در گفت و گو با جی پلاس؛

حسن رنگرز: با تلاش قهرمان باشگاه های جهان شدیم نه با ستاره ها/ کشتی ایران سرمایه گذاری بیشتری می خواهد

سرمربی تیم کشتی فرنگی بیمه رازی اصفهان قهرمانی با اقتدار این تیم در کشتی باشگاه های جهان را حاصل تلاش و برنامه ریزی دقیق می داند نه حضور ستاره های عنوان دار ایران و جهان.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ چهارمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان پنج‌شنبه و جمعه 23 و 24 آذر‌ ماه در سالن 25 آبان مجموعه ورزشی نقش‌جهان به میزبانی اصفهان برگزار شد. اصفهان که در گذشته از قدرت‌های کشتی در کشور محسوب می‌شد در سال‌های اخیر از روز‌های خوب خود به دور بوده و حرف چندانی برای گفتن نداشته است؛ از همین رو این مسابقات در راستای احیای کشتی اصفهان بسیار سودمند بود.

در این دوره جام قهرمانی به لطف قهرمانی بیمه رازی اصفهان در این شهر باقی ماند تا کشتی اصفهان بعد از سال ها خودی نشان بدهد.

البته بیمه رازی با ترکیبی از بهترین کشتی گیران سراسر ایران و چند کشتی گیر خارجی پای به این مسابقات گذاشت و اصفهانی ها کمترین نقش را در این قهرمانی داشتند.

این مسابقات با حضور 10 تیم خارجی و 3 تیم ایرانی و در 3 تشک به صورت همزمان برگزار شد؛ دینامو ارمنستان، گئورگیان کلاب گرجستان، پائوک یونان، بوداپست سی‌اس مجارستان، اسکاپ (اسپورت کلاب فیزیکیال آکادمی) قرقیزستان، المپیک هاپ رومانی، مسکو روسیه، تاجیک‌ایر تاجیکستان، بیوک شهیر ترکیه و سامسون اوکراین به همراه بیمه رازی اصفهان، سینا‌صنعت ایذه و شهدای مدافع حرم قم در این رقابت‌ها حاضر بودند.

در بازی پایانی این مسابقات دو تیم ایرانی بیمه رازی و سینا صنعت ایذه مقابل هم قرار گرفتند که با وجود برتری دو بر صفر سینا صنعت در دو کشتی نخست، بیمه رازی هر هشت کشتی بعدی را برد و قهرمانی را از آن خود کرد تا با اختلاف نسبت به تیم دوم، قهرمان رقابت ها شود.

هدایت بیمه رازی در این دوره از بازی ها بر عهده حسن رنگرز، کشتی گیر سابق تیم ملی بود که با جذب کشتی گیران مطرحی چون سعید عبدولی، سامان عبدولی، محمد علی گرایی، آرتم سوکوروف و رومن ولاسوف روس توانست به مقام قهرمانی برسد.

از نکات بارز این مسابقات حضور رومن ولاسوف قهرمان جهان و المپیک بود که کشتی ها و حرکات او با تشویق هواداران مواجه شد.

حسن رنگرز - سرمربی تیم کشتی بیمه رازی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ قهرمانی تیمش در جام باشگاه ها را حاصل تلاش و برنامه ریزی دانست نه فقط مختص به حضور ستاره ها؛ او همچنین تاکید کرد که برگزاری جام باشگاه های جهان به رشد کشتی در ایران و شناخته شدن آن در سطح جهان کمک می کند و باید ادامه داشته باشد.

جی پلاس: جام باشگاه های کشتی فرنگی با قهرمانی بیمه رازی به پایان رسید. سطح این رقابت ها نسبت به سه دوره گذشته چطور بود؟

خوشبختانه تیم های خارجی خوبی در مسابقات حضور داشتند و سطح مسابقات بالا رفت. اکثر کشورهای صاحب سبک و عنوان دار در این رقابت ها نماینده ای داشتند اما تیم های ایرانی بهترین عملکرد را ثبت کردند و جام قهرمانی در ایران ماند. خوشبختانه با حضور تیم‌های ترک و روس و نیز با حضور تیم خوبی مثل سینا صنعت، سطح مسابقات عالی بود.

جی پلاس: میزبانی این مسابقات در اصفهان چگونه بود؟

انصافاً اصفهان از لحاظ میزبانی بسیار خوب عمل کرد و چه از نظر حمل‌ونقل و چه از نظر اسکان و در مجموع از همه لحاظ بسیار خوب و موثر کار کرد.

جی پلاس: با اقتدار قهرمان شدید؛ چگونه برای بازی ها آماده شده بودید؟

قهرمانی با اقتدار بیمه رازی دلیل بر این نمی شود که تیم های دیگر ضعیف باشند بلکه کشتی گیران ما تمرینات خوبی داشتند و با برنامه ریزی مناسب توانستند جام قهرمانی را در ایران حفظ کند. ما تیم خوبی داشتیم و چند کشتی گیرمان قهرمان جهان و المپیک بودند اما به خاطر تلاش زیاد به قهرمانی رسیدیم.

جی پلاس: چرا در بازی پایانی در دو وزن نخست شکست خوردید؟

بالاخره ۱۰ رقابت در ۱۰ وزن برگزار می‌شود و در بدترین شرایط ما انتظار داشتیم ۶ بر ۴ پیروز شویم و حتی در مرحله مقدماتی نیز در برآوردها روی باخت هم حساب کرده بودیم اما خوشبختانه نتایج بسیار بهتری گرفتیم.

جی پلاس: برگزاری این رقابت ها به افزایش مخاطبان کشتی و مطرح شدن این رشته چقدر کمک می کند؟

کشتی، ورزش ملی ما است و باید در جهت ترویج آن تلاش کنیم. کشورهای دیگر سرمایه گذاری زیادی روی معرفی این ورزش می کنند و ما به عنوان خاستگاه کشتی باید بیش از سایر کشورها به آن اهمیت بدهیم. جام باشگاه های کشتی بالاترین سطح رقابت های باشگاهی است که در ایران برگزار می شود و بدون شک ادامه برگزاری رقابت ها به افزایش مخاطبان این رشته کمک می کند.

دیدگاه تان را بنویسید