حرف های شفر درباره هدف مشترکش با کی روش

سرمربی تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد ایران بازیکنان خیلی خوبی دارد و می‌تواند در جام جهانی نتیجه بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، «وینفرید شفر، سرمربی آلمانی استقلال با حضورش در این تیم توانست، آبی‌پوشان را از انتهای جدول به رده سوم برساند، برنده دربی برگشت شود، به قهرمانی جام حذفی دست پیدا کند و راهی ۸ تیم برتر آسیا شود. اینها موفقیت‌های مردی است که اکنون به یکی از چهره‌های ویژه بین هواداران استقلال تبدیل شده است. او که سرمربی تیم‌های ملی کامرون و جامائیکا بوده، در خصوص وضعیت تیم ملی ایران در جام جهانی صحبت‌های جالبی کرد. او اعتقاد دارد ایران بازیکنان خیلی خوبی دارد و می‌تواند در جام جهانی نتیجه بگیرد. او در مورد کشورش آلمان هم صحبت کرد که مدافع عنوان قهرمانی است.

گزیده گفت‌وگوی خبرنگار ما را با او می‌خوانید.

- ایران دومین تیمی بود که راهی جام جهانی شد، این مسأله نشان می‌دهد ایران فوتبال خوبی دارد. به نظرم ایران توانایی گرفتن نتیجه در روسیه را دارد، چون از بازیکنان خوبی بهره‌مند است.

- پرتغال، اسپانیا و مراکش تیم‌های خیلی خوبی هستند. من بارها گفته‌ام که کار ایران سخت است اما غیر ممکن نیست.

- به بازیکنان ملی‌پوشم افتخار می‌کنم. البته کی‌روش از این که بازیکنان را در اختیار نداشت، ناراحت است و این مسأله بین او و سایر مربیان باعث ایجاد کشمکش شد.

- من سرمربی ۳ کشور بودم و شرایط را درک می‌کنم. من وقتی سرمربی کامرون یا جامائیکا بودم، با سرمربیان باشگاهی جلسه می‌گذاشتیم تا به بهترین نتیجه برسیم. من خودم با کارلوس صحبت کردم و نظرات او را شنیدم. خیلی راحت نیست که ملی‌پوشان تنها چند روز در اختیار تیم ملی باشند اما در مورد ملی‌پوشان استقلال باید بگویم که آنها خیلی چیزها یاد گرفته‌اند و آماده حضور در جام جهانی هستند.

- هدف مشترک من و کی‌روش کمک به فوتبال ایران است.

- کی‌روش چند سالی در ایران حضور دارد و بیشتر از من با شرایط کار آشناست. او امکانات خوبی هم در ساختمان پک ایجاد کرده که محیط خوبی برای بازیکنان است. همه ما اینجا هستیم تا تیم ملی بتواند نتیجه بگیرد و این اتفاق نمی‌افتد؛ مگر این که همه در کنار هم باشیم و تنها به یک چیز فکر کنیم، تمرکز برای موفقیت تیم ملی ایران.

- ایران حریف آسانی برای تیم‌های پرتغال و اسپانیا نیست.

- به نظر من سیدحسین حسینی، وریا غفوری و امید نورافکن هم می‌توانستند در لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی باشند.

- به مسئولان استقلال گفته بودم که قرارداد وریا و امید ابراهیمی به‌ عنوان فرمانده تیم باید تمدید شود.

- سرمربی تیم ملی گفته بود که تغییر پست وریا باعث خط خوردن او شده است، در صورتی که طبق آمار اعلام کردیم او در ۸۵ درصد بازی‌ها در دفاع راست به میدان رفته است. این حق طبیعی هر سرمربی است که از قابلیت‌های بازیکنانش در پست‌های مختلف استفاده کند.

- من دلیلی برای خط خوردن وریا و حسینی ندیدم اما باز به خاطر پرچم تیم ملی ایران به تصمیم سرمربی احترام می‌گذاریم. من چند وقت در صفحه شخصی‌ام گفته بودم که همه باید برای پرچم ایران تلاش کنیم و اجازه دهیم تیم ملی در جام جهانی روسیه بهترین نمایش را داشته باشد.

- اولا که کی‌روش مربی بزرگی است و باید در تیم ملی بماند. دوم این که من اکنون سرمربی استقلال هستم.

- آلمان همیشه بازیکنان سختکوشی داشته است. پس از شکست آلمان برابر برزیل در دیدار دوستانه، برخی‌ها انتقاد کردند، در صورتی که آلمان بدون ۵ بازیکن اصلی‌اش به میدان رفت. برزیلی‌ها می‌خواستند شکست سنگین در جام جهانی قبلی را جبران کنند اما آلمانی‌ها بدون بازیکنان اصلی به میدان رفتند. من مرتب بازی‌های آلمان را می‌بینم و امیدوارم باز هم در جام جهانی نتیجه بگیرند.

- نتایج بازی‌های تدارکاتی مهم نیست، چون هر سرمربی بازیکنانش را ارزیابی می‌کند. اگر خاطرتان باشد، اسپانیا ۶ بر یک آرژانتین را شکست داد اما نباید گفت آرژانتین دیگر مدعی نیست. بازی‌های دوستانه برای محک زدن است.

دیدگاه تان را بنویسید