گزارش اختصاصی جی پلاس

ریزه کاری های سفر به جزیره عجایب و رنگ ها + تصاویر

در ادامه سفر به جنوب، حالا به جزیره هرمز رنگی سفر می کنیم و به سواحل و دیدنی های فوق العاده آن سر می زنیم. هرمز اگرچه قدری شلوغ تر از هنگام است و حالت شهری تری دارد اما زیبایی های خاصی دارد که در جزیره دیگری نمی توان آن ها را یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ در سه قسمت قبلی از گزارش های سفر به جنوب، ابتدا راه های سفر به بندرعباس و گشتی یک روزه در این بندر را مرور کردیم، سپس به قشم رفتیم و بخش اعظم زیبایی های این جزیره سر زدیم و پس از آن هم به جزیره آرام  و زیبای هنگام رفتیم. در این قسمت اما قرار است به هرمز برویم. جزیره ساحل های زیبا که البته به جزیره رنگ ها مشهور است.

پس از اینکه گشت و گذارمان در هنگام به پایان رسید، باید به همان اسکله ای که از آن وارد جزیره شدیم برویم و راه برگشت به قشم را در پیش بگیریم. با همان نفری سه هزار تومان قایق ها ما را به اسکله کندالو قشم بر می گردانند. با رسیدن به قشم، برای رفتن به هرمز باید به آن سر جزیره قشم و اسکله شهید ذاکری برویم. فاصله ای حدود پنجاه کیلومتری که باید طی شود تا به این اسکله بروید.

Travel-To-Hormoz-Island (1)

سفر به هرمز البته از همان اسکله حقانی بندرعباس هم ممکن است و می توانید از این بندر هم راهی قشم شوید.

با شناورهای دریایی و هزینه ای 9 هزار تومانی چهل الی پنجاه دقیقه در راهید تا از قشم به هرمز برسید. از بندرعباس هم تقریبا همین اندازه تا هرمز در راهید اما به دلیل تعداد بیشتر شناورها، بلیط هرمز دو هزار تومان ارزان تر است.

از قشم به هرمز و بالعکس تنها دو شناور رفت و آمد می کند. همه روزه راس ساعت های 7 و 14 از قشم به هرمز و راس ساعت های 8 و 15 از هرمز به قشم دو شناور رفت و آمد می کند.

IMG_5464

از بندرعباس اما تعداد شناورهای بیشتری به هرمز می روند و برمیگردند. هر روز در ساعت های 7، 9، 12، 14، 17 و 20:30 می توانید از بندرعباس به هرمز بروید. همین شناور ها نهایت پس از پنجاه دقیقه به هرمز می رسند و ده دقیقه هم زمان جابجایی مسافرهاست. پس همین شناورها به بندر باز میگردند و با اضافه کردن یک ساعت به زمان حرکت آن ها می توانید به زمان حرکت شناورها از هرمز به بندرعباس بروید. با این تفاوت که زمان حرکت آخرین شناور از هرمز ساعت 18 است.

  • سه چرخه یا موتور؟

به محض رسیدن به هرمز مخصوصا در ایام تعطیل، به حجم عظیمی از موتورهای سه چرخی روبرو می شوید که انتظار شما را می کشند. سه چرخه هایی که باید در فیلم های هندی و یا تصاویر مربوط به جنوب و شرق آسیا آن ها را دیده باشید که وسیله نقلیه اصلی در این جزیره است.

Travel-To-Hormoz-Island (3)

هزینه یک ساعته گشتن در جزیره و یا رسیدن به محل مورد نظرتان با این سه چرخه ها بین پانزده تا بیست هزار تومان است. همچنین می توانید برای گشتن در جزیره از موتور سیکلت استفاده کنید که هزینه اش ساعتی ده هزار تومان است و حداکثر می تواند دو مسافر را در جزیره جابجا کند.

  • دور هرمز بگردید!

به گزارش جی پلاس؛ اگر قصد ماندن در هرمز را ندارید و یا نمی توانید در هر ساحلش چندین ساعت را بمانید و یا شب را صبح کنید، یکی از همین موتورهای سه چرخ یا دو چرخ کرایه کنید و دورتا دور جزیره با بچرخید. از ساحل خضر و تک درخت گرفته تا محیط زیست و ساحل سرخ و رنگی و مفنق. در این میان دره مجسمه ها و غارنمکی را هم فراموش نکنید. تک تک سواحل هرمز برای شما دیدنی های زیبا و نویی کنار گذاشته که باید در سفرتان به این جزیره آن را ببینید.

IMG_5514

IMG_5467

همچنین در هرمز می توانید قلعه پرتغالی ها، الهه نمک و دره رنگین کمان را به لیست دیدنی هایتان اضافه کنید.

  • سمبوسه و فلافل هرمز را از دست ندهید

در هرمز تا پیش از عصر و نزدیک شدن به غروب آفتاب، کسی سمبوسه درست نمی کند. همین که هوا به تاریکی نزدیک شد، از ساندویچی های سیار و مغازه ها سمبوسه بخواهید. سمبوسه های پانصد تومانی که نمی توانی به خوردن یکی از آن ها اکتفا کنی و حداقل سه چهارتایی را با سس تند خواهی خورد. سمبوسه خوردن در بین خود اهالی هرمز هم رواج دارد و یکی از سرگرمی های رایج آن ها هنگام غروب و به عنوان عصرانه است.

سایر غذاهای جنوبی هم مثل دیگر جزیره ها طرفداران زیادی دارد و هرمزی ها هم آن ها را خوب درست می کنند. قلیه ماهی و میگو، ساندویچ کوسه یا همان کولی و فلافلی که در هر کدام از شهرهای جنوب می توانی نوع خوبش را پیدا کنی.

هرمز جزیره رنگ هاست و هر کجای آن یک رنگ است. پس سعی کنید از حداکثر زمانتان استفاده کنید و در بیشتر ساحل هایش بمانید.

IMG_5526

IMG_5424

IMG_5282

در هرمز هم مانند دیگرجزیره ها هم می توانید چادر بزنید و هم در خانه های محلی اقامت کنید. هزینه اقامت در خانه ها از پنجاه هزار تومان آغاز می شود و تا صد و پنجاه هزارتومان هم می رسد. همچنین در هرمز چندین اقامتگاه بومگردی و یک هتل هم وجود دارد که می تواند برای اقامت انتخاب شود.

IMG_5359

 

دیدگاه تان را بنویسید