گزارش جی پلاس؛

آشنایی با گروه A جام جهانی/ تقسیم قدرت بین نمایندگان 4 قاره

گروه A جام جهانی 2018 متشکل از روسیه، عربستان، مصر و اروگوئه از غیر قابل پیش بینی ترین گروه‌های این مسابقات است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ مسابقات فوتبال جام جهانی 2018 از 24 خرداد با بازی روسیه میزبان و عربستان شروع می شود تا بیست و یکمین دوره آن کلید بخورد.

این بازی از گروه A جام جهانی برگزار می‌شود؛ جایی که روسیه میزبان مسابقات به همراه اروگوئه، مصر و عربستان در آن جای گرفته اند.

به باور مخاطبان فوتبال این گروه فاقد هیجانات لازم است و شاید آسان ترین گروه مسابقات نیز باشد اما کارشناسان معتقدند تکلیف تیم های صعود کننده از این گروه مشخص نیست و پیش بینی نتایج آن کار راحتی نیست.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با گروه A جام جهانی، به تحلیل و بررسی آمار و ارقام، ترکیب تیم ها و نتایج شان در بازی های گذشته می پردازیم.

روسیه

تیم ملی روسیه

روسیه به عنوان میزبان جام جهانی امیدوار است حضوری آبرومندانه در این رقابت‌ها داشته باشد. هر چند روسیه پیشینه خوبی در فوتبال جهان و اروپا داشته است و تحت نام شوروی با حضور بزرگانی چون لئو یاشین و رینات داسایف به افتخارات مهمی دست یافت ولی در سال‌های اخیر با افت فاحشی روبه‌رو بوده است.

روسیه تاکنون ۱۱ بار در جام جهانی حاضر بوده که اولین آن به سال ۱۹۵۸ سوئد برمی‌گردد. بهترین رتبه روس ها در تاریخ جام جهانی حضور در رده چهارم آن هم با نام شوروی در سال ۱۹۶۶ بوده است. این تیم همچنین ۱۰ بار نیز در رقابت‌های یورو حضور داشته که بهترین رتبه آن ها قهرمانی در اولین دوره رقابت‌ها در سال ۱۹۶۰ بوده است.

روسیه در دوره قبلی این رقابت‌ها هم حضور داشت و با تیم‌های بلژیک، کره جنوبی و الجزایر هم‌گروه بود که در نهایت با دو تساوی و یک باخت از صعود به مرحله بعد بازماند.

فهرست 23 نفره:

ایگور آکنیفف ولادمیر گابولوف، آندره لونوف، ولادیمیر گرانت، سرگئی ایگنشویچ، فودور کودریاشف، ایلیا کوتپوف، روم نستادتر، کنستانتین راوش، آندری سمنوف، ایگور اسمولنیکوف، ماریو فرناندس، یوری گازینسکی، الکساندر گولوین، آلن دژاگوئف، الکساندر ایروخین، یوری ژیرکوف، دالر کوژیائف، روم زوبنین، الکسندار سامدوف، آنتون میرانچوک، الکساندار تاشائف، دنیس چریشیف، آرتم ژیوبا، الکسی میرانچک، فدر اسمولوف، فدر چالوف

سرمربی: استانیسلاو چرچسف

نتایج بازی های تدارکاتی:

روسیه 4 – کره جنوبی 2

روسیه 1 – ایران 1

روسیه صفر – آرژانتین 1

روسیه 3 – اسپانیا 3

روسیه صفر – برزیل 3

روسیه 1 – فرانسه 3

روسیه صفر - اتریش 1

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: مقام چهارمی جام جهانی ۱۹۶۶

نحوه صعود: میزبان

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله گروهی

 

اروگوئه

تیم ملی اروگوئه

قهرمان جام جهانی توانست در آخرین دیدار گروهی مسافر روسیه شود. این تیم با پیروزی ۴ بر ۲ برابر بولیوی به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود کرد. اولین میزبان تاریخ جام جهانی در حالی به روسیه می‌رود که یکی از زهردارترین خط حمله‌ها را بین تیم‌های حاضر در این بازی‌ها دارد. حضور لوییس سوارس و ادینسون کاوانی در کنار هم، باعث ترس هر دفاعی می‌شود. این تیم در مرحله مقدماتی پس از برزیل بهترین خط حمله را داشت. اروگوئه می‌خواهد نسبت به جام جهانی گذشته بهترین نتیجه را کسب کند و تا جایی که می‌تواند به بالاترین مراحل صعود کند.

