امام: دست های ناپاکی در کار است تا با ایجاد هرج و مرج نهضت را به شکست بکشند

در پیام امام خطاب به ملت ایران آمده: «دست های ناپاکی در کار است که با هرج و مرج و ایجاد رعب و وحشت نهضت مقدس اسلامی را متهم کرده و خدای نکرده به شکست بکشند.».

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار تاریخ و اندیشه جی پلاس، در حالی که اعتصابات مردمی به اوج خود رسیده بود، رژیم شاه با برچسب ساواکی بودن به مردم، سعی در تعرض به آنان را داشت که با درایت و هوشمندی به موقع امام خمینی و صدور پیامی خطاب به ملت ایران در تاریخ نوزدهم دی ماه، ادامه پیاده سازی نقشه رژیم ناکام ماند. متن این پیام به شرح زیر است:         

 

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌

دهم صفر 99

سلام و تحیت به عموم ملت ایران- ایّدهم اللَّه تعالى‌

مطالبى از ایران مى‌ رسد که از توطئه‌ اى خطرناک حکایت مى‌ کند. گفته مى‌ شود اعلامیه‌ هایى بدون امضا در تهران و شهرستانها منتشر مى‌ شود و اشخاص بسیارى را به اسم ساواکى و یا عمال شاه تهدید به قتل مى‌ کنند و خانه‌ هایى را با همین بهانه‌ها سوزانده و به زن و فرزندان آنان اهانت نموده و آزار داده‌ اند. به طورى که از ایران اطلاع داده‌ اند اعمالى بر خلاف اسلام و انصاف بدون رعایت حقوق شرعى انجام مى‌ گیرد که شاهد بر آن است که دستهاى ناپاکى در کار است که با هرج و مرج و ایجاد رعب و وحشت نهضت مقدس اسلامى را متهم نموده و خداى نکرده به شکست بکشند. ملت محترم ایران باید بداند که دیانت مقدس اسلام، جان و مال انسانها را محترم شمرده و تجاوز به آن را از محرّمات عظیمه مى‌ داند؛ و کسانى که دست به این نحو جنایات زده و موجب ارعاب مردم مى‌ شوند، به نظر مى‌رسد از جناحهاى منحرفى باشند که مى‌ خواهند در پناه هرج و مرج، یا شاه را حفظ کنند و یا کشور را با ایجاد کودتاى نظامى به تباهى بکشند.

مردم مسلمان ایران، در مبارزات بحق خود، از این روشهاى غیر انسانى استفاده نمى‌ کنند؛ و موظف شرعى هستند که به اعلامیه‌ هاى مشتمل بر قتل و غارت و اعلامیه‌ هاى بى‌ امضا به هیچ وجه ترتیب اثر ندهند، و از اشخاصى که مى‌ خواهند به خانه‌ هاى مردم تجاوز کنند و آتش‌ سوزى نمایند جلوگیرى کنند؛ که به نظر مى‌ رسد توطئه‌اى در دست‌ اجراست که باید از آن جلوگیرى کرد.

ملت شریف در تهران و شهرستانها و قصبات به راهپیمایى و تظاهرات و اعتصابات خود ادامه دهند تا این توطئه با رفتن شاه خنثى شود.

بر حضرات علماى اعلام ایران است که مردم را با اطلاعیه‌ ها بیدار کنند و آنان را به وظایف شرعیه خود آگاه نمایند مجازات اشخاص جنایتکار و مجرم، بعد از اثبات جنایت، با محاکم صالحه است نه با اشخاص متعارف. از خداوند تعالى قطع دست جنایتکاران را خواستارم. و السلام علیکم و رحمة اللَّه.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‌»

 

 

 صحیفه امام، ج‌5، ص402-403

 

 

دیدگاه تان را بنویسید