در گفت و گو با جی پلاس؛

واکنش سرمربی اسبق تیم ملی به اردوهای 2 روزه کی روش/ جلال طالبی: باید به او اعتماد کنیم/ علیپور باید یکسال زودتر می درخشید

سرمربی سابق تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه می گوید به موفقیت ایران در جام جهانی خوشبین است چرا که کی روش مربی کم تجربه ای نیست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ نخستین اردوی یک روزه تیم ملی فوتبال ابتدای هفته جاری و بعد از برگزاری مسابقات هفته هجدهم برگزار شد و بازیکنان مدنظر کارلوس کی روش در اردو حاضر شدند. در این اردو 22 بازیکن از باشگاه های مختلف حضور داشتند که بخش اعظمی از این بازیکنان از استقلال و پرسپولیس بودند.

کی روش پیش از آغاز رسمی برنامه تیم ملی تا جام جهانی اعلام کرده بود که بازیکنان شاغل در لیگ برتر از نظر بدنی شرایط حضور و رقابت در جام جهانی را و باید برنامه ویژه ای برای این بازیکنان که نیمی از تیم ملی را تشکیل می دهند، برگزار شود. با وجود مخالفت برخی از مربیان با این برنامه، اما همه آنها در موعد مقرر با تیم ملی همراه شدند تا بازیکنان بدون مشکل در اختیار کادر فنی تیم ملی قرار بگیرد.

یکی از نکات مهم این اردوی یک روزه، مشخص شدن چهره بازیکنانی است که کی روش مشخصا به آن ها اعتقاد دارد و شانس حضور در جام جهانی را دارند. در واقع این اردو فرصتی شد تا چهره بازیکنان لیگ برتری که کی روش شاید آنها را به جام جهانی ببرد، مشخص شود. حضور نداشتن چهره هایی مانند علی علیپور، محسن مسلمان، محمدرضا اخباری، عزت الله پورقاز و ... نشان از خروج آنها از ماتریکس نهایی تیم ملی دارد.

البته از تصاویر منتشر شده مشخص است که این اردوهای یک روزه نیازی به حضور کی روش ندارد و بازیکنان تمریناتی را در سالن PEC (Performance Elite Center) برگزار کردند که بیشتر روی ریکاوری بازیکنان بعد از مسابقات لیگ برتر تاکید دارد. در مراحل بعدی این اردو قرار بر تقویت روحیه و انگیزه بازیکنان برای حضور در جام جهانی و بازی برابر تیم های بزرگ جهان است.

جلال طالبی - سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ نظرات جالبی را درباره برنامه کی روش دارد. او می گوید برنامه ریزی کی روش برای بازیکنان لیگ برتر نه تنها ضرری ندارد بلکه منجر به افزایش آمادگی آن ها می شود و می تواند به موفقیت ایران در جام جهانی کمک کند.

جی پلاس: برنامه تیم ملی برای حضور در جام جهانی شروع شد و برخلاف انتظارات مربیان لیگ برتری مخالفتی با آن نکردند

مهم ترین موضوع حفظ آرامش تیم ملی است. کی روش به عنوان یک مربی کاربلد و کارکشته که از نظر علم فوتبال نسبت به سایرین در ایران سرآمد است، این برنامه را به صلاح تیم ملی می داند. خوشحال شدم که سایر مربیان به آن احترام گذاشتند و اجازه دادند تیم ملی زودتر برای جام جهانی آماده شود.

جی پلاس: به عنوان کسی که جام جهانی را تجربه کرده، چه نظری درباره این برنامه دارید؟

طالبی: این برنامه ضرری برای فوتبال ایران ندارد. اگر سود هم نکنیم، متضرر نخواهیم شد. با این حال به برنامه ریزی کی روش خوشبین هستم و معتقدم تیم ملی در جام جهانی جهش خوبی نسبت به ادوار گذشته خواهد داشت. از اعتماد به کی روش ضرر نکردیم. این بار هم بهتر است به او اعتماد کنیم.

جی پلاس: مرحله نخست این اردو، بدون حضور کی روش و روی مسائل بدنی و ریکاوری پس از مسابقات بود. پیش از این هم گفته شده بود روی مسائل روحی و روانی کار خواهند کرد و به دنبال کاهش فشار بر روی بازیکنان تیم ملی هستند.

طالبی: در یک روز نمی توان تمرین خاصی انجام داد. کادر فنی این موضوع را به درستی می داند. آن ها قصد دارند با این برنامه بازیکنان را از نظر روحی مهیای جام جهانی کنند. کی روش با تجربیات دو حضور در جام جهانی، به خوبی شرایط این مسابقات را درک می کند. او سعی می کند بازیکنان را در داخل فضای جام جهانی قرار دهد. برای همین است که می گویم برنامه او ضرری برای ما ندارد.

جی پلاس: اسامی بازیکنان دعوت شده را چطور می بینید؟ برخی ها معتقدند که علی علیپور و محسن مسلمان می توانستند در تیم ملی باشند.

طالبی: همه ما کما بیش با سلیقه کی روش آشنا شدیم. او سخت به بازیکنی اعتماد می کند. نمی توانم روی اسامی صحبت کنم اما علی علیپور شاید اگر یک سال زودتر می درخشید، می توانست در فهرست کی روش حضور داشته باشد. البته او در خط حمله با بازیکنان آماده ای رو به رو است که در فوتبال اروپا بازی می کنند و هر کدام مهره تاثیرگذاری برای تیم های خود هستند.

جی پلاس: با وجود گروه دشوار تیم ایران، به موفقیت تیم ملی خوشبین هستید؟

طالبی: خوشبین هستم چون کی روش مربی کم تجربه ای نیست. وقتی او از موفقیت صحبت می کند، یعنی این پتانسیل در تیم او وجود دارد. ما به عنوان یک تیم به این مسابقات به میدان می رویم و بارها نشان دادیم می توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم. الان شرایط بهتر از هر دوره دیگری مهیا است که موفق شویم.

دیدگاه تان را بنویسید