌دهد که درصد بالاتری از کورکومین در جلوگیری از رشد سرطان مؤثر است؛ اگرجه تفاوت زیادی بین این سه عصاره وجود ندارد. تمام این عصاره‌های گرفته شده از زردچوبه حتی تا 48 ساعت بعد از درمان حاوی آنتی‌اکسیدان و اثرات ضدالتهابی هستند.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که زردچوبه عامل مؤثری در مدیریت و درمان سرطان به شمار می‌رود. آنها بر این باورند که استفاده از این ماده مغذی در درمان اختلالات مختلف مرتبط با سیستم عصبی مرکزی مانند آلزایمر و پارکینسون تأثیرگذار است.

دیدگاه تان را بنویسید