چراغپور در گفتگو با جی پلاس؛

بلوغ فیزیولوژیکی فوتبالیست های ایرانی زودتر از اروپایی هاست/ یک مربی بادانش بالای سر تیم ملی نوجوانان است

چراغپور درباره نتایج به دست آمده توسط تیم ملی نوجوانان در جام جهانی گفت: عباس چمنیان به خوبی توانسته داشته های تئوریک خودش را به تیم منتقل و در تمرین ها پیاده کند.

لینک کوتاه کپی شد

جلال چراغپور مدرس فوتبال و مربی فوتبال کشور در گفت و گو با جی پلاس، درباره نتایج تیم ملی نوجوانان در جام جهانی اظهار کرد: اتفاق خوبی که در تیم ملی نوجوانان ایران رخ داده و ما می توانیم آن را به فال نیک بگیریم این است که یک مدرس فوتبال سرمربی این تیم است. ما در تیم های اروپایی و دیگر کشورهای صاحب فوتبال هم می بینیم وقتی یک مدرس فوتبال در سطح نوجوانان و جوانان هدایت تیم را در دست می گیرد، تیم ها از کارایی بیشتری برخوردار می شوند.

وی افزود: عباس چمنیان به خوبی توانسته داشته های تئوریک خودش را به تیم منتقل و در تمرین ها پیاده کند. مطمئن باشید که این نتایج بر اثر یک حادثه رخ نداده و برای این این تیم زحمت کشیده شده است.

این کارشناس فوتبال حضور مدرسان فوتبال را در راس کادر فنی تیم ها مفید دانست و ادامه داد: امیدوارم این اتفاق مبارک، مسئولین فوتبال و مسئولین باشگاه ها را متوجه این موضوع کند که مدرسین فوتبال کشور افراد با دانشی هستند و می شود از این افراد حداقل در رده های پایه استفاده کرد.

این مربی پیشین تیم ملی نقش فدراسیون را در کسب نتایج خوب تیم ملی نوجوانان پر رنگ دانست و به جی پلاس گفت: فدراسیون فوتبال با برگزاری اردوهای مناسب و بازی های تدارکاتی با تیم های خوب و مطرح دنیا توانست شرایط تیمی خوبی را برای نوجوانان ایران فراهم کند.

چراغپور وضعیت فیزیولوژیکی بازیکنان نوجوان ایران را یکی از عوامل مهم در کسب موفقیت در جام جهانی 2017 دانست و تصریح کرد: ما در سنوات گذشته هم توانسته بودیم از دور مقدماتی صعود کنیم. اینجا لازم است که یک بررسی فیزیولوژیکی هم بر روی نسل فوتبالیست های کشور انجام دهیم. بلوغ ثانویه بچه های ایران حدود یک سال تا یک سال و نیم جلوتر از فوتبالیست های اروپایی اتفاق می افتد. البته این را هم باید بگویم که این بلوغ ثانویه در کشورهای آفریقایی جلوتر از ایران رخ می دهد. پس تیم نوجوانان ما در مقابل تیم های اروپایی از لحاظ فیزیکی برتری قابل ملاحظه ای دارد اما در مقابل تیم های آفریقایی عقب تر است.

وی افزود: این برتری فیزیولوژیکی را در بازی با آلمان و یا در بازی تدارکاتی برابر فرانسه مشاهده کردیم. البته باید بگویم که این موضوع فیزیولوژیکی، بخشی از ماجرا است و نتایج تیم ملی برایندی از چند موئلفه متفاوت است. همانطور که گفتم حضور مربیان با دانش و تمرینات مناسب و برگزاری اردوهای تدارکاتی خوب بخش مهمی از کسب موفقیت است.

وی افزود: همه مواردی که برشمردم دست به دست هم داد تا تیم ملی نوجوانان بتواند به خوبی در این بازی ها ظاهر شود.

این مربی پیشین فوتبال کشور درخصوص بازی بعدی تیم ملی نوجوانان در این تورنمنت (فردا - مقابل مکزیک) و میزان موفقیت تیم در این مرحله را منوط به شرایط بدنی تیم مقابل دانست و به جی پلاس گفت: این تیم از نظر فوتبالی در سطح خوب و بالایی قرار دارد و اگر در برابر تیم هایی که قدرت بدنی بالایی دارند قرار نگیرد می تواند به مراحل بالاتر صعود کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید