قهرمانی بیمه رازی در لیگ برتر کشتی آزاد

تیم بیمه رازی با برتری مقابل ایزی پایپ کاشان عنوان قهرمانی رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد را از آن خود کرد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دیدار نهایی لیگ برتر کشتی آزاد میان تیم‌های بیمه رازی و ایزی پایپ کاشان در سالن ورزشی دانشگاه آزاد کاشان برگزار شد و در پایان تیم بیمه رازی با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رسید.

در جریان مبارزات برگزار شده و در وزن ۵۷ کیلوگرم نادر حاج‌آقانیا که به تازگی عنوان سوم بازی‌های داخل سالن آسیا را به‌دست آورد، مقابل یونس سرمستی ۹ بر ۲ به پیروزی رسید.
در دیگر مبارزه حساس دو تیم، مهران نصیری از تیم ایزی پایپ برابر مسعود اسماعیل‌پور چهره با تجربه و کهنه کار کشتی ایران و دارنده نقره و برنز جهان ۴ بر ۳ به برتری رسید و انتقام شکست سال پیش که با حاشیه‌های زیادی همراه بود را گرفت.
اما در وزن ۶۵ کیلوگرم سید احمد محمدی دارنده مدال نقره و برنز جهان که پس از دوری یک‌ساله از کشتی به‌دلیل عمل جراحی بار دیگر به کشتی بازگشته است، مقابل یونس امامی، نفر سوم جوانان جهان قاطعانه و با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید.
در وزن ۷۰ کیلوگرم مصطفی حسین خانی از بیمه رازی و دارنده مدال برنز جهان که در مبارزه صبح مقابل حمیدرضا زرین پیکر شکست خورده بود،در دیدار فینال به مصاف محمد نادری نفر سوم آسیا در یک مبارزه نزدیک با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شد.
دیگر مبارزه حساس و دیدنی دیدار نهایی، مصاف ختیگ تسابولوف دارنده مدال های طلا و نقره جهان از روسیه مقابل رضا افضلی از ایزی پایپ در وزن ۷۴ کیلوگرم بود که در پایان این چهره شاخص کشتی روسیه موفق شد در مدت زمان یک دقیقه و ۴۴ ثانیه با نتیجه ۱۱ بر صفر و با استفاده چندباره از فن فیتیله پیچ به برتری رسید.
تسابولوف ۲ ماه پیش در فینال کشتی آزاد قهرمانی جهان در پاریس برابر جردن باروز چهره شاخص کشتی آمریکا تن به شکست داد.
در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز محمدجواد ابراهیمی دارنده طلای جوانان جهان از بیمه رازی که صبح امروز مقابل عزت الله اکبری به برتری رسیده بود، مقابل اسماعیل محمودی از تیم ایزی پایپ در یک کشتی زیبا و نفسگیر با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید.
در وزن ۹۷ کیلوگرم مجتبی گلیج قهرمان جوانان جهان از بیمه رازی مقابل سجاد عزیزی در حالیکه با حساب ۹ بر صفر پیش بود، حریفش سه اخطاره شد و دست گلیج به عنوان فرد پیروز بالا رفت.
اما در سنگین وزن نیز یدالله محبی دارنده مدال طلای آسیا مقابل ولادیمیر بایتسایف دارنده مدال نقره و برنز اروپا از روسیه در حالیکه تا ثانیه اای پایانی ۴ بر ۳ پیش بود در نهایت با حساب ۴ بر ۴ شکست خورد تا دیدار دو تیم با نتیجه ۵ بر ۳ به سود بیمه رازی به پایان برسد و این تیم از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر دفاع کند.
نکته عجیب در این دیدار غیبت گنو پتریاشویلی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از گرجستان برای تیم ایزی پایپ در دیدار فینال بود.
 
نتایج انفرادی دیدار فینال به شرح زیر است (اسامی تیم بیمه رازی ابتدا آمده است):
بیمه رازی ۶ - ایزی پایپ کاشان ۲
۵۷ کیلوگرم: یونس سرمستی ۲ - نادر حاج آقانیا ۹
۶۱ کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور۳ -مهران نصیری ۴
۶۵ کیلوگرم: سید احمد محمدی ۱۱- یونس امامی صفر
۷۰ کیلوگرم: مصطفی حسین خانی ۴ - محمد نادری ۳
۷۴ کیلوگرم: ختیگ تسابولوف ۱۱- رضا افضلی صفر
۸۶ کیلوگرم: محمد جواد ابراهیمی ۴ - اسماعیل محمودی ۲
۹۷ کیلوگرم: مجتبی گلیج ۹ - سجاد عزیزی صفر
۱۲۵ کیلوگرم: یدالله محبی ۴- ولادیسلاو بایتسایف ۴ (برنده)
اما در جریان ددیدار رده‌بندی نیز ستارگان ساری و هلدینگ فراز قائمشهر به مصاف هم رفتنند که تا این لحظه ستارگان ساری ۴ بر یک پیش است.

 

دیدگاه تان را بنویسید