گزارش جی پلاس

پر افتخارترین فوتبالیست تاریخ چه کسی است؟!

ستاره برزیلی و حالا پا به سن گذاشته پاری سن ژرمن، با 37 امین قهرمانی، همچنان پر افتخارترین فوتبالیست تاریخ دنیای توپ گرد به حساب می آید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ یکی از بهترین مدافعان راست فوتبال در یک دهه اخیر، با کسب 37 امین قهرمانی اش، پر افتخارترین فوتبالیست تاریخ لقب گرفت.

با برد پاری سن ژرمن برابر موناکو و قطعی شدن قهرمانی اش در لوشامپوینا، دنی آلوز هم همزمان یک جام دیگر به کلکسیون قهرمانی هایش اضافه کرد تا همچنان پر افتخارترین فوتبالیست دنیا از لحاظ کسب جام باقی بماند.

این بازیکن برزیلی در باشگاهای مختلفی که به میدان رفته توانسته ۳۷ عنوان قهرمانی به دست آورد که این یک رکورد در تاریخ فوتبال جهان است.

 او بیش‌ترین جام را با پیراهن بارسلونا به دست آورد. آلوز در هشت سال بازی با پیراهن آبی و اناری توانست 23 جام را بالای سر ببرد و بخش اعظم افتخاراتش را با این باشگاه نامدار تجربه کند.

او البته پیش و پس از بارسلونا هم جام های قهرمانی زیادی کسب کرده.

ستاره برزیلی پاری ‌سن‌ ژرمن با باهیا برزیل یک قهرمانی، با سویا پنج قهرمانی، با یوونتوس دو قهرمانی، با پاری ‌سن‌ ژرمن سه قهرمانی و با تیم‌ ‌ملی فوتبال برزیل هم سه قهرمانی در کارنامه دارد.

آندرس اینیستا و زلاتان ابراهیموویچ هم دیگر بازیکنان پر افتخار دنیای فوتبال هستند که 33 قهرمانی در کارنامه خود دارند. اینستا 30 قهرمانی با پیراهن بارسلونا و 3 قهرمانی هم با پیراهن تیم ملی اسپانیا بدست آورده. چیزی شبیه به رایان گیگز حالا بازنشسته شده که او هم 30 جام قهرمانی را با پیراهن منچستریونایتد بالای سر برده است. 

860fc1e80b2b673c67693c1fe44c9625

کنی دالگیش هم دیگر بازیکن پر افتخار تاریخ است که 31 قهرمانی در کارنامه اش دارد. 

* دستمزد پر افتخارترین فوتبالیست دنیا چقدر است؟

به گزارش جی پلاس؛ آلوز در سال 2008 در حالی از سویا به بارسلونا رفت که یکی از گران ترین بازیکنان آن پنجره نقل و انتقالات بود. او با 29 میلیون یورو و 6 میلیون پاداش، گران ترین دفاع راست تاریخ فوتبال جهان شد و دومین بازیکن گران پنجره نقل و انتقال ژانویه 2008. 

با این حال در ژوئن 2016 که او از بارسا جدا شد، با رقم عجیب چهار میلیون یورویی به یوونتوس پیوست! او البته حالا 34 سال سن دارد و البته در پاری سن ژرمن دستمزدی بالغ بر 7 میلیون یورو می گیرد. رقمی که اگر چه با دستمزد او در اوج فاصله زیادی دارد اما برای بازیکنی با سن و سال او رقم خوبی است. آلوز پیش از این قرار بود با رقم 5 میلیون یورو به من سیتی بپیوندد!

 

دیدگاه تان را بنویسید