گزارش و گفت و گوی جی پلاس؛

باز هم 2 داور حین قضاوت کتک خوردند/ داور مضروب: هنوز هم تهدیدم می کنند/ اصفهانیان: در داوری پول نیست، امنیت هم نباشد؟!

داوران فوتبال از کمترین حقوق در فوتبال برخوردار هستند و همواره مورد هجمه و انتقاد قرار هستند و اخیرا هم توسط بازیکنان و عوامل مسابقات مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و صدای کسی هم در نمی آید!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ هجمه و انتقاد فوتبالی ها به داوران به یک امر عادی و معمولی تبدیل شده و در بالاترین سطح فوتبال ایران و جهان هم این اتفاق صورت می گیرد. حتی علیرضا فغانی که بزرگترین مسابقات فوتبال جهان را قضاوت کرده، مدتی به خاطر چند اشتباه معمولی محروم شده بود. داوران همیشه در گوشه رینگ قرار دارند و تیم بازنده آن ها را مورد شماتت قرار می دهد اما این بار وضعیت بدتر شده و سلامت جانی آنها در خطر است.

در مسابقات فوتبال شهرستان های خراسان رضوی، تیم های تایباد و قوچان در لیگ به اصطلاح حرفه ای فوتبال این استان با قضاوت یک داور کاشمری به مصاف هم رفته بودند اما اعلام یک پنالتی از سوی داور جوان که اتفاقا در لیگ دو فوتبال کشور هم قضاوت می کند باعث ایجاد ضرب و شتم شدید او توسط عوامل تیم تایباد و به بیمارستان رفتنش شد.

در این بازی زمانی که داور برای تیم قوچان یک پنالتی اعلام کرد فردی که بازیکن تیم تایباد بوده به دلیل محرومیت بازی را از کنار زمین تماشا می کرد، بدون هیچ ممانعتی به یکباره وارد زمین مسابقه می شود و علاوه بر فحاشی های زننده نسبت به داور، او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهد و کتک می زند و سریعا توسط عوامل برگزاری بازی نیز فرار ی داده می شود!

داور مضروب خراسانی در این اتفاق با پارگی پرده گوش، شکستگی گونه و صدماتی از ناحیه گردن مواجه شده و پزشکی قانونی نیز این جراحات را تایید کرده است.

داور مضروب خراسانی: بعد از کتک خوردن، باز هم تهدید شدم!

این داور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس می گوید: از این اتفاق شوکه شدم. فرد ضارب پیش از این من را تهدید کرده بود اما نمی دانستم که پا را از این فراتر می گذارد و در حین برگزاری مسابقه من را مورد ضرب و شتم قرار می دهد. این اتفاق بی حرمتی به فوتبال است. داور، مسئول برگزاری بازی است و وقتی هجمه و ضرب و شتم قرار بگیرد، روح فوتبال از بین می رود.

او درباره فرد ضارب می گوید: زمانی که برای تیم قوچان اعلام پنالتی کردم به یکباره فردی با لباس شخصی وارد زمین شد و با مشت و لگد به جانم افتاد. وقتی به صورتم ضربه زد دیگر چیزی متوجه نشدم و من را به سختی به رختکن بردند و از آنجا هم به بیمارستان رفتم. آن فرد وقتی من را کتک زد به راحتی از ورزشگاه خارج شده و کسی مانع او نشده است. بعد به پلیس مراجعه کردم و شکایتی را تنظیم کردم و به پزشکی برای شدت جراحات رفتم. پزشکی قانونی هم تایید کرده که هم گونه ام شکسته است و هم از ناحیه گردن آسیب دیدم و هم پرده گوشم پاره شده است.

داور جوان خراسانی با بیان اینکه در لیگ دسته دو کشور هم قضاوت می کند افزود: می خواهم حداقل جلوی این مسائل گرفته شود تا به این راحتی داوران را کتک نزنند. متاسفانه بعد از شکایت، من را تهدید کردند که شکایتم را پس بگیرم اما من کوتاه نمی آیم. انتظار دارم تا حداقل هیات فوتبال خراسان رضوی و اداره ورزش و جوانان استان این مسئه را پیگیری کنند. از فدراسیون فوتبال می خواهم که حداقل کمیته انضباطی به این مسئله ورود پیدا کند تا کمتر شاهد این قبیل اتفاقات باشیم. از نهاد های قضایی هم می خواهم حق من و سایر داوران را مطالبه کنند.

به گزارش جی پلاس؛ بعد از این اتفاق ویدئویی از ضرب و شتم یک داور دیگر در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان منتشر شد که در حین برگزاری بازی، بازیکنان به سمت داور حمله می کنند و داور نمی تواند از دست آنها جان سالم به در ببرد. ظاهرا بعد از این ضرب و شتم این داور راهی بیمارستان شده است.

ضرب و شتم دو داور در طول یک هفته خبر از اوضاع بد داوران دارد. البته این دواران خوش شانس بودند که ویدئوی برخورد بازیکنان حریف با آنها منتشر شد و می توانند از طریق مراجع قانونی با ضاربان برخورد کنند اما مشخص نیست در مسابقات مختلف فوتبال چقدر با داوران برخورد می شود و فدراسیون فوتبال به عنوان متولی اصلی این رشته تا چه حد پشتیبان داور محروم است!

اصفهانیان: اجازه هتک حرمت داوران را نمی دهیم

فریدون اصفهانیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، با بیان اینکه درباره داور مضروب خراسانی پرونده ای در کمیته انضباطی به جریان افتاده اظهار کرد: اجازه نمی دهیم به داوران زحمتکش فوتبال جسارت شود و امنیت آنها به خطر بیافتد. داوری سراسر عشق و علاقه است و پولی در آن نیست که امنیت داوران هم به خاطر آن به خطر بیافتد. روزی که این موضوع را شنیدم، از طریق کمیته انضباطی پیگیر موضوع شدم و هر چه زودتر با متخلفان بازی تایپاد و قوچان برخورد می کنیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که اگر خبری از بازی تایپاد و قوچان در مسابقات استانی خراسان رضوی منتشر نمی شد، چطور متوجه این موضوع می شدند به جی پلاس گفت: ما تمام مساقات را رصد می کنیم. شاید اتفاقی رسانه ای نشود اما خودمان به شدت به دنبال احقاق حقوق داوران و جلوگیری از هتک حرمت آنها هستیم. وقتی داور بازی امنیت نداشته باشد، آن بازی از رسمیت خارج می شود و ارزشی ندارد. به شدت پیگیر حقوق داوران هستیم تا صحت و سلامت فوتبال حفظ شود.

او تاکید کرد: مطمئن باشید با خاطیان این اتفاقات برخورد می کنیم. شاید این اتفاق زنگ خطر را برای کسانی که اجازه هتک حرمت به داوران را به خود می دهند به صدا در آورد. رئیس فدراسیون هم در این روزها پیگیر این ماجرا شده و خواهان برخورد جدی است.

دیدگاه تان را بنویسید