۵ وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان؛

زارع با شکست آمریکا قهرمان کشتی جهان شد/ قیاسی به مدال نقره و کریمی به برنز رسید

نماینده سنگین وزن کشتی ایران در عین شایستگی با شکست حریف آمریکایی در فینال کشتی آزاد نوجوانان جهان به مدال طلای جهان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۸ با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال این اوزان به پایان رسید و تیم ملی کشتی آزاد ایران در ۵ وزن نخست توسط امیر حسین زارع در وزن ۱۱۰ کیلوگرم به مدال طلا رسید.محمدرضا قیاسی در ۸۰ کیلوگرم نقره گرفت و محمد کریمی نیز در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز جهان رسید.ویسی در ۴۸ کیلوگرم نیز به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

اما در وزن ۱۱۰ کیلوگرم امیر حسین زارع آخرین نماینده ایران در ۵ وزن نخست بود که برای کسب مدال طلا در دیدار فینال به مصاف دانیل کرکولیت از آمریکا رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۴ پیروز شد و به مدال طلای جهان رسید.

زارع پیش از این و در دور مقدماتی در دور نخست لی کیانگ از چین را ۱۱ بر صفر شکست داد  و در یک چهارم نهایی نیز یوردانوف از بلغارستان را در مدت زمان ۳۰ ثانیه ده بر صفر برد و راهی نیمه نهایی شد. زارع برای رسیدن به فینال قاطعانه و با نتیجه یازده بر صفر از سد اسلام ابویف از آذرباجان عبور کرد و فینالیست شد.

در جریان مبارزه وزن ۸۰ کیلوگرم محمدرضا قیاسی به مصاف دیمیتری الکانوف از روسیه رفت و در پایان در حالیکه ۶ بر ۲ تا ثانیه های پایانی از حریف پیش بود ۴ امتیاز از دست داد و نتیجه ۶ بر ۶ به سود کشتی گیر روس شد. با اعتراض بیهوده مربیان که به اصرار قیاسی انجام شد حریف روس یک امتیاز دیگر گرفت و زمانی که قیاسی از فرط ناراحتی توان ادامه ثانیه‌های پایانی مبارزه را نداشت به اصرار غلامرضا محمدی از جای خود بلند شد اما داور ۲ امتیاز دیگر به حریف روس داد تا در نهایت قیاسی در عین شایستگی این مبارزه را با نتیجه ۹ بر ۶ واگذار کند و به مدال نقره جهان برسد.

غلامرضا محمدی نیز زمانی که از فرط عصبانیت بر روی تشک‌حاضر شد تا قیاسی را مجاب به ادامه مبارزه و حضور در وسط تشک کند به روی تشک رفت که این اقدام او با کارت زرد داور همراه بود.

قیاسی دارنده مدال طلای نوجوانان آسیا پیش از این در دور مقدماتی در دور نخست به مصاف باتماگنای انختوشین از مغولستان رفت و با نتیجه ۷ بر ۲ صاحب برتری شد. قیاسی در دور بعد و در یک هشتم نهایی به مصاف آبه اسد از آمریکا رفت و ۱۰ بر صفر با ضربه فنی برنده شد و به یک چهارم نهایی صعود کرد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل جوشو موردیان از آلمان قاطعانه در مدت زمان ۳ دقیقه و ۱۵ ثانیه با نتیجه ۱۲ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.قیاسی برای رسیدن به فینال به مصاف آقایف از آذربایجان رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر یک پیروز شد و به فینال رسید.

همچنین محمد کریمی دارنده مدال طلای آسیا در وزن ۶۵ کیلوگرم برای کسب مدال برنز جهان در دیدار رده بندی به مصاف نارک هاروتونیان از ارمنستان رفت و با برتری مقابل این کشتی گیر به مدال برنز جهان رسید.

کریمی پیش از این در دور مقدماتی در دور نخست به مصاف لویزیدیس از یونان رفت و قاطعانه در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه ۱۲ بر ۲ با ضربه فنی پیروز شد. وی در دور بعد مقابل اولونبایار از مغولستان به روی تشک رفت و در مدت زمان ۲ دقیقه و ۳۲ ثانیه با برتری ده بر صفر مقابل این کشتی گیر راهی یک چهارم نهایی شد. کریمی برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف ماساکی ساتو از ژاپن رفت و در پایان در یک مبارزه سخت ۶ بر ۴ پیروز شد و به نیمه نهایب رسید.کریمی برای رسیدن به فینال به مصاف توران بایراموف از آذربایجان رفت اما در پایان با نتیجه ۸ بر ۲ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

در وزن ۴۸ کیلوگرم نیز مهدی ویسی برای کسب مدال برنز به مصاف گئورگی گیگیلاشویلی از گرجستان رفت و با قبول شکست به عنوان پنجمی بسنده کرد.

ویسی نفر سوم آسیا و پنجم سال گذشته جهان پیش از این در دور مقدماتی در دور نخست مقابل ویپول سورات از هند مقتدرانه و با نتیجه ده بر صفر پیش از سوت پایان مبارزه به برتری با ضربه فنی رسید. وی در دور بعد نیز آلین سیوریچی از مولداوی را در کمتر از یک دقیقه ده بر صفر برد و مقتدرانه راهی یک چهارم نهایی شد. وی برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف امیرلی از آذربایجان رفت اما در پایان ۶ بر ۳ شکست خورد و به مرحله شانس مجدد رفت با پیروزی ۴ بر ۴ مقابل حریف ژاپنی به رده بندی رسید.

دیدگاه تان را بنویسید