گزارش جی پلاس؛

دقیق ترین ساعت مکانیکی دنیا به بازار می آید + تصاویر

پس از گذشت 340 سال، شرکت ساعت سازی سویسی" Zenith" با به کارگیری یک "نوسان ساز یا اسیلاتور" به جای چرخ دنده، تغییری در صنعت ساعت های مکانیکی به وجود آورده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ اطلس نوشت: ساعت های مکانیکی در عرض 340 سال گذشته هیچ گونه تغییری نکرده اند. هم اکنون شرکت ساعت سازی سویسی"  Zenith" با به کارگیری یک "نوسان ساز یا اسیلاتور" به جای چرخ دنده، تغییری در صنعت ساعت های مکانیکی به وجود آورده است.

این ساعت از یک دیسک سیلیکون فوق العاده دقیق مهندسی شده، بهره می برد. بر اساس ادعای زنیت، مدل" Defy Labs " دقیقترین ساعت مکانیک جهان است.

نوسان ساز یا اسیلاتور (Oscillator) یک دستگاه مکانیکی یا مدار الکترونیکی است که بر پایه قوانین نوسان طراحی شده و عمل می کند.

برق موجود در سیم کشی ساختمان، کامپیوتر ها، ساعت های رومیزی و ساعت های مچی، رادیو ها، تلویزیون، دستگاه های فلز یاب، گوشی های تلفن همراه، گجت های تکنولوژی، CPUها، حافظه ها و تقریبا هر دستگاه الکترونیکی که در اطرافتان می بینید، از یک نوسان ساز یا اسیلاتور استفاده می کند.

 

defy-lab-3defy-lab-4defy-lab-1

 

در واقع، "Defy Lab" از ساختار یکپارچه بهره می برد و فرکانس 15 هرتزی دارد. این ساعت از نوسانگر نیم میلیمتری «Caliber ZO 342» با فرکانس 15 هرتز تشکیل شده که نسبت به اکثر ساعت های مکانیکی موجود، بسامد بیشتری داشته است.

در مقایسه با ساعت دیگر زنیت«El Primero»  3 برابر دقیق تر و سریعتر است. نوسانگر مذکور ساختاری یکپارچه داشته و با جایگزین شدن به جای مکانیزم 30 قطعه ای قبلی، فرآیند تولید و مونتاژ را آسان تر کرده و استهلاک ساعت را کاهش می دهد.

defy-lab-8

احتمال خطای  درهر 24 ساعت، تنها خطای 0.3 ثانیه ای است که نسبت به استاندارد سختگیرانه «COSC» سوئیس (که تنها 3 درصد از ساعت های ساخت این کشور موفق به کسب آن شده اند) بسیار دقیق تر بوده و مقیاس 4- تا 6+ ثانیه را به راحتی پوشش می دهد.

همچنین ساعت مذکور بدنه ای از آلیاژ آلومینیومی «Aeronith» داشته که 2.7 برابر از تیتانیوم، 1.7 برابر از آلومینیوم و 10 درصد از فیبر کربن سبک تر بوده، و کل دستگاه در مقابل تغییرات دما، جاذبه و میدان مغناطیسی مقاوم است.

زنیت گفته است که تنها  10 نسخه از ساعت را به عنوان نمونه های اولیه تولید کرده که همگی به فروش رسیده اند و انتظار می رود تولید انبوه آن در سال 2018  اتفاق افتد و قیمتی حدود 31 هزار دلار داشته باشد.

defy-lab-20

 

 

دیدگاه تان را بنویسید