گزارش جی پلاس؛

داور بازی برگشت استقلال و العین چه سابقه ای دارد؟/ یک پنالتی گیرِ خوش یمن برای طارمی!

داور هنگ کنگی دیدار استقلال و العین امارات در آخرین داوری خود در آسیا، دو پنالتی علیه تراکتورسازی گرفت و موجب پیروزی الغرافه شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) داوران دیدار استقلال و العین را معرفی کرده و گروهی از هنگ کنگ قضاوت این دیدار را بر عهده دارند.

بعد از اشتباهات فاحش و مرگبار بن یعقوب مالزیایی در بازی رفت این دو تیم که منجر به متوقف شدن استقلال شد، هواداران استقلال حساسیت زیادی روی اسامی داوران بازی های این تیم دارند.

لیو ووک مان، داور 39 ساله هنگ کنگی به همراه هموطنانش پونگ شینگ و مینگ لئونگ این دیدار را در ورزشگاه آزادی قضاوت خواهند کرد.

داور هنگ کنگی تراکتورسازی و الغرافه

ووک مان داور باتجربه تر و روزمه دار تری نسبت به بن یعقوب است اما پیش از این هیچ گاه برای استقلال دیداری را قضاوت نکرده است.

دو پنالتی علیه تراکتورسازی؛ حاصل آخرین قضاوت ووک مان در آسیا

او در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا یک بار قضاوت کرده که حاصل آن پیروزی 3 بر صفر الغرافه برابر تراکتورسازی بوده است. ووک مان در آن دیدار دو بار به سود الغرافه پنالتی گرفت که اولی را طارمی خراب کرد اما اشنایدر ضربه دوم را وارد دروازه نماینده ایران کرد.

این داور 39 ساله در سال 2012 دیدار سپاهان و الاهلی عربستان را که بدون گل تمام شد قضاوت کرد و یک بار هم در سال 2014 در پیروزی یک بر صفر تراکتورسازی مقابل الاتحاد عربستان حاکم میدان بود.

خوش یمن بودن داور هنگ کنگی برای مهدی طارمی

لیو ووک مان با فوتبال ایران غریبه نیست و در نوروز 97، قضاوت دیدار تیم ملی ایران و قطر را در دوحه بر عهده داشت که مهدی طارمی تک گل ایران را زد.

نکته جالب درباره قضاوت ووک مان برای ایرانی ها، خوش یمن بودن او برای مهدی طارمی است که توانسته سه بار گل بزند و دو پنالتی هم بگیرد.

داور هنگ کنگی تراکتورسازی و الغرافه

ووک مان معمولا داور دیدارهای درجه دو آسیا بوده و هیچ گاه دیداری را بین دو تیم قدرتمند آسیا به خصوص در بخش ملی قضاوت نکرده است. با توجه به همین عملکرد او در جام جهانی و جام ملت های آسیا هم حضور نداشته است.

 

به گزارش جی پلاس؛ بازی رفت دو تیم استقلال و العین در امارات به تساوی دو بر دو رسید و بازی برگشت آنها دوشنبه (پس فردا) از ساعت 19 (به وقت تهران) در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید