در گفت و گو با جی پلاس؛

راز موفقیت های پی در پی سهراب مرادی در مسابقات جهانی و المپیک/ مرادی: رکوردشکنی کار سختی نبود!

وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم ایران علی رغم قهرمانی در المپیک و مسابقات جهانی کماکان به فکر رکوردشکنی و کسب مدال های بیشتر است. او می گوید برنامه ریزی، تلاش و تمرین مداوم موجب شده رکوردشکنی برای او کار آسانی شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی جهان که هفته گذشته در آمریکا برگزار شد، توانست برای نخستین بار مقام نخست این مسابقات را به دست بیاورد.

تیم ملی ایران در این مسابقات حضور درخشانی داشت و کسب مدال در اوزان مختلف، بر بام وزنه برداری جهان قرار گرفت.

سهراب مرادی - قهرمان المپیک که حدود یک سال و نیم قبل توانست با کسب مقام نخست در دسته 94 کیلوگرم نام خود را در وزنه برداری جهان مطرح کند، این بار دست به کار بزرگی زد و علاوه بر کسب مدال طلای یک ضرب، دوضرب و مجموع این مسابقات، با مهار وزنه 233 کیلوگرم، رکورد دو ضرب دسته 94 کیلوگرم را هم به نام خود ثبت کرد تا رکورد مجموع جهان که در اختیار خودش بود را چهار کیلوگرم ارتقاء بخشد.

وزنه بردار اصفهانی که در ماه‌های گذشته بدون حاشیه و پر تلاش ظاهر شد، پیش از این توانسته بود رکورد یک ضرب را به صورت غیررسمی و در تمرینات بشکند اما در مسابقات جهانی این فرصت نصیب او نشد تا شکستن رکورد یک ضرب، برای مسابقات آینده بماند.

او که ظاهرا ذره ای از این قهرمانی و رکوردشکنی‌ها مغرور نشده، در بازگشت به ایران مورد استقبال هواداران ایرانی قرار گرفت و با تک تک آن ها عکس یادگاری هم ثبت کرد.

سهراب مرادی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ تلاش و تمرین مداوم را عامل موفقیت‌های خود می‌داند و معتقد است رکوردشکنی در مسابقات جهانی بسیار آسان بود! او وعده داد به زودی تمرینات خود را برای حضور در مسابقات آسیایی و المپیک بعدی شروع می‌کند تا از فرم ایده‌آل خود دور نشود.

جی پلاس: با رکوردشکنی و کسب سه مدال زرین طلا به ایران برگشتی تا پرچم دار وزنه برداری ایران شوی.

مرادی: برای قهرمانی در این مسابقات برنامه ریزی کرده بودم و امیدوار به کسب مدال بودم. هیچ چیز دور از انتظار نبود و تمام برنامه هایم در این مسابقات اجرا شد. خدا را شکر می‌کنم که در این راه به من قدرت و توان لازم را داد و باعث شدم تا دل همطونانم شاد شود.

جی پلاس: با وجود گذشت یک سال و نیم از المپیک ریو هنوز روی فرم هستی و بهتر از گذشته هم ظاهر شدی. برخی از ورزشکاران بعد از قهرمانی در مسابقات بزرگ با افت مواجه می‌شوند اما این اتفاق برای تو فرق نکرد.

مرادی: بعد از المپیک با یک استراحت کوتاه به تمرینات بازگشتم و برای این روزها آماده شده بودم. در یک چشم به هم زدن یک سال و نیم گذشت و با حفظ شرایط بدنی خوب و آماده‌ام، توانستم مدال‌های طلا را کسب کنم و دست به رکوردشکنی بزنم. فکر می کنم این موفقیت نتیجه تمرینات مستمر گذشته بود.

جی پلاس: اوج کارت در شکست رکود دو ضرب جهان بود که حسابی سر و صدا کرد!

مرادی: در تمرینات روی این اوزان کار کرده بودم و بارها توانسته بودم وزنه‌ 233 کیلوگرم و حتی سنگین تر را هم مهار کنم اما به خاطر فشار مسابقات و شرایط سالن وزنه، 233 کیلوگرم را انتخاب کردم که خوشبختانه توانستم از زیر آن سربلند بیرون بیایم.

جی پلاس: در یک ضرب تا رکوردشکنی رفتی هم پیش اما به خاطر رقابت نزدیک با حریف خودت ریسک نکرده و به کسب مدال بسنده کردی.

مرادی: شرایط مسابقات و سالن رقابت واقعا در انتخاب وزنه ها تاثیر دارد. اگر خیالم از کسب قهرمانی راحت بود، به سمت رکوردشکنی در یک ضرب هم می‌رفتم. رکوردشکنی در این وزن بماند برای آینده که قدرتمندتر ظاهر خواهم شد.

جی پلاس: یعنی باز هم به رکوردشکنی فکر می کنی؟

مرادی: تا زمانی که بتوانم دوست دارم رکوردهای جهان را جا به جا کنم. البته کسب قهرمانی از هر چیزی برایم مهم تر است چون با این کار دل مردم را شاد می‌کنم.  

جی پلاس: رکوردشکنی کار سختی نیست؟ خیلی راحت درباره آن صحبت می کنی!

مرادی: وقت خوب تمرین کنی و برای خودت برنامه داشته باشی، حتما رکوردشکنی سخت نیست. من با آمادگی به این مسابقات رفتم و وقتی رکوردشکنی کردم، اصلا فشاری روی من نبود.

جی پلاس: در تابستان سال آینده بازی‌های آسیایی برگزار می شود و بعد از آن برای المپپیک آماده می شوی؟

مرادی: بعد از دوره کوتاهی استراحت، به تمرینات باز می گردم تا از آمادگی دور نشوم و با تمریناتی که دارم به سمت قهرمانی در آسیا می‌روم و بعد از آن روی المپیک و قهرمانی در توکیو متمرکز خواهم شد.

دیدگاه تان را بنویسید