در آخرین برنامه نود عنوان شد؛

از حلالیت طلبیدن قلعه نویی تا حرف های شفر درباره منصوریان

آخرین برنامه نود با محوریت بررسی فینال جام حذفی و قهرمانی استقلال از ساعت ۲۲:۴۷ دوشنبه روی آنتن شبکه سه رفت.

لینک کوتاه کپی شد

 به گزارش جی پلاس، برنامه نود این هفته از ساعت ۲۲:۴۵ دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

نظرسنجی امشب برنامه به تیم های ایرانی حاضر در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا اختصاص داشت و از بینندگان خواسته شد از بین گزینه های زیر تعداد تیم های ایرانی ای که در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان به میدان می روند مشخص کنند.

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷

  • ۱. استقلال
  • ۲ استقلال و پرسپولیس
  • ۳.پرسپوایس و ذوب آهن
  • ۴. ذوب آهن

امیر قلعه نویی به عنوان برترین سرمربی ماه فروردین و اردیبهشت لیگ برتر انتخاب شد

گل توحید غلامی، هافبک سپیدرود رشت به سایپا به عنوان زیباترین گل سال فوتبال ایران انتخاب شد‌

مهدی ترابی، هافبک ملی پوش تیم سایپا به عنوان برترین بازیکن ماه فروردین و اردیبهشت فوتبال ایران انتخاب شد

خلاصه ای از آیتم هایی که قرار است در برنامه امشب ۹۰ روی آنتن برود پخش شد.

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷

قلعه نویی: از فردوسی پور و همسرم حلالیت می طلبم

در کسب این جایزه کمترین سهم را دارم و جایزه ام را به کارگران زحمت‌کش کارخانه ذوب‌آهن تقدیم می‌کنم. ذوب آهن می‌توانست در کورس قهرمانی باشد اما این اتفاق رخ نداد. در نیم‌فصل دوم مشکلات تیم حل شد و پرسپولیس در چهار، پنج هفته پایانی که قهرمانی اش مسجل شده بود تنها مقایل مقابل ما با تمام نفراتش ومحکم بازی کرد. خوشحالم بازیکنانم زحمت کشیدند و بازی یک بر صفر باخته را به برد ۲ بر یک تغییر دادند.

او ادامه داد: نزدیک ۲۰ سال است مربیگری می‌کنم و بیش از 30 سال است در فوتبال هستم. امسال شرایط سختی داشتیم اما همدلی اعضای تیم سبب شد از این شرایط عبور کنیم. شاید اگر یک بازی را می باختیم در رتبه چهارم یا پنجم قرار می گرفتیم. از عبدالله‌پور، سردار مومنی و تقوی تشکر می‌کنم که به ما کمک کردند.

قلعه نویی خاطرنشان کرد:کدورتی میان من و فردوسی‌پور وجود داشت و باید از او حلالیت بطلبم. از این مسائل در فوتبال می‌آید و می‌رود. همسرم همیشه یار و یاورم بوده است. فرزندانم هم در سال های اخیر سختی‌های زیادی کشیدند. از همه حلالیت می‌طلبم، عذرخواهی و تشکر می‌کنم.

۱۰ گل برتر فصل ۹۷- ۱۳۹۶ فوتبال ایران از نگاه برنامه ۹۰

  • ۱۰- قاسم حدادی‌فر(ذوب آهن به سایپا)
  • ۹-علی علیپور(پرسپولیس به پیکان)
  • ۸- مهدی ترابی(سایپا به سپاهان)
  • ۷- داریوش شجاعیان(استقلال به سپیدرود)
  • ۶- آگوستو سزار(صنعت نفت به ذوب‌آهن)
  • ۵- آرمان قاسمی(پیکان به استقلال تهران)
  • ۴- حمیدرضا علی‌عسگری(مشکی پوشان به استقلال تهران)
  • ۳-میلاد جهانی(صنعت نفت به سایپا)
  • ۲- صابر حردانی(فولاد به تراکتورسازی)
  • ۱- توحید غلامی(سپیدرود به سایپا)

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷

مهدی ترابی: انتخابم به عنوان بهترین بازیکن ماه حاصل تلاش تمام بازیکنان و کار فنی سایپا است

این عنوان حاصل تلاش تمام بازیکنان و کادرفنی سایپا بوده است چراکه تیم ما امسال خوب کار کرد، یک تیم پشت من بازی می‌کرد اما در گل زدن یا پاس گل دادن بیشتر دیده شدم. امیدوارم این روند را تا جام جهانی ادامه دهم و در فهرست نهایی کی‌روش قرار بگیرم.

