مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

منچستریونایتد حذف شد/ رم و سویا صعود کردند

منچستریونایتد با شکست مقابل سویا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از این رقابت‌ها حذف شد و رم توانست با پیروزی برابر شاختار به همراه تیم اسپانیایی به دور بعد صعود کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دیدارهای برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان در این هفته پیگیری شد و در مهمترین بازی سه شنبه شب منچستریونایتد در اولدترافورد برابر سویا قرار گرفت. میزبان دو بر یک مغلوب سویا شد.

یونایتد بازی را خوب شروع کرد اما با گذشت زمان سویا بهتر بازی کرد. این تیم فرصت‌های گلزنی داشت اما ضربات شاگردان وینچنزو مونتلا در چارچوب نبودند. بهترین موقعیت به خواکین کورئا رسید که ضربه این بازیکن با اختلاف نزدیک به بیرون رفت. از طرفی میزبان که شروع خوبی داشت از دقیقه 35 باز هم برتری پیدا کرد و در دقایق پایانی نیمه اول حریفش را تحت فشار قرار داد. مروان فلینی فرصت داشت دروازه سویا را باز کند اما سرخیو ریکو ضربه او را دفع کرد و 45 دقیقه نخست با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید.

در نیمه دوم پس از اینکه کورئا یک فرصت خوب را از دست داد، ریکو توانست ضربه لینگارد را دفع کند و اجازه گلزنی به یونایتد ندهد. هر دو تیم چون به گل نیاز داشتند حمله می‌کردند و عملکرد خوب خط دفاعی یا بی‌دقتی در ضربه نهایی باعث می‌شد نتوانند به گل برسند. پل پوگبا در دقیقه 60 به جای فلینی وارد زمین شد. شوت از راه دور هافبک فرانسوی در دقیقه 71 با اختلاف نزدیکی به بیرون رفت. بالاخره قفل دروازه‌ها باز شد و سویا به گل رسید. ویسام بن یدر در دقیقه 73 دروازه یونایتد را باز کرد.

پس از این گل میزبان دو تغییر در ترکیب ایجاد کرد و خوان ماتا و آنتونی مارسیال به جای لینگارد و آنتونیو والنسیا وارد زمین شدند. با این حال دقایقی بعد بن یدر دبل کرد و توانست خیال سویا را از صعود راحت کند. در ادامه مهمان چند فرصت گلزنی را از دست داد. یونایتد نیز به دنبال باز کردن دروازه سویا بود و بالاخره به هدفش رسید. روملو لوکاکو در دقیقه 84 اختلاف را به حداقل رساند. شاگردان ژوزه مورینیو در این لحظات به شدت سویا را تحت فشار قرار داده بودند اما برای صعود باید دو گل دیگر به ثمر می‌رساندند. بهترین موقعیت تیم اسپانیایی نیز در دقیقه 90 توسط بن یدر از دست رفت. او در موقعیت تک به تک قرار داشت اما داوید دخئا ضربه‌اش را دفع کرد.

در دیگر بازی سه شنبه رم برابر شاختار دونتسک قرار گرفت و با یک گل پیروز شد.

نیمه اول این دیدار با وجود این که هر دو تیم فرصت گلزنی داشتند بدون گل به پایان رسید. رم بالاخره توانست توسط ادین ژکو به گل برسد. این گل در دقیقه 52 وارد دروازه شاختار شد. در دقیقه 79 ایوان اوردک به علت دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج و شاختار 10 نفره شد. در نهایت بازی با پیروزی رم به پایان رسید و تیم ایتالیایی به لطف گل زده در خانه حریف به دور بعد صعود کرد.

دو بازی پایانی این مرحله امشب (چهارشنبه) برگزار می‌شود. ابتدا بایرن مونیخ در ترکیه به مصاف بشیکتاش می‌رود و حساس‌ترین بازی را بارسلونا و چلسی در نوکمپ برگزار خواهند کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید