قصاص، پایان یک دوئل عشقی در شهریار

مردی که رقیب عشقی‌ اش را با ضربه‌های چاقو در خیابان از پای درآورده بود در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ اوایل شهریور 94 مردی با قاضی کشیک قتل دادسرای شهریار تماس گرفت و او را در جریان قتل مردی جوان مقابل یک فروشگاه مواد غذایی قرار داد.

ماموران و بازپرس جنایی با حضور در محل جنایت که یکی از محله‌های اندیشه بود، مشاهده کردند مرد جوان بر اثر ضربه‌های چاقو از پای در آمده است. ماموران با تحقیقات از اهالی توانستند هویت مقتول را شناسایی کنند. در این مرحله خانواده او شناسایی و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی ویژه غرب استان تهران احضار شدند.

با تحقیق از این خانواده معلوم شد پسرشان با دختر جوانی آشنا شده و در صدد ازدواج با او بوده اماخواستگار سابق این دختر چند بار برای آنها ایجاد مزاحمت کرده است. آنها احتمال می‌دادند مرد مزاحم فرزند آنها را به قتل رسانده و دختر جوان در این ماجرا نقش داشته است.

با توجه به گفته‌های خانواده مقتول، دختر و پسر جوان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این که چند روز بعداز جنایت دختر جوان شناسایی شد و با حضورش در پلیس آگاهی مورد تحقیقات قرار گرفت.

 

وی به افسر تحقیق گفت: سال گذشته با مرد جوانی آشنا شدم و درصدد ازدواج با او بودم اما بعداز مدتی متوجه شدم او یک مرد خلافکار است و موادمخدر قاچاق می‌کند. با این که به او پاسخ منفی دادم، دست‌بردار نبود و مدام برایم ایجاد مزاحمت می‌کرد. سرانجام او به خاطر خلاف هایش دستگیر شد و دوباره به زندان افتاد.

 

دختر جوان ادامه داد: بعداز چند ماه من به‌طور اتفاقی با پسری جوان آشنا شدم و کم‌کم به هم علاقه‌مند شدیم. قرار بود بزودی با هم ازدواج کنیم اما خواستگار سابقم متوجه ماجرا شد. او بعد از آزادی در تعقیبم بود و تلفنی تهدیدم کرده بود اگر با مرد مورد علاقه‌ام ازدواج کنم هردویمان را می‌کشد. از ترس این که بلایی برسر او و خودم نیاورد، خانه‌ام را به محله دیگری منتقل کردم تا مردمزاحم ردی از من پیدا نکند اما او دست‌بردار نبود. خواستم از او شکایت کنم که تهدید کرد روی صورتم اسید می‌پاشد و برای خانواده‌ام مشکلاتی به‌وجود می‌آورد که از ترس سکوت کردم.

آن روز من و پسر مورد علاقه‌ام برای خرید به فروشگاهی رفته بودیم که سر و کله مرد مزاحم پیدا شد. او مرا به کناری پرت کرد و با ضربه‌های چاقو خواستگار جدیدم را کشت. قاتل می‌خواست مرا هم بکشد که نتوانست و از ترس فرار کردم. من در قتل مرد خواستگارم نقشی نداشتم.

با اظهارات دختر جوان، مزاحم جنایتکار هم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و با شناسایی آخرین مخفیگاهش بازداشت شد. متهم در بازجویی پلیسی به قتل رقیب عشقی‌اش اعتراف کرد و بعد از بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد. با توجه به این که خانواده مقتول از دختر جوان بابت مرگ فرزندشان شکایت داشتند، بازپرس دادسرا برای این دختر اتهام معاونت در قتل و برای عامل جنایت هم مباشرت در قتل عمد را در نظر گرفت. پرونده آنها چندی پیش با صدورجلب به دادرسی به شعبه 17 دادگاه کیفری استان تهران در شهریار ارسال شد. متهمان چند روز پیش در این شعبه محاکمه شدند. این در حالی بود که خانواده مقتول برای مرد جنایتکار درخواست قصاص کرده بودند.

ابتدا دخترجوان مورد تحقیق قرارگرفت و در دفاع از خود هر گونه نقش داشتن در مرگ مرد مورد علاقه‌اش را انکار کرد.

در ادامه مرد جنایتکار که از زندان به دادگاه آمده بود در دفاع از خود گفت: من مرد جوان را که رقیب عشقی‌ام بود به قتل رساندم. من با این دختر جوان مدتی دوست بودم و می‌خواستم با او ازدواج کنم که او زیر قول و قرارهایش زد و از من جدا شد. همزمان در ارتباط با جرایم موادمخدر به زندان افتادم. مدت طولانی در زندان بودم که از طریق دوستانم که به زندان آمده بودند متوجه شدم آن دختر با جوان دیگری آشنا شده و می‌خواهد با او ازدواج کند.

وی افزود: در زندان نقشه انتقام را طراحی کردم و زمانی که محکومیتم پایان گرفت و آزاد شدم، در جست‌وجوی آن دختر بودم، اما خانه‌اش را تغییر داده بود. بعد از تعقیب و گریز چند هفته‌ای ردی از او یافتم. تهدیدش کردم که باید از آن جوان جدا شود و با من ازدواج کند که قبول نکرد. بعد از آن تصمیم گرفتم رقیب عشقی‌ام را حذف کنم. چند هفته‌ای در تعقیب آنها بودم که روز آخر آن دو را مقابل یک فروشگاه موادغذایی دیدم. سراغ رقیب عشقی‌ام رفتم و با او درگیر شدم و خواستم آن دختر را برای همیشه فراموش کند که قبول نکرد و می‌خواست پلیس خبر کند که با وی درگیر شده و او را با ضربه‌های چاقو کشتم.بعد از آخرین دفاعیات متهم، او به زندان بازگشت.

قاضی موسوی و قاضی مستشار شعبه 17 دادگاه کیفری استان تهران در شهریار بعد از شنیدن گفته‌های این دو نفر وارد شور شدند. آنها دختر جوان را بی‌گناه شناختند و از اتهام معاونت در قتل تبرئه کردند. این در حالی بود که برای عامل جنایت حکم قصاص صادر شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید