گزارش جی پلاس؛

مدعیان بسکتبال در یک قدمی نیمه نهایی/ لشگر کشی مهرام برای جدال با پتروشیمی

نتایج دیدارهای دوم پلی آف لیگ بسکتبال نشان می دهد که اگر اتفاق خاصی نیافتد، همان چهار تیم برتر لیگ به نیمه نهایی می رسند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ لیگ برتر بسکتبال کم کم دارد به روزهای هیجان انگیزش می رسد. دیدارهای پلی آف البته از جمعه آغاز شده اما وضعیت بهتر تیم های بالا نشین و پیروزی در هر دو دیدار اول پلی آف، نشان می دهد که باید از مرحله بعد منتظر تزریق هیجان و حساسیت بیشتر به این رقابت ها باشیم.

در مرحله اول پلی آف، هشت تیم برتر لیگ برتر (پتروشیمی، شهرداری تبریز، نفت آبادان، مهرام، دانشگاه آزاد، نیروی زمینی، یس آل و شهرداری گرگان) به صورت سه برد از پنج مسابقه به مصاف هم می روند تا چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی مشخص شوند. روز گذشته دیدارهای دوم این پنج مسابقه برگزار شد که در نهایت هر چهار تیم بالای جدول، مانند دیدار اول به پیروزی رسیدند و در آستانه حضور در نیمه نهایی قرار گرفتند.

  • کار آسان صدرنشین

پتروشیمی که در شانزده بازی خود در مرحله مقدماتی لیگ، با یک باخت و اقتدار تمام صدرنشین شده، در پلی آف برابر تیم هشتم جدول قرار گرفته و طبیعی است که کار ساده تری نسبت به حریفانش پیش رو داشته باشد. آنها در بازی دوم هم مانند  مسابقه نخست، کار ساده ای پیش رو داشتند و ٨٣ بر ٥٧ شهرداری گرگان را بردند.

شاگردان مهران شاهین طبع در بازی اول ۸۹   بر ۷۳ به پیروزی رسیده بودند.

  • تبریز و نفت هم دو برده شدند

تیم های دوم و سوم جدول رده بندی هم در پلی آف به دومین برد خود دست پیدا کردند. شهرداری تبریز که میزبان دیگر تیم گرگانی یعنی یس آل بود، در بازی دوم برد خفیف تری نسبت به بازی اول بدست آورد و ٨٩ بر ٧٢ پیروز میدان شد. نفت آبادان هم که در خانه میزبان تیم بحران زده نیروی زمینی بود، این بار با نتیجه ٧٨ بر ٦٠ سربازهای لیگ برتر را با شکست روانه کرد تا در دیدارهای تهران تنها به یک پیروزی نیاز داشته باشد.

  • شهرآورد تهران

حساس ترین دیدار مرحله اول پلی آف در تهران و بین مهرام و دانشگاه آزاد برگزار شد. دیداری که البته با شرایطی که دانشگاه آزاد دارد، آنقدرها هم برابر نیست. فرزاد کوهیان که پیش از پلی آف، آرون گرامی پور را از دست داد، هیچ بازیکن خارجی در ترکیبش نداشته و در کنار همه اینها، یکی از مهره های کلیدی اش یعنی عرفان نساج پور را هم با مصدومیت در اختیار دارد. با این حال آن ها نمایش خوبی در هر دو مسابقه برابر مهرام داشتند و حتی در دیدار اول از حریف هم پیش بودند اما در نهایت این مهرام بود که در هر دو بازی به برتری رسید.

مهرام بازی اول را ۸۰ بر ۷۰ و دیدار دیروز را هم ٧٥ بر ٦٦ به سود خود به پایان برد تا در یک قدمی نیمه نهایی قرار گیرد.

  • تقویت برای جدال با صدرنشین

مهرام در هفته پایانی لیگ برتر توانست اولین و تنها باخت پتروشیمی تا امروز را ثبت کند. آن ها در خانه حریف و با اتکا به بازیکنان خارجی خود توانستند تیم شکست ناپذیر و پر مهره لیگ را شکست دهند. اتفاقی که بیش از هرچیز در نیمه نهایی به کمک شاگردان مصطفی هاشمی خواهد آمد!

به گزارش جی پلاس؛ طبق برنامه و جدول پلی آف، مهرام و پتروشیمی در صورت پیروزی قریب الوقوع در بازی سوم پلی آف، در نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت. دیداری که اوج هیجان و حساسیت در لیگ خواهد بود. به همین منظور هم هست که مهرامی ها به برد خود برابر پترو در لیگ قانع نشدند و یک بازیکن نامدار دیگر خارجی جذب کرده اند.

آن ها در زیر تور سنتر خوب خارجی جذب کرده اند که بهترین بازیکن دیدارهای دوم پلی آف شد و حالا یک گارد راس خارجی با سابقه بازی در NBA و بارسلونا را هم آورده اند تا بتوانند از سد بلند پتروشیمی در نیمه نهایی عبور کنند.

با این حال این روزها پتروشیمی بیش از اینکه مشغول آماده کردن خود برای جدال با مهرام باشد، درگیر حاشیه است و باید امروز و فردا در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر باشد. فعلا هم خبری از جذب بازیکن جدید خارجی برای این تیم به گوش نمی رسد و باید منتظر ماند و دید شاهین طبع برای جدال با مصطفی هاشمی چه برنامه ای دارد.

تا حدودی می توان گفت دیدار این دو تیم در نیمه نهایی، چیزی شبیه به فینال خواهد بود و به نوعی قهرمان را هم پیش از پایان لیگ معرفی می کند. شهرداری تبریز و نفت آبادان هم اگر پنج شنبه یا جمعه بتوانند حریفانشان را شکست دهند، در نیمه نهایی حریف یکدیگر خواهند شد تا تکلیف دیگر فینالیست لیگ برتر را مشخص کنند.

دیدگاه تان را بنویسید