پیام امام به ملت ایران و مژده بازگشت به وطن

در پیام چهار ماده ای امام خطاب به ملت آمده: شما با قیام و استقامت خود به ملتهاى مستضعف ثابت کردید که اسلحه‌ هاى مدرن و قدرتهاى شیطانى نمى‌ توانند در مقابل خواست ملتى که براى دفاع از عقیده و حق خود دلاورانه بپاخاسته است دوام داشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه جی پلاس، امام خمینی در پیامی که چند روز پس از فرار شاه از کشور خطاب به ملت ایران صادر کرد، از بازگشت قریب الوقوع خود به ایران خبر داد و نگاشت: من با توفیق خداوند تعالى پس از چند روزى در خدمت شما خواهم بود و در پشت سر شما به سربازى خود ادامه خواهم داد. متن این پیام به شرح زیر است:                        

 

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

21 صفر 99

30 دى 57

سلام بى‌ پایان و درود بى‌ حد به عموم اهالى غیور ایران؛ ملت شریف و شجاعى که با وحدت کلمه، خواستِ خود را که برچیده شدن نظام شاهنشاهى و استقرار حکومت جمهورى اسلامى است، در اربعین امام امت- سلام اللَّه علیه- براى چندمین بار اعلام نمود. نهضت مقدس اسلامى شما گرچه با خون پاک شهیدان و مصیبتهاى جانگداز توأم بود لکن آزادیخواهى و استقلال طلبى شما در جبین تاریخ ثبت شد. دشمن اساسى خود و کشور خود را از صحنه بیرون راندید، و بزرگترین خائن و جانى کشور را در گورستان تاریخ دفن نمودید. شما با قیام و استقامت خود به ملتهاى مستضعف ثابت کردید که اسلحه‌ هاى مدرن و قدرتهاى شیطانى نمى‌ توانند در مقابل خواست ملتى که براى دفاع از عقیده و حق خود دلاورانه بپاخاسته است دوام داشته باشند؛ و نیز ثابت کردید که قدرت ملتى آگاه، بر تمامى سلاحهاى ابرقدرتها پیروز است.

شاه رفت و رژیم شاهنشاهى فرو ریخت. دزدان بیت المال سرمایه‌ ها را خارج کردند و یکى پس از دیگرى گریختند. ملت شجاع در اولین فرصت به حساب آنان خواهد رسید. اینان رفتند و آشفتگیها و خرابیهاى بسیارى را بر جاى گذاشتند که با خواست خدا و همت ملت باید ترمیم شود؛ گر چه سالها طول خواهد کشید. این جانب با تقدیم تشکرات‌ صمیمانه به ملت عزیز تذکراتى را لازم مى‌ دانم:

1- این جانب ان شاء اللَّه تعالى بزودى به شما مى‌ پیوندم تا در خدمت شما باشم و با همت شجاعانه شما به رفع مشکلات کوشا بوده و با هم صدا و هم قدم شدن همه اقشار ملت بر فسادها غلبه کنیم. دوستان عزیزم! خود را براى خدمت به اسلام و ملت محروم مهیا کنید. کمر به خدمت بندگان خدا که خدمت به خداست ببندید. من با توفیق خداوند تعالى پس از چند روزى در خدمت شما خواهم بود و در پشت سر شما به سربازى خود ادامه خواهم داد.

2- به نمایندگان محمد رضا پهلوى که مجلسیْن را غصباً اشغال کرده‌ اند اخطار کنید که خانه ملت را خالى کنند تا نمایندگان مردم پس از پنجاه سال که ملت از حق خود محروم بود، به خانه خود بیایند. و ان شاء اللَّه همه خواهید دید که انتخابات آزاد و مجلس سالم یعنى چه. من به آنان اخطار مى‌ کنم که در صورت ورود مجدد به مجلس مسئول هر گونه پیشامدى خود آنان هستند.

3- بار دیگر به اعضاى شوراى سلطنتى، که شاخه‌ اى است از ریشه غیر قانونى، اخطار مى‌ شود که از شورا کناره‌ گیرى کنند و بیش از این با ملت مخالفت نکنند.

4- بار دیگر به قواى انتظامى و نیروهاى زمینى، هوایى، دریایى توصیه مى‌ شود که در حفظ انتظامات بکوشند و ملت شریف و بیدار با آنان همکارى کنند.

ملت آگاه ایران باید از اشخاص و یا گروههاى منحرف که در این موقع حساس به فکر آشوب افتاده و مى‌ خواهند به نفع اجانب خیانت به کشور کنند، جداً جلوگیرى کنند؛ و به آشوبگران هشدار دهند که از اعمال ضد انسانى و اسلامى و ملى اجتناب کنند و به ملت بپیوندند. از خداوند متعال پیروزى ملت ایران را خواستارم. و السلام علیکم و رحمة اللَّه.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‌

 

صحیفه امام؛ ج‌5، ص 501-502

 

 

دیدگاه تان را بنویسید