گزارش جی پلاس؛

چرا فردوسی پور "سروش" را تبلیغ نکرد؟!

عادل فردوسی پور در گزارش دیشب ال کلاسیکو، برخلاف رویه سایر گزارشگران و مجریان تلویزیون، پیام رسان سروش را تبلیغ نکرد و باید دید امشب او در 90 چه تصمیمی برای کانال اطلاع رسانی برنامه اش گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناروری جی پلاس؛ مدتی پیش از اینکه تلگرام فیلتر شود، صدا و سیما شروع به تبلیغ پیام رسان سروش کرد. پیام رسانی که سعی کرد پیش دستی کند و با تبلیغات گسترده بخش مهمی از کاربران تلگرام را جذب کند. در این میان برنامه های صدا و سیما هم پیش از همه، یکی یکی به این پیام رسان کوچ کردند و پس از آن مشغول تبلیغ کانالشان شدند. کانال هایی که یکی یکی در برنامه های سیما زیر نویس می شود و اینطور به نظر می رسد که مجریان هم موظف اند کانال برنامه و بالطبع این پیامرسان را تبلیغ کنند.

این اتفاق در برنامه های فوتبالی هم رایج است. گزارشگران برنامه گزارش ورزشی در شب هایی که لیگ های اروپایی و لیگ قهرمانان اروپا روی آنتن می رود، به کرات در میان مسابقه با زیر نویس شدن کانال این برنامه، آدرس آن را با ذکر نام سروش می خوانند و از مردم می خواهند با عضویت در این پیام رسان، خبرها پیگیری کنند.

با این حال اتفاق جالبی که در برنامه شب گذشته گزارش ورزشی (هنگام پخش ال کلاسیکو) افتاد، امتناع عادل فردوسی پور از آوردن نام و حتی آدرس برنامه گزارش ورزشی بود!

فردوسی پور که یکشنبه شب گزارش دیدار تیم های بارسلونا و رئال مادرید را بر عهده داشت، در فواصل مختلف گزارش، هنگام زیرنویس شدن آدرس کانال این برنامه، تنها زیر نویس شدن آن را اعلام می کرد و از آوردن نام آدرس کانال برنامه و نام این پیام رسان در گزارشش خبری نبود.

اتفاق جالبی که برای اولین بار در خلال گزارش های اخیر این برنامه اتفاق می افتد و به نظر می رسد بیش از هر چیز به نظرات شخصی فردوسی پور مربوط می شود. نظری که می شود این موضع را از آن برداشت کرد که این مجری محبوب و با سابقه، مخالف فیلترینگ تلگرام بوده و از سیاست های صدا و سیما در تبلیغ پیامرسان سروش تبعیت نمی کند!

  • تکلیف کانال 90 چه می شود؟

امشب (دوشنبه) نخستین برنامه 90 بعد از فیلتر شدن تلگرام روی آنتن شبکه سه می رود. باید دید او در آخرین برنامه اش در فصل فوتبالی 97 - 96 چه برنامه ای برای کانال برنامه اش خواهد داشت. آیا او هم طبق روال سایر برنامه های صدا و سیما، کانال برنامه اش را به سروش منتقل می کند و آن را تبلیغ می کند و یا مسیر دیگری را دنبال خواهد کرد.

به گزارش جی پلاس؛ عادل فردوسی پور در برنامه دوشنبه شب (17 اردیبهشت 97) به هیچ عنوان نامی از کانال اطلاع رسانی برنامه اش نبرد.

دیدگاه تان را بنویسید