ترابی افزود:علی دایی انگیزه زیادی به تیم ما داد و در پیشرفت تمام بازیکنان موثر بود. جوان‌ترین تیم لیگ را داشتیم اما دایی به ما انگیزه می داد. اگر حمایت های باشگاهی در مقطعی از لیگ بیشتر می شد، نتیجه بهتری می‌گرفتیم اما با این وجود نتایج خوبی کسب کردیم و به عنوان تیم چهارم لیگ برتر راهی لیگ قهرمانان آسیا شدیم.

هافبک تیم سایپا اظهار داشت: اگر بیشتر تلاش کنم کی روش هم مرا می بیند. تمام تلاشم را به کار می گیرم ابتدا در فهرست نهایی تیم ملی و سپس در ترکیب اصلی حضور یابم. در نهایت امیدوارم با تیم ملی در جام جهانی نتایج خوبی کسب کنیم.

گزارش جذابی از دیدار فینال جام حذفی بین استقلال تهران و خونه به خونه بابل پخش شد که در این آیتم بیشتر هواداران از برگزاری این بازی در خرمشهر ابراز نارضایتی داشتند.

در این آیتم همچنین مصاحبه امید ابراهیمی، وریا غفوری، خسرو حیدری، سید حسین حسینی از استقلال و امین حاج محمدی و مهدی خیری از خونه به خونه پیش از بازی پخش شد.

صندلی پرت کردن هواداران صنعت نفت سمت هواداران استقلال هم بخشی از این آیتم بود.

دراگان اسکوچیچ: بازیکنانم نسبت به استقلال ۲ روز کمتر استراحت کردند. با این حال آیا غیبت ۱۰ بازیکن ما کافی نبود که این داوری را هم گذاشتند؟ چیزهایی که در این بازی دیدم، خجالت‌آور بود.

بخش اول اظهارات وینفرد شفر در گفت و گو با عادل فردوسی پور

در زمان حضورم در کارلسروهه جدای از شخیصت تیمی فوتبال خوبی هم بازی می‌کردیم و بارها بایرن مونیخ و تیم‌های بزرگ را شکست دادیم. 10 سال در آن تیم بودم. پس از صعود از لیگ دسته دوم به دسته یک به لیگ قهرمانان اروپا هم رفتیم.

بایرن مونیخ هفت بازیکن کارلسروهه را جذب کرد و در بازی این تیم در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل والنسیا چهار بازیکن سابق کارلسروهه به میدان رفتند.

اولی هوینس به بازیکنان ما پول می داد و آنها را می خرید چراکه وضع مالی خوبی نداشتیم. از پی تا سقف خانه را ساختیم اما اکنون حالا همه چیز خراب شده و تیم به لیگ دسته سه رفته است.

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷

نخستین بار مهمت شول را برابر کلن بازی دادم که یک گل زد. فوتبال عجیب و غریب است. آن دیدار دومین بازی اولیور کان و نخستین بازی مهمت شول بود؛ مردم می گفتند باید کتم‌را در بیاورم. روی کاغذ ضعیف تر از کلن بودیم و در نهایت چهار بر یک بردیم. کتم را درآوردم و خوشحالی کردم اما اکنون سردم است و آن را می‌خواهم.

جام حذفی ساده نبود. بزرگترین مشکل ما اینست که بسیاری از اطرافیانم می‌گفتند باید در بازی‌های حذفی با اختلاف سه تا چهار گل برنده شویم. این حرف‌ها را از یک گوش می‌شنیدم و از گوش دیگر در می‌کردم.

اگر حریف می باخت می‌گویند تیم لیگ پایین‌تر از استقلال شکست خورد اما اگر استقلال می باخت، حرف‌های زیادی پیش می‌آید.

همه تیم‌ها مقابل استقلال انگیزه دارند. وقتی گل نزنیم حریف جلو می آید. لازم نیست در فینال زیبا بازی کنیم اما باید برنده
می شدیم.

در کشورهای دیگر مشابه مراسم قهرمانی استقلال را دیده بودم. وقتی مردم بیرون زمین هستند، مشکلی وجود ندارد اما در خرمشهر تماشاگران از چپ و راست وارد زمین شدند که این اتفاق خوبی نیست. ما با عکس گرفتن مشکلی نداریم اما کشیدن دست آدم درست نیست.

کسب موفقیت بدون طرفداران امکان‌پذیر نیست. بهترین هواداران را در ایران و آسیا داریم. برای اسماعیل(هوادار نابینای استقلال) و خانواده اش آرزوی بهترین ها را دارم و به او می گویم باشگاه استقلال می خواهد به اسماعیل کمک کند.

تعریف فلافل را شنیدم اما باید مراقب وزنم باشم. پسرم در خرمشهر غذا خورد و گفت خوشمزه است.

هیچ وقت نگفتم افراد داخل باشگاه نمی‌خواستند جام ببریم. من اطرافیان باشگاه را گفتم. عاشق ایران هستم چراکه مردم با محبتی دارد.

ایران، فرش، خاویار، کباب، زعفران و همچنین شایعات خیلی خوبی دارد. از داخل باشگاه همه می خواستند قهرمان شویم و همه می‌خواستند با جام عکس بگیرند.

شایعات برای من مهم نیست اما دوست ندارم وارد حریم شخصی ام شوند.

من درباره اردوی پیش فصل اخیر ارمنستان اطلاعات کامل دارم.

تک ضرب و دو ضرب بازی می‌کنیم و کمتر توپ بلند می‌فرستیم.

در امور تاکتیکی بهتر شدیم اما نیاز است در باشگاه هم تغییراتی انجام شود.

باید حقوق عقب مانده بازیکنان به موقع پرداخت شود.

از جانم برای باشگاه مایه می‌گذارم چراکه می‌خواهیم در دراز مدت در سطح اول آسیا و جایگاه واقعی خودمان بازگردیم.

پیش از حضورم در استقلال از بازیکنان ایرانی مانند علی دایی، علی کریمی، وحید هاشمیان، مهدوی‌کیا و در کل فوتبال ایران شناخت داشتم.

استقلال مانند رئال مادرید و بایرن مونیخ یک برند است.

بازیکنان باید بدانند در چه تیمی بازی می کنند. جوان هایی که از آکادمی به تیم بزرگسالان می‌آیند، قلب‌شان آبی است و به همین دلیل باید وضعیت آکادمی باشگاه درست شود.

ابتدای حضورم در استقلال به صورت مستقیم به من نگفتند که هدف اصلی تیم بقا در لیگ برتر است اما این موضوع برای عده‌ای مهم بود.

نمی‌خواهم از علیرضا منصوریان بد بگویم اما در جلسه اول تمرین فهمیدم بازیکنان خوشحال نیستند و روحیه ندارند. به همین دلیل دنبال تغییر شرایط بودیم روز به روز دیدیم لبخند بازیکنان بزرگ و بزرگتر می‌شود.

پس از باخت به پرسپولیس، متحول شدیم. زمان باخت همه ناراحت هستند اما بازیکنان ما بعد از مسابقات خوشحال بودند.

اولین نفر در تمرین حاضر می‌شوم و آخرین نفر به رختکن می‌روم.

با تمام بازیکنان حرف می‌زنم. زمانیکه حال یک بازیکن خوب نباشد، رها نمی‌کنم. اگر بازیکن مشکل بدنی هم داشته باشد برای او تمرین اختصاصی می‌گذارم.

پژمان منتظری، یک رهبر است. امیدوارم بیشتر لبخند بزند و از او می‌خواهم. امید ابراهیمی ژنرال و فرمانده استقلال است. وریا هم همینطور. امید نورافکن هم خوب است. امروز به فرشید اسماعیلی گفتم وقتی در ۲۰ دقیقه آخر عالی هستی چرا از اول اینگونه کار نمی‌کنی؟

به بازیکنان می‌گویم باید همیشه آمادگی مناسبی داشته باشید.

زمانیکه علی کریمی مرد سال فوتبال آسیا شد در تعطیلات کریسمس او را دیدم و به کریمی گفتم این برترین بازیکن سال آسیا است؟ گفتم علی کریمی سه، چهار کیلو اضافه‌وزن دارد.

سطح فوتبال امارات مانند ایران نیست. فوتبال ایران به قدرت و آمادگی بیشتری نیاز دارد.

کریمی پس از الاهلی به بایرن مونیخ رفت و با فلیکس ماگات کار کرد. ماگات هر روز بازیکنان را مجبور می‌کند ۲۰ کیلومتر بدوند.

وقتی به آلمان می‌روید، باید اعتماد به نفس داشته باشید و بگویید می‌خواهم برنده شوم.

وقتی یک بازیکن خودش را نشان نمی‌دهد، تضمینی نیست او را قبول کنند.

من و دستیارم مانند یک تیم هستیم.

در ادامه گزارشی از نابینا شدن اسماعیل بهادروند، هوادار استقلال که به دلیل برخورد یک جسم عجیب پرتاب شده از سوی هواداران صنعت نفت و خونه به خونه بینایی یک چشمش را از دست داد، پخش شد.

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷

در ادامه کلیپی از آنالیز پدیده های لیگ هفدهم مانند یونس دلفی(استقلال خوزستان) محمد نادری(تراکتورسازی)ایمان سلیمی(پارس جنوبی) میلاد بدرقه(فولاد)محمد شریفی(استقلال خوزستان)امیر روستایی(پیکان) مهدی رحیمی(سپاهان) سید مجید حسینی(استقلال تهران)مهران درخشان‌مهر(ذوب آهن) طاها شریعتی(سایپا) مصطفی سالاری عارف غلامی(سپاهان) عارف آقاسی(تراکتورسازی) پخش شد.

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷ + فیلم و تصاویر

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷ + فیلم و تصاویر

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷ + فیلم و تصاویر

امید ابراهیمی(استقلال تهران- پاس) عیسی آل‌کثیر(نفت تهران-شوت) مهدی ترابی(سایپا- پاس کلیدی)، فرناندو دخسوس(گسترش فولاد- مهار)، علیرضا عزت‌کرامت(نفت تهران- قطع پاس)، حجت حق‌وردی(پیکان- دفع توپ) محمدرضا حسینی(ذوب آهن- دریبل)، محمد ایران‌پوریان(تراکتورسازی- تکل موفق)، کی‌روش استلی(ذوب آهن-نبرد هوایی) و ابراهیم صالحی(پارس جنوبی- خطای متحمل شده) برترین های لیگ هفدهم بودند.

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷ + فیلم و تصاویر

در ادامه آیتم جشن قهرمانی پر حاشیه استقلال در جام حذفی و حضور تماشاگران در زمین ورزشگاه نفت و گاز اروندان پخش شد.

مسئولان وزارت بهداشت و باشگاه استقلال در تماس با برنامه ۹۰ اعلام کردند کل مراحل و هزینه های درمان اسماعیل بهادروند پرداخت می کنند.

سعید فتاحی روی خط تلفنی برنامه نود آمد و درباره حواشی فینال جام خذفی توضیحاتی داد.

سعید فتاحی درباره حواشی دیدار فینال جام حذفی بیان کرد: طبق هماهنگی مهدی تاج با وزیر ورزش قرار است مشکل استخدام رسمی هوادار آسیب دیده استقلال حل شود. چهار سال قبل و در زمان ریاست تاج در سازمان لیگ قرار شد مانند همه جای دنیا، ورزشگاه ثابتی برای فینال جام حذفی در نظر بگیریم.

او ادامه داد: جام حذفی به نام یادواره آزادسازی خرمشهر نامگذاری شده است. وقتی متوجه شدیم چنین ورزشگاهی در خرمشهر در حال ساخت است، از سه سال پیش تصمیم گرفتیم فینال جام حذفی را در خرمشهر برگزار کنیم. در آن زمان این شهر در لیگ سه هم تیم نداشت اما برگزاری فینال جام حذفی در موفقیت های اخیر تیم این شهر تاثیرگذار بوده است. سال گذشته گفتیم درصورت بهبود پیدا نکردن کیفیت زمین چمن و نور ورزشگاه خرمشهر دیگر فینال جام حذفی در این ورزشگاه برگزار نمی شود که خوشبختانه با تلاش های انجام شده این مشکلات رفع شد.

او ادامه داد: تا زمانی که مهدی رحمتی و امید ابراهیمی جام را بالای سر بردند، همه چیز خوب پیش رفت، اما وقتی ۵ هوادار به زمین پریدند، سایر تماشاگران هم چنین کاری کردند. ضمن اینکه در زمان قهرمانی منچسترسیتی هم تماشاگران این تیم به زمین ریختند. سال اولی که جام حذفی در خرمشهر برگزار شد، همه تعریف کردند.

فتاحی درباره کم تجربه بودن عوامل نیروی انتظامی برای کنترل تماشاگران در ورزشگاه خرمشهر بیان کرد: عوامل نیروی انتظامی ورزشگاه خرمشهر، همان هایی هستند که هفته ای دو بازی بزرگ در اهواز برگزار می کنند. این مشکل را تماشاگران به وجود آوردند. با توجه به اینکه تمام شهرهای ایران در جنگ تحمیلی شهید داده اند از سال آینده برای برگزاری فینال جام حذفی شهرهای دیگر را هم بررسی می کنیم. سنگ‌هایی که مردم پرتاب می کنند به سر هموطن خودشان برخورد می‌کند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره ساخت سکوی قهرمانی استقلال در میانه های نیمه دوم این بازی اظهار داشت: همان سکوی قرمز قهرمانی پرسپولیس را به خرمشهر آوردیم و اگر خونه به خونه قهرمان می‌شد، سکو را قرمز می کردیم.

فتاحی درباره آسیب دیدن مامه تیام در چمن ناهموار ورزشگاه اروندان گفت: بار اولی نیست که تیام مصدوم می شود. از قلعه‌نویی تشکر می کنم که سال پیش با وجود از دست رفتن قهرمانی تراکتور به دلیل کیفیت بد زمین خرمشهر گفت برای احترام به خون شهدای خرمشهر اعتراض نمی کنم. امیدوارم فرهنگ سازی صورت بگیر تا اتفاق بدی که برای هوادار استقلال، سرباز احمدی و همچنین فریبرز محمود زاده در یکی از بازی های فولاد رخ داد، دیگر تکرار نشود.

یکی از آیتم های برنامه امشب ۹۰ به پخش گزارشی از اتفاق های تلخی که برای تیم شموشک نوشهر پس از مرگ درویش، مالک این باشگاه رخ داده است اختصاص داشت. در این بخش مردم نوشهر، مسئولان سابق شموشک و برخی بازیکنان قدیمی این تیم مانند رحمان احمدی و مصطفی مهدی زاده به ذکر خاطرات خود از شموشک پرداختند.

مسعود مرادی کارشناسی داوری دیدار استقلال و خونه به خونه را انجام داد.

امین حاج‌محمدی روی روزبه چشمی مرتکب پنالتی شد که داور تصمیم اشتباهی گرفت.

حسین زرگر خطای پنالتی مجید حسینی روی حمید کاظمی مهاجم خونه به خونه را پنالتی اعلام نکرد.

او همچنین از اعلام خطای پنالتی روی علی قربانی خودداری کرد.

روی سرور جپاروف هیچ خطایی رخ نداد و این بار تصمیم داور درست بود.

امین حاج‌محمدی این بار پای امید نورافکن را زد که بازهم حسین زرگر اعتقادی به اعلام پنالتی برای استقلالی ها نداشت.

طبق آنالیز برنامه ۹۰ از داوری لیگ هفدهم کوپال ناظمی، علی صفایی، حسین زرگر و اشکان خورشیدی کمترین اشتباهات بزرگ داوری را داشتند. همچنین حمید حاج‌ملک، وحید کاظمی و علیرضا فغانی هم داورانی بودند که در کارنامه آنها کمترین درصد بازی های بدون اشتباه داوری وجود داشت.

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷ + فیلم و تصاویر

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷ + فیلم و تصاویر

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷ + فیلم و تصاویر

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷ + فیلم و تصاویر

با این وجود رضا کرمانشاهی بیشترین اشتباهات داوری در طول فصل را انجام داد گسترش فولاد بیشتر از تمام تیم‌های لیگ از اشتباهات داوری سود برد اما سایپا، پرسپولیس و فولاد بیشترین ضربه را از داوری های لیگ هفدهم دیدند.

حرکات تکنیکی برتر لیگ هفدهم

علی قلی‌زاده(سایپا، ۳ بار)، لوسیانو پریرا(صنعت نفت، ۲ بار)، مهدی ترابی(سایپا، ۲ بار)، امین قاسمی‌نژاد(پدیده) امیرمحمد پناهی(مشکی پوشان) سرور جپاروف(استقلال) روزبه شاه‌علی‌دوست(سایپا) جورجی ولسیانی(ذوب آهن) سجاد شهباززاده(استقلال)محمدعلی فرامرزی(پدیده)محمدصادق بارانی(پیکان) سینا خادم‌پور(نفت تهران) مهدی کیانی(تراکتورسازی)رضا جبیره(صنعت نفت)داریوش شجاعیان(استقلال) رحیم زهیوی(فولاد) امید جهانبخش(صنعت نفت)کمال کامیابی‌نیا(پرسپولیس)حسن بیت‌سعید(فولاد)ربیع عطایا(ذوب آهن) صابر حردانی(فولاد) محسن کریمی(استقلال) امید سینگ(پارس جنوبی)

بخش دوم گفت و گوی وینفرد شفر با عادل فردوسی پور

بازی با الریان در تهران بهترین عملکرد استقلال در این فصل بود.

در تمام بازی های استقلال باید برنده شوید.

ابتدای فصل ترس از سقوط داشتیم اما همان افرادی که چنین ترسی داشتند اکنون می‌گویند باید قهرمان آسیا شویم. درحالیکه فقط مامه تیام را گرفتیم.

رحمتی و حسینی عالی هستند. ابتدای حضورم در استقلال مهدی رحمتی به دلیل اختلاف با سرمربی قبلی از تیم کنار گذاشته شده بود. شنیده بودم دروازه بان خوبی است و به او گفتم می تواند بازگردد.

در جام حذفی به رحمتی بازی دادم. در بازی با الهلال هم که پژمان منتظری از ترکیب بیرون رفت به بازیکن با تجربه ای نیاز داشتیم.

حسینی گلر خوبی است و کارش را بلد است اما رحمتی یک مربی است و با بازیکنان صحبت می‌کند

معلوم است حسینی از شرایط فعلی اش راضی نیست چراکه حسینی فاکتورهای لازم برای تبدیل شدن به بهترین دروازه بان ایران و آسیا را دارد. او دروازه‌بانی برای آینده است کارلوس کی‌روش بهترین‌ها را به روسیه می‌برد و حسینی را هم به جام جهانی می برد.

به حسینی می گویم در زمین به ۱۱ بازیکن نیاز داریم. باید بازی کنی و با هم تیمی هایت حرف بزنی. حسینی ۲ سال دیگر بهترین دروازه بان آسیا می شود.

متوجه نمی‌شوم وقتی ۲ دروازه بان خوب داریم چرا باید یکی از آنها ضربه ببیند. اگر رحمتی نبود با توجه به محرومیت حسینی از دربی باید به یک دروازه‌بان جوان مقابل پرسپولیس بازی می‌دادیم. در آن صورت اگر دربی را می‌باختیم، همه می‌گفتند چرا باختید؟

هر ۲ دروازه بانمان در استقلال می مانند. رئیس من هستم و من می گویم آنها باید بمانند.

اگر قرار باشد دروازه بان خوبمان را به تیم دیگری دهیم، باید مبلغ زیادی برای جذب جانشین او پرداخت کنیم.

اگر حسینی، امید ابراهیمی و وریا غفوری از استقلال بروند من هم نمی‌مانم. در صورت جدایی حسینی باشگاه باید برای جذب جانشین او یک و نیم میلیون دلار هزینه کند.

طولانی شدن بحث تمدید قراردادم به این دلیل بود که به دلیل موفقیتم پیشنهادهایی از سایر کشورها داشتم.

به ۲ دلیل مهم در استقلال ماندم. این تیم را دوست داشتم و اگر به الهلال یا تیمی اماراتی می‌رفتم، نمی‌توانستم چنین شخصیتی پیدا کنم.

طرفداران دلیل دوم ادامه همکاری من با استقلال هستند. در فینال جام حذفی دیدم همه جا آبی است. مقابل العین هم ۹۰ هزار نفر آبی پوش بودند هزار آبی پوش بودند.

بدون هواداران شانسی برای موفقیت نداریم.

ساشا در چند باشگاه و تیم ملی تایلند با من بوده است. با پسرم کار می‌کنم اما رابطه‌ام با او مثل رابطه‌ام با دیگر مربیان استقلال است. ساشا رابطه خوبی با بازیکنان دارد.

خیلی خوشحالم که دخترم هم فوتبالی است. او در ایران طرفداران زیادی دارد.

پیش از حضورم در استقلال افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی گفتند اگر به استقلال بیایی، خودت و خانواده‌ات را می‌کشیم اما اکنون از آنهاخبری نیست.

ایجنتی ایرانی به یک بازیکن خیلی خوب زنگ زده و گفته بود به ایران نرود اما کشور شما دردسری ندارد.

بسیاری از روزنامه‌های آلمانی درباره استقلال می‌نویسند. در هشت ماه اخیر تنها ۲ بازی باختیم و سوم جدول شدیم؛ صدرنشین گروه مرگ لیگ قهرمانان آسیا بودیم؛ در اروپا کسی پرسپولیس را نمی‌شناسد اما وقتی می‌گویم استقلال را می‌شناسید می‌گویند بله.

درباره پرسپولیس حرف نمی زنم اما اکنون استقلال مهم‌ترین سفیر فوتبال ایران در آلمان، اروپا و حتی آسیا است.

به آلمانی‌ها گفتم ایران زیباست و مردم خوبی دارد.

پس از جام جهانی ۲۰۰۶ بحث حضورم در تیم ملی ایران مطرح و با یک نفر در ایران تماس داشتم.

گروه ایران در جام جهانی سخت است اما مانند مراکش تیم خوبی دارید.

جام جهانی حس خوبی دارد و من هم در جام جهانی۲۰۰۲ سرمربی تیم ملی کامرون بودم.

در فوتبال همه چیز ممکن است.

اگر مراکش را شکست دهید و پرتغال به اسپانیا ببازد دور اول ایران ۳ امتیاز دارد و پرتغال صفر امتیاز.

رابطه‌خوبی با کارلوس کی‌روش دارم.

۲ بار با کی روش جلسه داشته ام. یک بار زمانی بود که او گفت لیگ ایران کیفیت خوبی ندارد.

مربی تیم ملی و باشگاه باید در کنار هم کار کنند و این امر مهم است.

فدراسیون باید بین مربیان تیم ملی و باشگاهی جلسه بگذارد تا همه به هم کمک کنند.

این کار در آلمان عادی است و اگر سرمربی در این نشست‌ها نباشد، پروانه مربیگری اش به مشکل می‌خورد.

اهمیتی ندارد سرمربی ایران، پرتغالی باشد. من هم جاماییکایی، تایلندی یا کامرونی نبودم اما در تیم ملی این کشورها کار کردم.

به هیچ وجه فرهاد مجیدی در کادرفنی استقلال حضور نمی یابد.

