خبرنگار و مجری معروف روسی فوت شده چگونه دوباره زنده شد؟!

آرکادی بابچنکو خبرنگار روس که روز سه شنبه عنوان شد در اوکراین کشته شده امروز در جمع خبرنگاران حاضر و حادثه قتل خود را ساختگی و برنامه ریزی شده دانست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رسانه های روسی شب گذشته اعلام کردند که بابچنکو خبرنگار روس که از یک ماه پیش در اوکراین بسر می برد در خانه خود هدف تیراندازی قرار گرفته و در مسیر انتقال به بیمارستان کشته شده است.
رئیس سازمان امنیت اوکراین «اس.ب.او» در جمع خبرنگاران در کی یف اعلام کرد که بابچنکو زنده است و سازمان امنیت اوکراین قبلا اطلاعاتی در مورد برنامه قتل وی به دست آورد و از این اقدام پیشگیری کرد.

وی بار دیگر سازمان های اطلاعاتی روسیه را به برنامه ریزی قتل بابچنکو متهم کرد و افزود:اکنون سازمان دهنده قتل بابچنکو دستگیر شده و تحت بازجویی قرار دارد. 

پس از سخنان رئیس سازمان امنیت اوکراین، بابچنکو در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت که یک ماه پیش از برنامه ترور خود آگاه شد و سازمان امنیت اوکراین به وی پیشنهاد کرد در عملیات ویژه شرکت کند؛ این اقدام از دو ماه پیش برنامه ریزی شده بود. 

بابچنکو از خبرنگاران مشهور روسیه است که در دو جنگ چچن (در سالهای 1993 تا 1996 و 1999 تا 2004) به عنوان خبرنگار نظامی در این منطقه حضور داشته است.

وی پس از آن به عنوان خبرنگار نظامی در روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس و شبکه تلویزیونی ان.تی.وی روسیه کار کرد.

بابچنکو از حدود 12 سال پیش با مخالفان دولت روسیه همکاری کرد و حتی در سال 2012 به جرم دعوت به ناآرامی های عمومی پرونده کیفری علیه وی تشکیل شد و در سال 2017 روسیه را ترک کرد.

در سال های اخیر چند خبرنگار و سیاستمدار روس ازجمله پاول شرمت (خبرنگار مقتول روس در سال 2016) و دنیس ورونینکوف (نماینده سابق دومای روسیه مقتول در سال 2017) در اوکراین کشته شدند. 
در چند سال اخیر، روند به قتل رسیدن یا ترور مخالفان دولت روسیه در کشورهای غربی یا اوکراین افزایش یافته و غرب مسبب این اقدامات تبهکارانه را مسکو می داند.

مسئولان روسیه نیز در مقابل اعلام می کنند که دلیلی برای قتل چنین افرادی ندارند و این اقدامات تلاشی برای نشان دادن تصویری سیاه از روسیه است.

روسیه در یک دهه گذشته برای تغییر نگاه مردم جهان، اقدامات گسترده ای از جمله سرمایه گذاری در حوزه رسانه ای انجام داده است و هم اکنون در حوزه رسانه ای جزو 10 کشور برتر دنیاست.

یکی از برجسته ترین اقدامات این کشور در حوزه دیپلماسی عمومی در سالیان اخیر، سرمایه گذاری گسترده در حوزه گردشگری و میزبانی جام جهانی فوتبال 2018 است چرا که به گفته مسئولان این کشور، از این طریق مردم نقاط مختلف جهان بدون واسطه، تصویری متفاوت از روسیه نوین دریافت و به ملت خود منعکس می کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید