گزارش جی پلاس؛

سفر به " دَرَک " تجربه ای متفاوت! +مسیر سفر و تصاویر

"درک " روستای عجیبی است. جایی بین مرز بهشت و دوزخ در امتداد سواحل دریای مکران و 10 کیلومتری روستای زرآباد. شاهکاری که وقتی پا به آن می‌گذاری از هرم داغ و تفتیده شنهای زیر پایتان انگار در دوزخید اما وقتی خنکای دریا روی صورتان می نشیند، تازه تصویری رویایی از یکی از زیباترین روستاهای گردشگری ایران در مقابلتان باز می شود و خود را در بهشت می یابید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ درک به راستی جای ناشناخته ای است؛ روستایی که به دلیل دوری از پایتخت شاید در فهرست مهجورترین  بوم گردیهای ایران زمین قرار دارد و همین دوری و غریبی سبب شده تا همچون گنج پنهانی در سیستان و بلوچستان جا خوش کند.

1__hamgardi_15624101_168991636912291_4397110723629547520_n

یک تجربه خاص

اما اگر رنج سفر را بر خود هموار کنید می توانید در ساحل ماسه ای  "درک"  رخ به رخ خورشید،  دریا ، صخره و ریگ ذار زیبایی هایی را به تماشا بنشینید که هر گردشگری را به وجد می آورد و باید ساعت ها از دیدن آن لذت ببرد و با مشاهده سواحل ماسه ای بدون سنگ در کنار کوه، جنگل و نخلستان لحظات نابی را در این روستا تجربه خواهید کرد.

بد نیست بدانید روستای دَرَک تاکنون برای گردشگران داخلی و خارجی ناشناخته مانده است، اما انتخاب استان سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری ایرانیان در سال 96 فرصت مناسبی را برای معرفی مناطق مختلف گردشگری، تاریخی و دیدنی بلوچستان فراهم کرده است.

تپه های ماسه ای چشم نواز، ساحل صخره ای، شنی و مرجانی، وجود کوه، جنگل و دریا در یک کلام جمع شدن همگی این دیدنیها می‌تواند سبب حیرت گردشگران داخلی و خارجی شود چرا که تقریبا جمع شدن همه این ویژگی‌ها در یک منطقه غالبا امری حیرت انگیز است اما روستای درک از این نعمت برخوردار است.

ویژگیهای منحصر به فرد درک

1__hamgardi_hjikh

اما از ویژگی های منحصر به فرد روستای درک می توان به وجود آب شیرین در چند متری دریا اشاره کرد که سبب رویش جنگل و پوشش گیاهی گرمسیری متفاوتی در این منطقه شده است به طوری که مجموعه ‌ای از درختان چش، کرت یا انجیر معابد، تپه های رمل سفید، نخل سبز رنگ و دریای نیلگون آبی در کنار هم قرار دارند.

درکنار زیبایی های طبیعی این روستا وجود شن های کنار ساحل و تپه های ماسه ای و رمل های سفید سبب شده تا عده ای برای درمان دردهای عضلانی و استخوانی از این ویژگیهای طبیعی بهره ببرند.

جددی

چگونه به درک سفر کنیم

به هر حال اگر تصمیم دارید سفر  به درک را تجربه  کنید می توانید از طریق زمینی و هوایی به این منطقه بکر سفر کنید، از طریق هوایی بعد از انتخاب مقصد چابهار (فرودگاه کنارک) با پیمودن 135 کیلومتر و عبور از روستاهای کهیر به طرف زرآباد به روستای دَرَک می رسید و مسافرانی هم  که از سمت هرمزگان قصد سفر به چابهار را دارند بعد از طی مسیر 160 کیلومتری از جاسک به زرآباد به این روستای ساحلی زیبا خواهند رسید.

کجا بمانیم؟

در حال حاضر تعدادی خانه بومی و محلی بلوچی برای پذیرش حدود 60 گردشگر  در روستای درک وجود دارد که با متوسط روزانه 88 هزارتومان می توانید سفر دلچسبی را تجربه کنید. 

 

دیدگاه تان را بنویسید