نمی‌توانم فارسی حرف بزنم اما ساشا به سرعت زبان فارسی را یاد گرفته است و نیازهایم را برطرف می کند.

مترجمی که اشتباه حرف‌هایم را ترجمه کرد تنها یک بار و در نشست خبری همراهم بود و پس از آن با او خداحافظی کردم.

من همیشه برنامه نود را می‌بینم و آن آنالیز بحث‌برانگیزتان خیلی دردسر درست کرد.

علیرضا جهانبخش آقای گل ایرانی لیگ اردیویسه هلند در زمان بازگشت به ایران در فرودگاه امام خمینی در گفت و گو با برنامه ۹۰ اظهار داشت: این تعریف ها مسئولیتم را سخت می‌کند. خدا را شاکرم پس از به زمین نشستن پروازم این شانس را داشتم که جلوی دروبین برنامه ۹۰ بنشینم و با مردم ایران صحبت کنم. در شروع فصل انتظار آقای گلی نداشتم چراکه پست من مهاجم کناری است. هدفم این بود از برترین پاسورهای لیگ هلند باشم اما به هر حال همیشه گل زدن قشنگ است و بیشتر به چشم می‌آید.

او ادامه داد: همیشه می خواستم برای تیمم موثر باشم. آزادی عمل من در افزایش گل‌هایم موثر بود. از مقطعی فهمیدم می توانم آقای گل شوم. به همین دلیل تلاش کردم در هر بازی نمایش خوبی داشته باشم. در بازی های حساس پایانی هم موفق بودم و تعداد گل هایم را افزایش دادم.

جهانبخش درباره روند پیشرفتش در تیم آلکمار گفت: سال اول با مصدومیت به این تیم آمدم. فصل دوم سعی کردم نمایش خوبی ارائه دهم اما امسال هدف بزرگتری داشتم و می خواستم در کنار گلزنی و ارسال پاس گل برای آلکمار موثر باشم که به اهدافم رسیدم. در این فصل تیممان فراز و نشیب زیادی داشت اما همیشه سعی کردم شرایط خوبم را حفظ کنم.

او افرود: تمام شدن فصل با آقای گلی خستگی‌را از تنم بیرون کرد. حسی که پس از بازی با زووله از هواداران آلکمار گرفتن در طول دوران حضورم در هلند تجربه نکرده بودم. همیشه سعی کردم برای آنها خوبی بازی کنم.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران درمورد پیشنهادش از باشگاه ناپولی ایتالیا تصریح کرد: حرف زدن درباره این موضوع سخت است. فکر می‌کنم مسئولان باشگاه ناپولی در ورزشگاه بودند و بازی ام را دیدند. نمی دانم این بحث تا چه حدی جدی است. با مدیر برنامه و باشگاهم درباره پیشنهاد ناپولی صحبت نکردم چراکه هدفم درخشش در لیگ هلند بود. زمان زیادی دارم تا درباره اهداف بعدی‌ام حرف بزنم. امسال نسبت به قبل فصل فوق‌العاده بهتری داشتم و اکنون دوست دارم خودم را در شرایط بهتری محک بزنم. نمی‌توانم برای حضورم در ناپولی درصد بگذارم چراکه نه صحبت جدی شده و نه پیشنهادی رسمی رسیده است. صحبت کردن درباره این موضوع حرفه‌ای نیست اما فکر می‌کنم در هفته های آتی اتفاق های خوبی رخ می دهد و انتخاب خوبی انجام می دهم.نمی‌دانم پیش از جام جهانی انتقالم به یک تیم دیگر اتفاق می‌افتد یا پس از آن؟ اکنون برای استراحت به ایران آمده ام و به زودی تصمیم می گیرم.

جهانبخش ادامه داد: به باشگاه آلکمار گفتم می‌خواهم قدم بعدی ام را بردارم و خوشبختانه باشگاه و هواداران آلکمار هم این موضوع را درک کردند. به هر حال هر فوتبالیستی یک روز به تیمی می‌آید و روز دیگری می‌رود؛ برای پیشرفت به آلکمار آمدم و اکنون هم تلاش می کنم انتخاب خوبی انجام دهم. بد نیست آدم یک زبان بیشتری یاد بگیرد. یا ایتالیایی یا زبانی دیگر. چیزی که از اطرفیان، مردم و طرفداران آلکمار و تیم‌های دیگر می‌شنوم این است که آنها دوست دارند برای فصل بعد قدم خوبی بردارم. از این همه حس خوب انرژی مثبت گرفتم. از مردم ایران ممنون هستم چراکه آنها انتظارات را از من بالا بردند و من هم سعی می‌کنم قدم خیلی بزرگ را با آرامش بردارم.

