گزارش جی پلاس از آمار دو مربی حاضر در فینال اروپا؛

زیدان؛ شکست ناپذیر در فینال/ کلوپ؛ مرد بازنده دیدارهای نهایی!

دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی امشب برگزار می شود که سرمربیان دو تیم آمار کاملا متفاوتی در فینال های سال های اخیرشان داشته اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ فینال لیگ قهرمانان اروپا بالاخره امشب در کیف برگزار می شود و رئال و لیورپول جنگ آخر را بر سر قهرمانی برپا می کنند. از یک طرف زیدان و رونالدو برای سیزدهمین جام قهرمانی کهکشانی ها تلاش می کنند و از طرف دیگر هم کلوپ و صلاح برای ششمین جام لیورپول.

  • زیدان یا کلوپ؟

این سوال را خود زیدان هم پاسخ داده و اشاره کرده که بازیکن بزرگتری از مربی لیورپولی ها بوده. با این حال همه می دانند که اگرچه هر دو مربی جوان هستند اما کلوپ سال ها پیش از زیدان مربی گری را آغاز کرده و سوابق بسیار بیشتری دارد. با این حال بد نیست نگاهی بیندازیم به سوابق این دو مربی در فینال ها!

  • زیزو؛ مرد فینال ها!

زیدان اگرچه سومین فصل حضورش در جرگه مربیان را سپری می کند اما کارنامه بسیار موفقی دارد که البته در فینال ها بسیار درخشان تر است. او در دو سال گذشته دو قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا و جام باشگاه های جهان داشته و یک بار هم قهرمانی در لیگ اسپانیا و سوپرجام این کشور را در کارنامه دارد.

یک نگاه ساده نشان می دهد که اگر سوپر جام ها را هم حساب کنید، او هفت فینال را تجربه کرده که در هیچ کدام بازنده نبوده است!

liverpool-vs-real-madrid2

  • پنج سال ناکامی کلوپ در فینال ها

یورگن کلوپ دوران اوجش را در ابتدای دهه اخیر میلادی در دورتموند گذارند. جایی که او به دو قهرمانی پیاپی در بوندس لیگا دست پیدا کرد و در فصل 2011 – 2012 هم به قهرمانی جام حذفی رسید. جامی که آخرین بازی بود که کلوپ یک جام را بالای سر می برد و آخرین باری بود که او برنده یک مسابقه فینال بود!

کلوپ در سال 2013 و در شرایطی که در بودنس لیگا شرایط خوبی نداشت، به فینال لیگ قهرمانان رسید اما بازی را به رقیب دیرینه اش یعنی بایرن مونیخ واگذار کرد و نایب قهرمان شد!

کلوپ دو فینال دیگر را هم پیش از ترک دورتموند واگذار کرد و در سال های 2014 و 2015، جام حذفی آلمان را در یک قدمی از دست داد.

کلوپ در سال 2015 به لیورپول بحران زده پیوست و در سال 2016 توانست این تیم را به دو فینال برساند. لیورپولی ها ابتدا به فینال جام اتحادیه انگلستان رسیدند که با تساوی برابر منچستر سیتی در وقت قانونی، کار به ضربات پنالتی کشیده شد که باز هم کلوپ بازنده فینال بود.

در فینال دوم آن سال هم کلوپ به مصاف سویا، آن هم در فینال لیگ اروپا رفت. دیداری که باز هم برای این مربی طعم شکست داشت و باخت 3 بر 1 نگذاشت او به اولین قهرمانی اروپایی اش برسد.

کلوپ حالا پس از دو سال توانسته به یک فینال دیگر برسد. پنج سال پس از فینال ومبلی برابر بایرن مونیخ. او حالا با صلاح و دیگر ستاره هایش برابر رئال مادرید در کیف بازی خواهد کرد و امیدوار است بالاخره پس از سال ها بتواند به یک عنوان قهرمانی در اروپا دست پیدا کند.

  • هت تریک رئال و زیدان

آمار خیره کننده  ستاره سال های نه چندان دور فوتبال دنیا،نشان می دهد که او در مربی گری هم یکی از بهترین هاست و اگرچه امسال هر دو قهرمانی اسپانیا را به بارسلونا واگذار کرده اما برای سومین بار پیاپی به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده است! اگر لیگ قهرمانان اروپا را ملاک قرار دهیم، هیچ تیمی تا امروز به این رکورد نرسیده.

با این حال در گذشته و زمانی که این مسابقات با عنوان جام باشگاه های اروپا برگزار می شد، بایرنی ها سه سال پشت سر هم به فینال رسیدند و قهرمان هم شدند. باواریایی ها در سال های 1974، 75 و 76 قهرمان اروپا شدند و حالا رئالی ها این فرصت را دارند تا بتوانند به رکورد بایرن مونیخ برسند.

فینال لیگ قهرمانان اروپا ساعت 23:15 امروز در کیف برگزار می شود تا در فاصله اندک باقی مانده تا جام جهانی، آخرین دیدار باشگاهی در سطح دنیا هم برگزار شود.

دیدگاه تان را بنویسید