جی پلاس/ بنابر آخرین یافته محققان؛

رابطه "سلفی" و اختلال روانی/ خودتان را با این 3 حالت مقایسه کنید!

تحقیقات جدید نشان می دهد سلفی گرفتن زیاد می تواند نشانه ای از مشکلات جدی روحی و روانی در فرد باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ دیجیتال ترندز نوشت: گروهی از محققان دانشگاه ناتینگهام به تازگی "سلفیتیس" یا همان سلفی گرفتن از خود را به عنوان رفتاری اختلالی مورد بررسی قرار داده اند. آنها معتقدند این رفتار می تواند به دیگر موضوعات مرتبط با سلامت روان مانند عدم اعتماد به نفس اشاره داشته باشد.

تعریف ارایه شده از سلفیتیس این است که به تمایل وسواسی-اجباری برای گرفتن عکس از خود و فرستادن آن در شبکه‌های اجتماعی، تا بتوانند کمبود عزت نفس و شکاف حاصل از فقدان صمیمیت را جبران نمایند، اطلاق می شود.

** این رفتار در سه سطح رده بندی می‌شود: لب مرزی، حاد و مزمن.

1-  اگر روزی سه تا عکس سلفی از خود می‌گیرید اما آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نمی‌گذارید، در رده‌ی سلفیتیس لب مرزی قرار می‌گیرید.

2- اگر روزی حداقل سه عکس از خودتان را به این شبکه‌ها ارسال می‌کنید، دچار اختلال سلفیتیس حاد هستید.

3-  اگر اشتیاق غیرقابل کنترلی برای گرفتن روزانه شش عکس از خود و ارسال آنها را تجربه می‌کنید، شما دچار اختلال سلفیتیس مزمن هستید.

براساس تحقیقات جدید، شرکت کنندگان در این مطالعه، سلفی را در جهت افزایش اعتماد به نفس و تغییر خلق و خو، می گرفتند.

محققان می گویند: گرفتن سلفی، رفتاری اعتیادآور است که با سلامت روانی ارتباط دارد. در این مطالعه، 200 نفر شرکت کننده از کشوری مانند هند که بالاترین نرخ کشته شدگان سلفی را دارد، بررسی شدند.

حدود 25 درصد از این شرکت کنندگان اعتیاد شدید به گرفتن سلفی از خود نشان دادند و این رفتار در مردان در مقایسه با زنان بیشتر مشاهده شد.

دیدگاه تان را بنویسید