او درباره درگیری لفظی‌اش با ووت وگورست، کاپیتان آلکمار در آخرین بازی فصل مقابل زووله بیان کرد: در فوتبال این مسائل طبیعی است. ابن مجادله در بازی آخر بیشتر به چشم آمد اما در بییاری از بازی ها وجود داشت. من و وگورست مدعی آقای گلی بودیم و بسیاری مواقع از هم ناراحت می شدیم. پیش از بازی با زووله شانس آقای گلی من بیشتر بود و هم تیمی هایم گفتند تلاش می‌کنیم این اتفاق برایت بیافتد. از بازیکنان آلکمار اعتماد به نفس گرفتم اما نصف پاس گل‌های وگورست را من دادم.

جهانبخش درباره از دست دادن عنوان برترین پاسور گل لیگ هلند در تقابل با حکیم زییخ، هافبک مراکشی آژاکس اظهار داشت: زییخ در سطح خیلی خوبی بازی می‌کند و امسال جزو بهترین‌های لیگ هلند بود. مراکش کیفیت بالایی دارد و بازیکنانش در تیم های خوب اروپایی بازی می‌کنند. حکیم بازیکن خوبی است و جام جهانی خوبی پیش رو دارد. من هم به‌عنوان بازیکن تیم ملی تمام انرژی‌ام را به کار می گیرم تا در این مسابقات عملکرد خوبی داشته باشم.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: باید از تمتم مردم به دلیل حمایت هایشان تشکر کنم. از پدر، مادر، خانواده و دوستانم متشکرم که هفته به هفته به من انگیزه دادند. هدفم موفقیت در آلکمار بود اما دوست دارم بازیکنان بیشتری از ایران به اروپا بیایند. وقتی پرچم ایران را در ورزشگاه می‌بینم، به آن افتخار می‌کنم. استعدادهای خیلی خوبی داریم که به راحتی می توانند در اروپا بازی کنند. امیدوارم باز هم پرچم ایران را بالا برده و لبخند را روی مردم کشورم بیاورم.

گزارش عملکرد لژیونرها در هفته اخیر روی آنتن رفت.

در ادامه آیتم برگزاری جشن لیگ برتری شدن نساجی مازندران پخش شد.

کلیپ صعود تیم شاهین شهرداری بوشهر با سرمربیگری مهدی پاشازاده روی آنتن رفت. مهدی طارمی هم در جشن صعود تیم شهرش به لیگ یک حضور داشت.

سید حسین حسینی(استقلال تهران) سید جلال حسینی(پرسپولیس تهران) وریا غفوری(استقلال تهران) فرشاد محمدی مهر(پارس جنوبی جم) سرور جپاروف(استقلال تهران) امید ابراهیمی(استقلال تهران) محمدرضا حسینی(ذوب آهن اصفهان) وحید امیری(پرسپولیس تهران) مهدی ترابی(سایپا تهران) مرتضی تبریزی(ذوب آهن اصفهان) و علی علیپور(پرسپولیس تهران) ترکیب تیم منتخب فصل ۹۷-۱۳۹۶ فوتبال ایران را از نظر برنامه ۹۰ تشکیل می دادند و مادی ترابی هم برترین بازیکن این فصل شد.

آیتم ۹۰ تا ۹۰ با پخش بخش هایی چون تجلیل ویژه از فرشید پاداش، مهاجم تیم شهرداری ماهشهر و آقای گل لیگ یک در زادگاهش در استان کهگیلویه و بویر احمد، سوم شدن تیم ناشنوایان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا، صعود تیم ملی فوتسال بانوان ایران به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی آسیا، اختصاص ۱۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه فولادشهر به هواداران استقلال برای دیدار این تیم با ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، احتمال برگزاری بازی پلی آف بین تیم چهاردهم لیگ برتر و تیم سوم لیگ یک برای تکمیل ۱۶ تیم لیگ برتر از فصل آینده، درگذشت یکی از پیشکسوتان صنعت نفت آبادان روی آنتن رفت.

عادل فردوسی پور در آخرین بخش برنامه به تخلف سرپرست هیئت فوتبال استان البرز در انتصاب رئیس هیئت فوتبال ساوجبلاغ پرداخت و اعلام کرد از آنجاییکه همین تک رای در انتخابات ریاست هیئت فوتبال این استان تاثیرگذار بوده است به احتمال فراوان این انتخابات لغو و بار دیگر رای گیری انجام می شود.

53 درصد مردم استقلال و پرسپولیس را نماینده های ایران در دور بعدی لیگ قهرمانان آسیا می دانند.

برنامه نود ۱۷ اردیبهشت ۹۷ + فیلم و تصاویر

برنامه نود این هفته ساعت 2:19 بامداد سه شنبه به پایان رسید

 

دیدگاه تان را بنویسید