فهرست 23 نفره:

فرناندو موسلرا، مارتین سیلوا، مارتین کامپانا، خوزه خیمنس، دیگو گودین، سباستین کوتس، ماکسی پریرا، گاستون سیلوا، گیرمو وارلا، مارتین کاسرس، لوئیس پریرا، ناهیتان ناندز، ماتیاس وسینو، لوکاس توریرا، رودریگو بنتاکور، کارلوس سانچس، جورجین دی‌ اراسکاتا، کریستین رودریگز، گاستون رامیرس، لوئیس سوارز، ادینسون کاوانی، ماکسی لوپز، کریستین استوانی.

سرمربی: اسکار تابارس

نتایج بازی های تدارکاتی:

اروگوئه 2 – جمهوری چک صفر

اروگوئه 1 – ولز صفر

اروگوئه 3 - ازبکستان صفر

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: قهرمان دوره‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۵۰ جام جهانی

نحوه صعود: تیم دوم منطقه آمریکا جنوبی

عملکرد دوره قبلی: حذف در مرحله یک هشتم نهایی

 

مصر

تیم ملی مصر

مصر سومین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کند. این تیم آخرین بار در سال ۱۹۹۰ در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان حاضر بود. این تیم در قاره آفریقا بهترین تیم در رده جام ملت‌ها بوده است و با هفت قهرمانی در این رقابت‌ها توانست لقب پرافتخارترین تیم را به خود اختصاص دهد. با این حال از آخرین قهرمانی این تیم بیش از هفت سال می‌گذرد. مصر در دو دوره در سال‌های ۱۹۳۴ و ۱۹۹۰ در جام جهانی حاضر بود و هر دو بار نتوانست از مرحله گروهی پا را فراتر بگذارد و حذف شد.

فهرست 23 نفره:

عصام الحضری، شریف اکرامی، محمد الشناوی، احمد فتحی، سعد سمیر، ایمن اشرف، محمد شافی، احمد المحمدی، ، احمد حجازی، عمر جبر، علی جبر، محمود حمدی، محمد الننی، عبدالله السعید، محمد عبدالرزاق شیخ آبالا، ترزگه، رمضان صبحی، طارق حامد، کهربا، امر واردا، سام مورثی، محمد صلاح، مروان محسن.

سرمربی: هکتور کوپر

نتایج بازی های تدارکاتی:

مصر 1 – پرتغال 2

مصر صفر – یونان 1

مصر 1 – کویت 1

مصر صفر – کلمبیا صفر

مصر صفر - بلژیک 3

عملکرد در جام جهانی:

افتخارات: هفت قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا

نحوه صعود: صعود به عنوان تیم اول گروه در آفریقا

عملکرد دوره قبل: -

 

عربستان

تیم ملی عربستان

عقاب‌های سبز بعد از حدود ۱۲ سال دوری از جام جهانی، بالاخره توانستند با نتایج خوب برابر تیم‌های قدرتمندی مانند ژاپن، استرالیا، امارات و عراق به جام جهانی صعود کنند. نمایش خیره کننده سعودی‌ها در جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا و صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی، عربستان را به یکی از شگفتی‌سازهای آن جام تبدیل کرد. آن‌ها به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا، همواره برای رقبای خود دردسرساز شده‌اند. فالکون‌ها یا عقاب‌ها با نسل جدید بازیکنان خود، امیدوار به تکرار خاطرات سال ۱۹۹۴ هستند.

فهرست 23 نفره:

یاسر المسیلیم، عبدالله المعیوف، محمد العویس، منصور الحربی، یاسر الشهرانی، اسامه هوساوی، عمر هوساوی، معتز هوساوی، علی البلیهی، محمد البریک، عبدالله عطیف، سلمان الفرج، محمد کنو، عبدالله الخبیری، حسین المفهوی، عبدالملک الخبیری، هنان باهبری، سالم الدوسری، تیسیر الجاسم، سحس الشهری، فهد المولد، مهند عسیری، محمد السهلاوی.

سرمربی: خوان آنتونیو پیتزی

نتایج بازی های تدارکاتی:

عربستان 3 – مولداوی صفر

عربستان 1 – عراق 4

عربستان 1 – اوکراین 1

عربستان صفر - بلژیک 4

عربستان 2 – الجزایر صفر

عربستان 2 – یونان صفر

عربستان 1 – ایتالیا 2

عربستان صفر – پرو 3

عربستان یک - آلمان 2

عملکرد در جام جهانی

افتخارات: صعود به یک هشتم نهایی جام جهانی و سه بار قهرمانی جام ملت‌های آسیا

نحوه صعود: صعود به عنوان تیم دوم گروه B در آسیا

عملکرد دوره قبل: -

دیدگاه تان را بنویسید