گزارش جی پلاس؛

بازیکنان الهلال اینگونه به جان باختگان ایرانی احترام گذاشتند! + یک عکس جدید

بازیکنان الهلال اگرچه حرکت زشتی قبل از بازی انجام داده و به احترام جان باختگان ایرانی پرواز تهران - یاسوج در وسط زمین، نایستادند اما آنها به صورت پراکنده، به علامت سکوت ایستاده بودند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم های استقلال ایران و الهلال عربستان در دومین دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم رفتند که شاگردان وینفرد شفر توانستند با یک گل تیم سعودی را در عمان شکست دهند.

این بازی تحت تاثیر سقوط هواپیمای تهران یاسوج و جان باختن تمامی 66 مسافر این پرواز، برگزار شد. طبق هماهنگی های انجام شده، AFC با یک دقیقه سگوت پیش از بازی نمایندگان ایران موافقت کرد و همچنین بازیکنان استقلال با بازوبندهای مشکی وارد زمین شدند.

بعد از پایان بازی، تصاویری منتشر شد که نشان می داد بازیکنان الهلال در اقدامی ناپسند، هنگام یک دقیقه سکوت به احترام جان باختگان این حادثه در وسط زمین حلقه نزدند و همین منجر شد به اینکه تمام رسانه ها با تیترهای "حرکت زشت بازیکنان الهلال" یا "بی احترامی سعودی ها به جان باختگان سقوط هواپیمای ایرانی" این رفتار بازیکنان الهلال را منعکس کنند. حتی روزنامه الرای قطر هم با چنین تیترهای واکنش بازیکنان الهلال پیش از شروع بازی را پوشش دادند.

سعودی ها شش ماه قبل و در دیدار با استرالیا به احترام حادثه تروریستی در لندن که داعش آن را پشتیبانی کرده بود یک دقیقه سکوت را رعایت نکردند و در همان زمان در زمین راه می رفتند اما واکنش بازیکنان این تیم در بازی با استقلال موضوع دیگری را نشان می دهد.

در سیاست ها و رفتار خصمانه سعودی ها با حکومت و مردم ایران و به تبع آن نمایندگان فوتبال کشورمان هیچ شک و شبهه ای نیست اما بازیکنان تیم الهلال ظاهرا پیش از شروع مسابقه در همان مکان هایی که به صورت پراکنده در زمین حاضر بودند، لحظاتی را به نشان سکوت ایستادند.اگر به تصویر زیر نگاه کنید، دروازه بان این تیم حدود 20 متر جلو تر از دروازه ایستاده و با نگه داشتن دستانش در پشت کمرش و انداختن سر به پایین، سکوت می کند.

استقلال و الهلال

10 بازیکن دیگر الهلال هم تقریبا همین رفتار را تکرار می کنند و همه آن ها با دستانی بر پشت کمر و سرهای رو به پایین، به احترام جانباختگان ایرانی سکوت می کنند ولی برای این کار به وسط زمین نمی آیند که طبق عرف بین المللی رفتار درستی نیست اما شاید نتوان این را تحت عنوان نتیجه گیری قطعی برای بی احترامی به جانباختگان سانحه هوایی هم تلقی کرد.

گفته می شود تیم های عربستانی گاهی در فوتبال داخلی خود هم از این روش تبعیت می کنند. این اتفاق در فوتبال ایتالیا هم رخ می دهد و بازیکنان در بعضی از مواقع با ایستادن در نقاط تعیین شده خود در زمین، یک دقیقه سکوت می کنند.

با کمی دقیق تر شدن در عکس و فیلم شروع بازی و کنار گذاشتن تصورات اولیه از بازیکنان الهلال می توان فهمید که بازیکنان الهلال قصد بی احترامی به جان باختگان ایرانی نداشتند.

دیدگاه تان را بنویسید