گزارش جی پلاس از ساعات پر التهاب برای فوتبال ایران

خطر حذف قطعی نمایندگان ایران از آسیا جدی شد!/ براتی: نفت نیاز به معجزه دارد/ شانس تیم هشتم لیگ برای حضور در آسیا

در حالی که ساعات کمی تا تعیین تکلیف چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده، عضو کارگروه صدور مجوز حرفه‌ای می‌گوید، ممکن است حتی تیم هشتم لیگ به آسیا معرفی شود!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ ساعاتی منتهی به عصر امروز (دوشنبه)، حساس ترین لحظات برای فوتبال ایران است. ضرب العجل AFC برای صدور پروانه حرفه‌ای تیم‌های حاضر در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا امروز صادر می‌شود و تیم‌های که هیچ گونه بدهی و مشکل مالی نداشته باشند، مجاز به دریافت مجوز حرفه‌ای خواهند بود.

دور روز قبل آخرین جلسه مدیران باشگاه‌ها در سازمان لیگ برگزار شد که حاصل آن ارائه اسناد و مدارک سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکورسازی بود و میزان بدهی هر سه تیم مشخص شد.

عجب‌ترین قسمت ماجرا بی‌توجهی مدیران نفت به این وضعیت بود و مدیرعامل این باشگاه بدون در دست داشتن مدرکی در جلسه حاضر شد و فقط به صحبت سایر مدیران گوش داد و تا امروز ظهر هم مدیران این باشگاه هیچ مدرکی را ارائه نکردند تا نفت هیچ شانسی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای نداشته باشد.

از طرفی سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی هم تنها در صورت حل مشکلات مالی می‌توانند این مجوز را دریافت کنند. به گفته سعید فتاحی بدهی پرسپولیس سه میلیارد، استقلال بیش از 4 میلیارد و تراکتورسازی نیز 3 میلیارد تومان است. البته هر سه باشگاه تاکنون توانستند رضایت بخش از عظیمی از طلبکاران خود را بگیرند.

با این حال تا صبح امروز هیچ کدام از سه باشگاه نتوانسته بودند این مبالغ را تامین کنند ولی امکان حضور پرسپولیس و تراکتورسازی در فصل آینده بیشتر از استقلال است.

از سوی دیگر به سه باشگاه ذوب آهن، سپاهان و پیکان هم آماده باش داده شده تا در صورت موفق نبودن هر کدام از این چهار تیم، این سه تیم طبق جدول رده‌بندی جایگزین شوند تا سهمیه ایران نسوزد. اگر این سه تیم هم نتوانند مجوزی را بگیرند، سهمیه ایران کاهش خواهد یافت.

براتی: ساعت 14 وضعیت تیم‌ها مشخص می‌شود

احمدرضا براتی، رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال و عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره اینکه چه زمانی وضعیت تیم‌ها مشخص می‌شود، اظهار کرد: سهیل مهدی - رییس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ در حال بررسی اسناد و مدارک این چهار تیم است و اگر بتوانند مدارک خود را تکمیل کنند، مجوز صادر خواهد شد. ساعت 14 امروز جلسه‌ای سه نفر با حضور مهدی محمد نبی و سهیل مهدی برگزار می‌کنیم و تکلیف تیم‌ها مشخص می‌شود.

** نفت نیاز به معجزه دارد

او درباره اینکه چه تیم‌هایی روز شنبه، اسناد و مدارک خود را به صورت تمام و کمال ارائه کردند، خاطرنشان کرد: نفت تهران تنها تیمی بود که مدرکی را ارائه نکرد. آنها تا به حال هم چیزی را ارائه نکردند تا از شانس کمی برای کسب این مجوز برخودار باشند. به نظرم باید معجزه رخ بدهد تا آن‌ها موفق به گرفتن مجوز شوند.

** شانس حضور تیم هشتم لیگ برای حضور در آسیا!

براتی درباره وضعیت سه تیم دیگر نیز اظهار کرد: اگر این سه تیم بتوانند بدهی خود را تسویه کنند، مشکلی برای گرفتن مجوز حرفه‌ای نخواهند داشت. اگر این کار صورت نگیرد، مجبور به بررسی شرایط تیم‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم جدول هستیم که استقلال خوزستان به عنوان تیم هشتم جدول، وضعیت مالی مساعدی ندارد و فقط وضعیت ذوب آهن، سپاهان و پیکان را بررسی می‌کنیم.

** وقت نیست!

او درباره اینکه چرا تا پایان ساعت اداری امروز منتظر وضعیت تیم‌ها نمی ‌مانند به جی پلاس گفت: ما با مالزی چهار ساعت و نیم اختلاف ساعت داریم و باید اواسط امروز آخرین اطلاعات را به آن‌ها بگوییم. نمی‌توانیم تا عصر امروز صبر کنیم. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تمام تلاش خود را برای حل مشکلات این تیم‌ها انجام می‌دهد.

**لحظات پرالتهاب برای طرفداران فوتبال

ساعات پایانی امروز دوشنبه برای بخش عظیمی از دوست داران فوتبال لحظات پر التهابی خواهد بود و هیچ کدام از هوادران سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی نمی‌خواهند تیم محبوب‌شان شانس حضور در این رقابت‌های مهم را از دست بدهد.

دیدگاه تان را بنویسید