گزارش جی پلاس؛

بررسی BMW X3 مدل 2018 از منظر کارانددرایو + تصاویر و قیمت آپشن ها

مجله معتبر ماشین کار اند درایو، مدل ایکس 3 را که جزو پرفروش ترین برندها شده است، بررسی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ کار اند درایو نوشت: خریداران علاقمند به خودرو لوکس بی ام و ایکس 3، سری 3 را به پرفروش ترین برند بی ام و تبدیل کرد و توانست از مدل ایکس 5 پیشی گیرد.

مدل 2018 خودرو مذکور تغییراتی را به خود دیده و کمی بزرگتر شده است و به عنوان تکامل یافته ترین عضو خانواده بی ام و معرفی شود.

 بی‌ام و X3 xDrive30i سال 2018، مدل پایه X3 است که مجهز به یک پیشرانه ی چهار سیلندر خطی توروبو شارژ دو لیتری است. این موتوردو لیتری توان تولید 240 تا 240 اسب بخار را دارد اما از طرفی دیگر، ممکن است گشتاور آن از 352 به 349 سقوط کند. این مدل در زمان حدود 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

مدل 2018 بی‌ام ‌و X3 در سه نسخه‌ی xLine، Luxury Design و M Sport Design عرضه می‌شود. مدل M40i پس از مدل پایه قرار دارد و در زمان 4.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

نسخه‌ی M40i با یک پیشرانه‌ی توربو شارژ 6 سلیندر خطی به حجم 3 لیتر و توان خروجی 355 اسب بخار، گشتاور 500 نیوتن متر عرضه می شود. این نسخه مجهز به یک جعبه دنده ی هشت سرعته خودکار است. قطعات دپارتمان M بی‌ام‌و، در سیستم‌های اگزوز، تعلیق و ترمز، به‌صورت استاندارد وجود دارند.  هیچ انتقادی را نمی توان به سیستم انتقال سرعت این خودرو وارد کرد.

بی

با هر موتوری که شما در نظر بگیرید، جعبه دنده ی هشت سرعته از طریق شیفترهای الکتریکی غیر معمول شرکت بی ام و هدایت می شوند که کاملا درست و پاسخگو رفتار می کنند.

شاسی مدل X3  مبتلا به خصوصیات شلختگی و شناوری که بسیاری از جدیدترین مدل های بی ام و گرفتار هستند، نیست و i30 که ما سوار شدیم از پکیج  Dynamic Handling بهره می برد، قیمت این پکیج حدود 1400 دلار است. این پکیج، دمپرها را منطبق می کرد و ترمزها را در حالت ورزشی تغییر می داد. سیستم تعلیق انطباقی M با استفاده از دمپرهای تنظیم شونده‌ی برقی، تا یک سانتی‌متر ارتفاع خودرو را کاهش می‌دهد.

از دیگر موارد استاندارد، می‌توان به چراغ‌های  LED، مون‌روف پانورورامیک، سیستم کنترل آب‌ و‌هوایی سه منطقه‌ای و 14 نوع تنظیمات مختلف برای صندلی های جلو اشاره کرد.

همچنین امکان سفارش 6 رنگ مختلف نیز وجود دارد، فقط رنگ سفید آلپاین بدون هزینه‌ی اضافی است. رنگ‌های سیاه کربن متالیک، یاقوت سیاه متالیک، نقره‌ای یخی متالیک، گرافیت تیره‌ی متالیک و آبی فیتونیک متالیک هر کدام، 550 دلار به قیمت نهایی خودرو اضافه می‌کنند.

علاوه بر رینگ‌های استاندارد 19 اینچی، رینگ‌های دولایه رنگ 20 اینچی با قیمت 950 دلار یا رینگ‌های 21 اینچی خاکستری سریم با قیمت 1900 دلار نیز در دسترس هستند.

بی

در فضای داخلی، روکش‌های استاندارد یا به رنگ تماما سیاه یا ترکیب سیاه و بژ در دسترس هستند. با سفارش روکش‌های چرمی در طرح و رنگ‌های بژ، سیاه، قهوه‌ای، صدفی یا کنیاکی، 1700 دلار به قیمت X3 اضافه می‌شود.

 گران‌ترین پکیج موجود، پکیج پریمیوم با قیمت 2950 دلار است که شامل سیستم رهیاب به همراه گزارش زنده‌ی ترافیک، سیستم نمایش مشخصات فنی بر روی شیشه (HUD) و سیستم گرمایشی برای فرمان می‌شود؛ البته برای سیستم گرمایشی صندلی‌های جلو و عقب، 350 دلار دیگر به قیمت این پکیج اضافه می‌شود. با پرداخت 2550 دلار بیشتر، پکیج فناوری اگزکتیو (Executive) را به دست می آورید.  این پکیج شامل، نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی پنل فرمان و کنترل وضعیت راننده برای سیستم iDrive  (که خود شامل کنترل پاسخ به تلفن و تنظیم حجم صدای سیستم صوتی با حرکت دست است) و موارد ایمنی چون، حسگرهای فاصله‌ی خودرو هنگام پارک، سیستم کمکی پارک دوبل و چندین دوربین است.

 

با سفارش پکیج‌های موسوم به کمک راننده (Driving Assistance) با قیمت 900 دلار و درایوینگ اسیستنس پلاس به قیمت 1700 دلار، ویژگی‌های ایمنی بیشتری در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. این دو پکیج شامل مواردی چون، سیستم شناسایی نقاط کور و سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از بین خطوط، کروز کنترل فعال با قابلیت توقف کامل خودرو و سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابر پیاده است.

بی

علاوه بر این پکیج‌ها، آپشن‌های دیگری هم به‌صورت جدا، در دسترس هستند: اتصال تریلر به قیمت 500 دلار، آفتاب‌گیر شیشه‌های جانبی به قیمت 250 دلار، سیستم شارژ وایرلس به قیمت 500 دلار، سیستم صوتی Harman Kadro با 16 بلندگو به قیمت 875 دلار، اپل کارپلی به قمیت 300 دلار، یک عدد لاستیک یدک به قیمت 150 دلار، گارانتی شرکتی بی‌ام‌ و برای قطعات تمام شدنی خودرو (لنت ترمز، تایر و ...) به قیمت600 دلار .

مدل استاندارد بی‌ام‌ و X3 xDrive30i 2018، قیمتی معادل 43 هزار و 445 دلار دارد، اما اگر تمام آپشن‌های مدل X3 M40i را سفارش دهید، باید در مجموع حدود 70 هزار و 120 دلار بپردازید!

 

دیدگاه تان را بنویسید